Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Bolmieke schreef op 10-07-2022 om 20:04:

Ik vind 1 man in een gezin genoeg. Als ik zoons had gehad dan zou ik het leuk vinden als ze op volwassen leeftijd voor een dag of wat zouden aan komen waaien op het vakantieadres.
Je hebt vaak toch werk aan een man en dan twee volwassen exemplaren van je latrelatie die niet in jou gezin zijn opgegroeid nou neuh. Vaak eten ze verschrikkelijk veel, al die boodschappen en dan koken, nee dat is geen vakantie.

Deze post is echt de parel der parels  Met meer dan 1 man is het geen vakantie... Love it.

Bolmieke schreef op 10-07-2022 om 20:04:

Ik vind 1 man in een gezin genoeg. Als ik zoons had gehad dan zou ik het leuk vinden als ze op volwassen leeftijd voor een dag of wat zouden aan komen waaien op het vakantieadres.
Je hebt vaak toch werk aan een man en dan twee volwassen exemplaren van je latrelatie die niet in jou gezin zijn opgegroeid nou neuh. Vaak eten ze verschrikkelijk veel, al die boodschappen en dan koken, nee dat is geen vakantie.

Serieus? Mijn zoon is echt niet meer werk dan mijn dochter. Ook zoons kun je gewoon opvoeden. Hij eet wel veel, klopt. Maar hij kookt, zet vuilnis buiten, komt altijd direct aanvliegen als er zware dingen moeten worden getild, hangt de was op en ruimt zijn rotzooi achter zich op. Ik ken genoeg moeders van dochters die daar alleen maar van kunnen dromen. 

Je loopt een beetje te trollen, toch Bolmieke? 

Mijn ervaring is dat je steeds minder werk hebt naarmate je reisgenoten ouder worden. 

Ik kan nu niet bepaald zeggen dat ik veel werk heb aan mijn man. Hij minstens zoveel aan mij. En je hebt ook niet echt te bepalen of je jongens of meisjes krijgt. Stel, het waren jongens geweest, wat had je dan gezegd? 'Oh die heb ik al, neem maar weer mee want is teveel werk'?

AlisonH schreef op 11-07-2022 om 09:09:

[..]

Serieus? Mijn zoon is echt niet meer werk dan mijn dochter. Ook zoons kun je gewoon opvoeden. Hij eet wel veel, klopt. Maar hij kookt, zet vuilnis buiten, komt altijd direct aanvliegen als er zware dingen moeten worden getild, hangt de was op en ruimt zijn rotzooi achter zich op. Ik ken genoeg moeders van dochters die daar alleen maar van kunnen dromen.

Denk ook niet dat de zoon het probleem is.  Tenminste bij mij niet.  Zoon heb ik zelf "afgericht". De man die het "probleem" is binnen ons gezin is het product van andermans opvoeding en daar zitten wat traditioneel ongeëmancipeerde gedachtes in die er moeilijk uit te timmeren zijn.  Als hij alleen was/is maakt hij zelf koffie.  Zodra er een vrouw in de buurt is krijgt de vrouw de vraag/ opdracht om koffie te maken.  Overigens lusten beide vrouwen hier in huis geen koffie, de mannen wel.  Dochter begon gisteren al te mopperen tegen haar vader dat ze best een keer koffie wil maken tijdens de vakantie maar dat de mannen dat ook best eens kunnen doen. Zeker de 2e helft van de vakantie als ik voor een operatie wordt opgenomen. 

MamaE schreef op 11-07-2022 om 09:29:

Stel, het waren jongens geweest, wat had je dan gezegd? 'Oh die heb ik al, neem maar weer mee want is teveel werk'?

Ik denk wel dat ze hadden mogen blijven, maar dan niet mee op vakantie. Anders is het immers geen vakantie!

Bakblik schreef op 11-07-2022 om 09:29:

[..]

Denk ook niet dat de zoon het probleem is. Tenminste bij mij niet. Zoon heb ik zelf "afgericht". De man die het "probleem" is binnen ons gezin is het product van andermans opvoeding en daar zitten wat traditioneel ongeëmancipeerde gedachtes in die er moeilijk uit te timmeren zijn. Als hij alleen was/is maakt hij zelf koffie. Zodra er een vrouw in de buurt is krijgt de vrouw de vraag/ opdracht om koffie te maken. Overigens lusten beide vrouwen hier in huis geen koffie, de mannen wel. Dochter begon gisteren al te mopperen tegen haar vader dat ze best een keer koffie wil maken tijdens de vakantie maar dat de mannen dat ook best eens kunnen doen. Zeker de 2e helft van de vakantie als ik voor een operatie wordt opgenomen.

Ik begrijp je dochter helemaal. Prima als je een keer over en weer iets voor elkaar doet, maar die inspanningen moeten wel tegen elkaar opwegen. 

Bovendien ben je nooit te oud om te leren. Bedenk zelf eens wat jij sinds je de deur uit bent nog allemaal hebt geleerd. Van auto rijden tot een kind groot brengen, van lasagne maken tot een hypotheek afsluiten. Dan moet zoiets simpele als je eigen koffie zetten, geen probleem zijn, toch? Het excuus dat je nou eenmaal zo bent opgevoed, slaat echt helemaal nergens op! 

