Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Gingergirl schreef op 31-07-2022 om 17:30:

[..]

Op een camping hoef je ook niet van alles zelf te doen hoor. Je kunt het zo luxe maken als je zelf wilt.

Je bed wordt niet achter je reet opgedekt en je handdoeken worden niet ververst. Ook moet je zelf koken als je niet alle maaltijden op restaurant gaat.

Maar TO heeft volgens mij nergens geschreven dat ze gaan kamperen.
Of ik moet er over heen gekeken hebben.
Misschien hebben ze wel een mooi huisje met privé zwembad via Belvilla gehuurd op een vakantiepark nabij Bordeaux. Hoeven ze alleen naar de winkel of afhaal op het park of ze hebben ook een ontbijtservice ala centerparcs, die een zakje croissants en beleg aan de deur hangen. Doen zoveel Nederlanders.

redbulletje schreef op 31-07-2022 om 17:39:

[..]

Je bed wordt niet achter je reet opgedekt en je handdoeken worden niet ververst. Ook moet je zelf koken als je niet alle maaltijden op restaurant gaat.

Ja ieder zijn ding natuurlijk. Bed opmaken doe ik gewoon niet en handdoeken kun je gewoon boeken op een camping. Koken...vind ik juist ontspannend en een stuk lekkerder dan de buffetten bij zo'n all inclusive, 2x naar zo'n 5 sterren resort geweest kwam compleet gestresst thuis voor mij nooit meer. Maar ieder zijn ding.

Gingergirl schreef op 31-07-2022 om 17:46:

[..]

Ja ieder zijn ding natuurlijk. Bed opmaken doe ik gewoon niet en handdoeken kun je gewoon boeken op een camping. Koken...vind ik juist ontspannend en een stuk lekkerder dan de buffetten bij zo'n all inclusive, 2x naar zo'n 5 sterren resort geweest kwam compleet gestresst thuis voor mij nooit meer. Maar ieder zijn ding.

vroeger toen zoon nog jong was boekten we vaak een appartement. Vooral omdat hij dan een aparte slaapkamer had. Voor ontbijt zorgen we dan zelf. Ik vond het geen probleem om voor mijn mannen eieren te bakken in de late morgen. we gingen dan wel 2 keer per dag uit eten . Later zijn we meer voor all-inn gegaan want dat is echt veel goedkoper. 

watertoren schreef op 31-07-2022 om 17:54:

[..]

vroeger toen zoon nog jong was boekten we vaak een appartement. Vooral omdat hij dan een aparte slaapkamer had. Voor ontbijt zorgen we dan zelf. Ik vond het geen probleem om voor mijn mannen eieren te bakken in de late morgen. we gingen dan wel 2 keer per dag uit eten . Later zijn we meer voor all-inn gegaan want dat is echt veel goedkoper.

Appartement vinden wij niks aan. Weleens gedaan maar zo saai en weinig te doen voor de kinderen, ook toen weinig leeftijsgenootjes, misschien hadden we net pech. Uit eten gaan vind ik leuk voor een keer maar niet als verplichting . Hier op de camping kunnen ze lekker hun gang gaan met alle vriendjes, speeltuinen kidsclub midgetgolf zwembad en wij lekker uitrusten en een boek lezen op ons eigen terras met jacuzie😁 ( huuraccomodatie, geen tent), zonder herrie en af en toe uitstapjes. Bij een resort heb ik te veel last van de drukte om mij heen, je zit altijd tussen andere mensen of je moet op je bed in je kamer gaan zitten. 

Maar dat is hetzelfde als wat topicstarter heeft; vakantie is een persoonlijke belevenis, en heel lastig als dat met je partner niet matcht.

Ben ondertussen wel benieuwd hoe haar vakantie verloopt.

Gingergirl schreef op 31-07-2022 om 18:00:

[..]

Appartement vinden wij niks aan. Weleens gedaan maar zo saai en weinig te doen voor de kinderen, ook toen weinig leeftijsgenootjes, misschien hadden we net pech. Uit eten gaan vind ik leuk voor een keer maar niet als verplichting . Hier op de camping kunnen ze lekker hun gang gaan met alle vriendjes, speeltuinen kidsclub midgetgolf zwembad en wij lekker uitrusten en een boek lezen op ons eigen terras met jacuzie😁 ( huuraccomodatie, geen tent), zonder herrie en af en toe uitstapjes. Bij een resort heb ik te veel last van de drukte om mij heen, je zit altijd tussen andere mensen of je moet op je bed in je kamer gaan zitten.

Maar dat is hetzelfde als wat topicstarter heeft; vakantie is een persoonlijke belevenis, en heel lastig als dat met je partner niet matcht.

