Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Bolmieke schreef op 10-07-2022 om 20:04:

Ik vind 1 man in een gezin genoeg. Als ik zoons had gehad dan zou ik het leuk vinden als ze op volwassen leeftijd voor een dag of wat zouden aan komen waaien op het vakantieadres.
Je hebt vaak toch werk aan een man en dan twee volwassen exemplaren van je latrelatie die niet in jou gezin zijn opgegroeid nou neuh. Vaak eten ze verschrikkelijk veel, al die boodschappen en dan koken, nee dat is geen vakantie.

Gut, dan bof ik toch maar dat zoonlief 'gewoon' op meisjes valt. Anders had ik onlangs toch met 3 mannen op pad gemoeten, helemaal afzien 

Ja, ik heb veel werk aan mijn zoon (IADH-kind, en hoewel uit huis nog steeds de nodige ondersteuning en begeleiding nodig) maar aan de andere kant is hij nooit te beroerd om wat te doen. Hij komt regelmatig gezellig met man samen klussen in huis. En als hij komt eten helpt hij ook altijd mee. Zijn vriendin is een ander verhaal, die ploft op de bank, tenzij ik expliciet vraag om even mee te helpen... Hij eet inderdaad veel, maar behalve dat het iets meer sjouwen is met de boodschappen maakt dat natuurlijk geen flaus aus. 

Jonagold schreef op 11-07-2022 om 13:33:

[..]

 Hij eet inderdaad veel, maar behalve dat het iets meer sjouwen is met de boodschappen maakt dat natuurlijk geen flaus aus.

Nou dan ben jij wel flexibel hoor... Hier zou hij niks meer te eten krijgen dan de vrouwen.

Lieveheersbeest schreef op 11-07-2022 om 13:52:

[..]

Nou dan ben jij wel flexibel hoor... Hier zou hij niks meer te eten krijgen dan de vrouwen.

Kindermishandeling!🤪

Jonagold schreef op 11-07-2022 om 13:33:

[..]

Gut, dan bof ik toch maar dat zoonlief 'gewoon' op meisjes valt. Anders had ik onlangs toch met 3 mannen op pad gemoeten, helemaal afzien

Ja, ik heb veel werk aan mijn zoon (IADH-kind, en hoewel uit huis nog steeds de nodige ondersteuning en begeleiding nodig) maar aan de andere kant is hij nooit te beroerd om wat te doen. Hij komt regelmatig gezellig met man samen klussen in huis. En als hij komt eten helpt hij ook altijd mee. Zijn vriendin is een ander verhaal, die ploft op de bank, tenzij ik expliciet vraag om even mee te helpen... Hij eet inderdaad veel, maar behalve dat het iets meer sjouwen is met de boodschappen maakt dat natuurlijk geen flaus aus.

Nou, als je zoon op jongens valt, en ik spreek uit ervaring, dan maken ze echt zelf hun bakkie wel hoor. En ook alle andere vrouwendingen: ze zullen wel moeten!

En 'vrouwendingen' is hier uiteraard sarcastisch bedoeld.... 

Pippeltje schreef op 11-07-2022 om 15:45:

[..]

Nou, als je zoon op jongens valt, en ik spreek uit ervaring, dan maken ze echt zelf hun bakkie wel hoor. En ook alle andere vrouwendingen: ze zullen wel moeten!

Ik denk dat je even de post van Bolmieke moet lezen waar ik op reageerde...

Bolmieke schreef op 11-07-2022 om 10:59:

Nee ik loop niet te trollen. Het is denk ik een beetje een cultuurverschilletje tussen het geemancipeerde vinexland en het meer traditionele patriagale prachtwijkenland.

Cultuurverschilletje? 

Wat ik al eerder zei: je stopt niet met leren (cultuur is aangeleerd gedrag) zodra je onder de vleugels van je ouders vandaan bent. Hun invloed is groot, maar op een gegeven moment ben je volwassen en kan je zelf bepalen welke normen en waarden uit je jeugd bij jou passen en welke nieuwe inzichten jij graag als cultuur in je eigen leven implementeert. 

Als jij je man eigenlijk maar veel werk vindt, wordt het tijd om naar je eigen normen en waarden te kijken. Misschien toch eens bespreken of het anders kan? Want als deze manier van taken verdelen je niet meer bevalt, is het je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat het toch weer leuk voor je wordt. Dus schuif het alsjeblieft niet af op jullie roots, daar schiet je niks mee op.  



Bolmieke schreef op 11-07-2022 om 10:59:

Nee ik loop niet te trollen. Het is denk ik een beetje een cultuurverschilletje tussen het geemancipeerde vinexland en het meer traditionele patriagale prachtwijkenland.

Zo benieuwd waar jij woont

Jonagold schreef op 11-07-2022 om 15:55:

[..]

Ik denk dat je even de post van Bolmieke moet lezen waar ik op reageerde...

Nee, dat moet ik helemaal niet want ik was namelijk al de eerste die daarop aansloeg. Dus hoezo; ik reageer toch op iets wat jij zegt.

namelijk op dat jij boft dat je zoon 'gewoon' op meisjes valt

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 20:16

Pippeltje schreef op 11-07-2022 om 20:01:

namelijk op dat jij boft dat je zoon 'gewoon' op meisjes valt

Zodat het niet ineens een mannen fabriek wordt waarin de vrouw moet zwoegen voor hun bestaan. Als hij namelijk homo had geweest dan had ze geen leven meer gehad. (volgens de redenatie van bolmieke) 

Je trekt het dus uit het verband, terwijl de reactie eigenlijk gekscherend bedoeld was. Of sarcastisch. 

Volgens mij bedoelen jullie het beiden sarcastisch, of lees ik iets fout? 

Wij hebben hier nooit onderscheid gemaakt. De jongens en meiden doen gewoon dezelfde taken. Best handig toen een van onze dochters vorig jaar een zoon werd. Anders hadden we die hele taakverdeling moeten reorganiseren 

yette schreef op 11-07-2022 om 20:35:

Volgens mij bedoelen jullie het beiden sarcastisch, of lees ik iets fout?

Wij hebben hier nooit onderscheid gemaakt. De jongens en meiden doen gewoon dezelfde taken. Best handig toen een van onze dochters vorig jaar een zoon werd. Anders hadden we die hele taakverdeling moeten reorganiseren

Hahaha, in Bollemiekes gezin zou het voor een dochter wel lonen om zoon te worden. Wordt je lekker verzorgd. 


Ohoh, als haar dochters dit maar niet lezen. 

Ik snap het toch wel een beetje, helaas. (Zit ook in de verkeerde omgeving
Een man die een vrouw opdraagt koffie te zetten, daar zou ik alleen maar hartelijk om kunnen lachen. 
Maar het zit vaak dieper, subtieler. 
Dat krijg ik bij mijn eigen partner niet eens volledig getackeld en geloof me ik ga daar vol in….
En bij mannen buiten mijn eigen partner en zoon is het natuurlijk al helemaal beperkt wat je daarin kunt ‘opvoeden’ en een vakantie moet natuurlijk ook nog leuk blijven. 

Maar eigenlijk is het dus zo.
Jouw vriend woont samen met zijn volwassen kinderen in een huis. Jij woont apart met je eigen zoon.
Ze gaan samen op vakantie en vragen jou en je zoon mee.

Want dat is toch wat  er gebeurt. Bedank dan voor deze vakantie. En ga alleen met je zoon. Of ga alleen met je vriend. Ik zie het hele probleem niet 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.