Hij gebruikt het niet als excuus hoor. Ik zie dat als ingebakken gewoonte. In het gezin van mijn man deden de mannen mannen dingen en de vrouwen de vrouwendingen (lees: het huishoudelijke)
Mijn schoonzusje mopperde daar stevig over toen we nog wat jonger waren.  Zo van: Ik moest iedere dag afwassen en broer hoefde maar af en toe iets te doen. De tuin vegen,  de vuilnisbak buiten zetten,  en fietsband plakken maar hij had nooit iedere dag een half uur tot een uur taken te doen en ik wel. 

Bolmieke schreef op 10-07-2022 om 20:04:

Ik vind 1 man in een gezin genoeg. Als ik zoons had gehad dan zou ik het leuk vinden als ze op volwassen leeftijd voor een dag of wat zouden aan komen waaien op het vakantieadres.
Je hebt vaak toch werk aan een man en dan twee volwassen exemplaren van je latrelatie die niet in jou gezin zijn opgegroeid nou neuh. Vaak eten ze verschrikkelijk veel, al die boodschappen en dan koken, nee dat is geen vakantie.

Wat heb jij een bijzondere kijk op het mannelijk geslacht. Blijkbaar heb jij alleen dochters. Je doet net of het een buitenaards wezen is: je hebt er veel werk aan, ze eten verschrikkelijk veel, je moet boodschappen doen en koken. Van welke planeet kom jij eigenlijk? Ik hoop niet dat mijn zonen zo'n schoonmoeder krijgen ooit. 

Bedenk dat als je 'veel werk hebt aan een man' je geslachtsgenoot (de moeder van het exemplaar) daar de boosdoener van is. Die was blijkbaar te lui om haar zoon op te voeden.

Evelien74

Evelien74

11-07-2022 om 10:55 Topicstarter

Aiden schreef op 11-07-2022 om 10:35:

[..]

Wat heb jij een bijzondere kijk op het mannelijk geslacht. Blijkbaar heb jij alleen dochters. Je doet net of het een buitenaards wezen is: je hebt er veel werk aan, ze eten verschrikkelijk veel, je moet boodschappen doen en koken. Van welke planeet kom jij eigenlijk? Ik hoop niet dat mijn zonen zo'n schoonmoeder krijgen ooit.

Bedenk dat als je 'veel werk hebt aan een man' je geslachtsgenoot (de moeder van het exemplaar) daar de boosdoener van is. Die was blijkbaar te lui om haar zoon op te voeden.

En opvoeden is dan (dus) alleen voorbehouden aan de vrouw??? 

Nee ik loop niet te trollen. Het is denk ik een beetje een cultuurverschilletje tussen het geemancipeerde vinexland en het meer traditionele patriagale prachtwijkenland.

Bijtje82

Bijtje82

11-07-2022 om 12:10

Bolmieke schreef op 11-07-2022 om 10:59:

Nee ik loop niet te trollen. Het is denk ik een beetje een cultuurverschilletje tussen het geemancipeerde vinexland en het meer traditionele patriagale prachtwijkenland.

Heb je nog meer van die onzinnige wijsheden te verkondigen?

Volgens mij is het vooral dat je oogst wat je zaait toch. En in een enkele geval gewoon pech of geluk hebben. Heeft echt werkelijk niks met afkomst te maken iig niet wat de wijk betreft. 

Evelien74 schreef op 11-07-2022 om 10:55:

[..]

En opvoeden is dan (dus) alleen voorbehouden aan de vrouw???

Als je zo het hele mannelijke geslacht aanvalt kun je die bal terugverwachten ja. Natuurlijk is dat niet zo maar de mannen die nu op middelbare leeftijd zijn, zijn over het algemeen opgevoed door hun moeder. Jongere mannen waar 'je veel werk aan hebt' zijn inderdaad verpest door beide ouders maar je kunt het die vaders niet kwalijk nemen omdat zij al verpest waren door de oma in het verhaal. Dus ja: altijd zijn de moeders ergens de oorzaak. 

Bolmieke schreef op 11-07-2022 om 10:59:

Nee ik loop niet te trollen. Het is denk ik een beetje een cultuurverschilletje tussen het geemancipeerde vinexland en het meer traditionele patriagale prachtwijkenland.

Ik denk dat het vooral een keuze is. Ik wil geen vent die ik moet verzorgen.

Ik zou dergelijk gedrag niet in stand houden. Een vent die me telkens vraagt om koffie te zetten voor hem en zijn brood te smeren, daar zou ik snel klaar mee zijn.
Als zijn moeder dat altijd deed, blijft hij maar mooi daar wonen.

Mijn moeder is ook opgevoed met het idee dat de vrouw des huizes voor dag en dauw moet opstaan om voor het hele gezin brood te smeren, koffie en thee te zetten etc.
Maar je kunt ook zelf nadenken. Ik heb er op mijn vijftiende ruzie over moeten maken om zelf mijn brood voor school te mogen smeren. Ik ben niet het sloofje voor man en kind. Dienstbaar wel, maar ik verwacht daar wel een wederkerigheid in. Als ik koffie wil, vraag ik man of hij ook wil. Maar andersom doet hij dat net zo goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.