Ben ondertussen wel benieuwd hoe haar vakantie verloopt.

Er zijn ook appartementen met waterparken hoor. Dat deden wij vroeger in Turkije. Turkije is wel het land waar we het lekkerste gegeten hebben buiten de deur.

watertoren schreef op 31-07-2022 om 18:50:

[..]

Er zijn ook appartementen met waterparken hoor. Dat deden wij vroeger in Turkije. Turkije is wel het land waar we het lekkerste gegeten hebben buiten de deur.

Ja ieder zijn ding, ik zit liever buiten in de mooie natuur dan in een appartement. Wij houden niet van waterparken en dat soort landen ( te heet en willen niet vliegen). 

Bijtje82 schreef op 31-07-2022 om 09:04:

[..]

Denk dat de meeste ouders met jonge kinderen dat wel zo ervaren.

Zei vrijdag tegen de oudste na het tanken. Volgend jaar gaan we op fietsvakantie naar Frankrijk.

Ja dag! Dan ga ik niet mee, dat is gewoon kindermishandeling!

Hoezo? Er zijn best veel ouders die hun kleine kinderen meenemen op zulke reizen. Dat lijkt me echt vreselijk zei hij. Mij ook trouwens, ik kan me niet voorstellen dat zo'n vakantie ook echt leuk is voor kleine kinderen of voor mijzelf als ouder. Een dagje fietsen is prima, maar niet drie weken slepen met je spullen en je kinderen.

Mijn kinderen vonden het niks om ergens naar toe te moeten lopen, maar om drie weken op fiets-trekvakantie te gaan, vonden ze altijd geweldig! Bij een regendag wat minder, maar ze waren er altijd voor te porren. Ik zou nog steeds graag zo gaan, mijn lijf werkt helaas niet meer mee.

yette schreef op 08-07-2022 om 09:45:

Hoe wij het doen:

Onze kinderen (4 stuks, tussen de 17 en 25) zijn twee vakanties per jaar van harte uitgenodigd om met ons mee te gaan. Wij betalen de benzine en kosten ter plekke. Als dank trakteren ze ons af en toe. Deze zomer gaan er 3 mee. De 4e wil ook wel, maar die moet werken. Soms gaat er eentje eerder weg of komt later per vliegtuig. Dan betalen ze hun eigen ticket.

Omdat we niet altijd alles samen willen doen, gaan we met twee auto's. Eén daarvan is groot genoeg om ter plekke met zijn allen iets te ondernemen, maar vanwege de tweede auto hoeft dat dus niet. Zo kunnen degenen die op hun gemak een grote stad of museum willen bezoeken, dat doen terwijl de anderen niet klem zitten en ondertussen de bergen in kunnen of kunnen gaan zwemmen.

Daarnaast gaan mijn man en ik eens per jaar samen een weekendje weg en ga ik eens per jaar in mijn eentje naar Frankrijk.


Twee vakanties per jaar mogen alle kids mee. Daarnaast ga je met je man nog alleen weg en jijzelf nog alleen weg...

Hoop dat je begrijpt dat niet iedereen die luxe heeft. Als TO "slechts" 1 zomervakantie heeft dan werkt dat natuurlijk niet.

Evelien74

Evelien74

01-08-2022 om 23:55 Topicstarter

blijft bijzonder en ook leuk te lezen, alle reacties. Ook bijzonder welke wending mijn topic bij sommigen krijgt. Ik ga niet kamperen en mijn stiefzoons en hun vader gingen niet eerder al met elkaar op vakantie op deze manier (voor ik een relatie kreeg met hun vader). Lang verhaal kort, ze gingen niet met hun vader met vakantie. Pas nu - sinds een paar jaar - gaan ze met ons mee (mijn partner en mijn zoon en ik gingen al wel met vakantie. De stiefzoons niet (vanwege een zeer ingewikkelde vechtscheiding). 

(Volwassen) kinderen die met hun ouders mee op reis gaan, lijkt me leuk en fijn. Hoop dat mijn eigen zoon nog lang mee wil. Maar dat is ook niet mijn probleem. Het staat me tegen dat deze mannen zo passief zijn (doen). Dat ze niks (willen) regelen en nee gaan omdat het ‘makkelijk’ is (zeggen ze ook zelf). Ook financieel. Het zit m vooral in de - in mijn ogen - meer onvolwassen houding. en idd: mijn man vindt het super belangrijk dat ik meega met vakantie. Ik heb hierin iig dit jaar, weinig keuze (al toegezegd ook omdat ik denk dat het toch beetje erbij hoort…). Volgend jaar doe ik het misschien anders…? Dan ga ik iig ook weg alleen met mijn eigen zoon.
We gaan over ruime week. 

Evelien74

Evelien74

02-08-2022 om 00:00 Topicstarter

Temet schreef op 31-07-2022 om 16:09:

Ze kiest er misschien zelf voor om mee te gaan, maar het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat de man van TO dat haar uitdrukkelijk gevraagd heeft. Hij vindt het misschien wel hartstikke leuk, al "zijn" mensen gezellig bij elkaar.
Ik kan me ook indenken dat TO eerder dacht dat de jongens er wel snel genoeg van zouden hebben (en anders hun vriendinnen wel!). Dat valt dus nogal tegen. Mij lijkt dat TO er voor dit keer nog maar het beste van moet maken en dan ergens jn september moet aankondigen dat ze de volgende zomer niet meer meegaat.

Lijkt me ook handig om daar snel mee te beginnen. Samen weg met alleen eigen zoon is prima te verkopen. En als eigen zoon niet meer meegaat, is de stap naar alleen of met vriendinnen op stap niet zo groot meer

En dan vanaf je Italiaanse terrasje een foto van de spaghetti alle vongele naar manlief appen: "en wat had jij gekookt?"

Mooi gezegd en goed gelezen!! Het klopt wat je schrijft. 

Evelien74 schreef op 01-08-2022 om 23:55:

blijft bijzonder en ook leuk te lezen, alle reacties. Ook bijzonder welke wending mijn topic bij sommigen krijgt. Ik ga niet kamperen en mijn stiefzoons en hun vader gingen niet eerder al met elkaar op vakantie op deze manier (voor ik een relatie kreeg met hun vader). Lang verhaal kort, ze gingen niet met hun vader met vakantie. Pas nu - sinds een paar jaar - gaan ze met ons mee (mijn partner en mijn zoon en ik gingen al wel met vakantie. De stiefzoons niet (vanwege een zeer ingewikkelde vechtscheiding).

(Volwassen) kinderen die met hun ouders mee op reis gaan, lijkt me leuk en fijn. Hoop dat mijn eigen zoon nog lang mee wil. Maar dat is ook niet mijn probleem. Het staat me tegen dat deze mannen zo passief zijn (doen). Dat ze niks (willen) regelen en nee gaan omdat het ‘makkelijk’ is (zeggen ze ook zelf). Ook financieel. Het zit m vooral in de - in mijn ogen - meer onvolwassen houding. en idd: mijn man vindt het super belangrijk dat ik meega met vakantie. Ik heb hierin iig dit jaar, weinig keuze (al toegezegd ook omdat ik denk dat het toch beetje erbij hoort…). Volgend jaar doe ik het misschien anders…? Dan ga ik iig ook weg alleen met mijn eigen zoon.
We gaan over ruime week.

Jee Evelien, ik vind het nogal bijzonder dat je zo’n, in mijn ogen dan, bepalende info achterwege laat. Dan krijg je toch een gek en vertekend gesprek hier op gang. Vraag me wel af waarom je dat doet. (Ik vind dat je sowieso erg vaag blijft)
Wat mij betreft zitten al de antwoorden in je laatste post: lijkt me heel logisch met zo’n achtergrond dat zowel de kinderen als hun vader dit enorm koesteren. En met deze achtergrondinformatie erbij zou ik als nieuwe partner alles op alles zetten deze vakanties tot een succes te laten worden. (Zonder deze info had ik je acuut geadviseerd niet meer mee te gaan) 

Ook staat voor mij de passiviteit van de kinderen in een ander licht. Niet ondenkbaar dat dat te maken kan hebben met achtergrond. 
Daar zou ik wel vanuit gaan iig als partner zijnde en ik zou echt coulance proberen op te brengen. 
Daarbij zou ik mezelf goed afvragen of de passiviteit iets met mij te maken zou kunnen hebben. Ongemakkelijke gevoelens kunnen zorgen voor bevriezing bijv. 
En misschien voelen ze zich nog steeds ergens ‘teveel’ en proberen ze (onbewust) zo onzichtbaar mogelijk te zijn. 
Ook staat er to passiviteit altijd activiteit: sommige mensen reageren met passiviteit als anderen (erg) actief zijn. 
Dat kan al om iets stoms gaan zoals tempo, de vermeend passieve persoon heeft meer tijd nodig en de actieveling heeft het al gedaan of gezegd. Enz. 

Evelien74 schreef op 01-08-2022 om 23:55:

blijft bijzonder en ook leuk te lezen, alle reacties. Ook bijzonder welke wending mijn topic bij sommigen krijgt. Ik ga niet kamperen en mijn stiefzoons en hun vader gingen niet eerder al met elkaar op vakantie op deze manier (voor ik een relatie kreeg met hun vader). Lang verhaal kort, ze gingen niet met hun vader met vakantie. Pas nu - sinds een paar jaar - gaan ze met ons mee (mijn partner en mijn zoon en ik gingen al wel met vakantie. De stiefzoons niet (vanwege een zeer ingewikkelde vechtscheiding).

(Volwassen) kinderen die met hun ouders mee op reis gaan, lijkt me leuk en fijn. Hoop dat mijn eigen zoon nog lang mee wil. Maar dat is ook niet mijn probleem. Het staat me tegen dat deze mannen zo passief zijn (doen). Dat ze niks (willen) regelen en nee gaan omdat het ‘makkelijk’ is (zeggen ze ook zelf). Ook financieel. Het zit m vooral in de - in mijn ogen - meer onvolwassen houding. en idd: mijn man vindt het super belangrijk dat ik meega met vakantie. Ik heb hierin iig dit jaar, weinig keuze (al toegezegd ook omdat ik denk dat het toch beetje erbij hoort…). Volgend jaar doe ik het misschien anders…? Dan ga ik iig ook weg alleen met mijn eigen zoon.
We gaan over ruime week.

Dan heb je wel belangrijke info achtergelaten waardoor het anders overkomt. Kan de passiviteit ook komen omdat ze " op vakantie gaan" niet zo gewend zijn? Of omdat hun vader ze ook veel/ alles uit handen neemt?

Evelien74 schreef op 01-08-2022 om 23:55:

blijft bijzonder en ook leuk te lezen, alle reacties. Ook bijzonder welke wending mijn topic bij sommigen krijgt. Ik ga niet kamperen en mijn stiefzoons en hun vader gingen niet eerder al met elkaar op vakantie op deze manier (voor ik een relatie kreeg met hun vader). Lang verhaal kort, ze gingen niet met hun vader met vakantie. Pas nu - sinds een paar jaar - gaan ze met ons mee (mijn partner en mijn zoon en ik gingen al wel met vakantie. De stiefzoons niet (vanwege een zeer ingewikkelde vechtscheiding).

(Volwassen) kinderen die met hun ouders mee op reis gaan, lijkt me leuk en fijn. Hoop dat mijn eigen zoon nog lang mee wil. Maar dat is ook niet mijn probleem. Het staat me tegen dat deze mannen zo passief zijn (doen). Dat ze niks (willen) regelen en nee gaan omdat het ‘makkelijk’ is (zeggen ze ook zelf). Ook financieel. Het zit m vooral in de - in mijn ogen - meer onvolwassen houding. en idd: mijn man vindt het super belangrijk dat ik meega met vakantie. Ik heb hierin iig dit jaar, weinig keuze (al toegezegd ook omdat ik denk dat het toch beetje erbij hoort…). Volgend jaar doe ik het misschien anders…? Dan ga ik iig ook weg alleen met mijn eigen zoon.
We gaan over ruime week.

Dan is het wel vreemd dat sinds zij meegaan het soort vakantie veranderd is. Je zou denken dat jullie al een eigen ritme hadden waar zij zich dan aan aan moeten passen. 

dan

dan

02-08-2022 om 09:21

Evelien74 schreef op 01-08-2022 om 23:55:

blijft bijzonder en ook leuk te lezen, alle reacties. Ook bijzonder welke wending mijn topic bij sommigen krijgt. Ik ga niet kamperen en mijn stiefzoons en hun vader gingen niet eerder al met elkaar op vakantie op deze manier (voor ik een relatie kreeg met hun vader). Lang verhaal kort, ze gingen niet met hun vader met vakantie. Pas nu - sinds een paar jaar - gaan ze met ons mee (mijn partner en mijn zoon en ik gingen al wel met vakantie. De stiefzoons niet (vanwege een zeer ingewikkelde vechtscheiding).

(Volwassen) kinderen die met hun ouders mee op reis gaan, lijkt me leuk en fijn. Hoop dat mijn eigen zoon nog lang mee wil. Maar dat is ook niet mijn probleem. Het staat me tegen dat deze mannen zo passief zijn (doen). Dat ze niks (willen) regelen en nee gaan omdat het ‘makkelijk’ is (zeggen ze ook zelf). Ook financieel. Het zit m vooral in de - in mijn ogen - meer onvolwassen houding. en idd: mijn man vindt het super belangrijk dat ik meega met vakantie. Ik heb hierin iig dit jaar, weinig keuze (al toegezegd ook omdat ik denk dat het toch beetje erbij hoort…). Volgend jaar doe ik het misschien anders…? Dan ga ik iig ook weg alleen met mijn eigen zoon.
We gaan over ruime week.

Zijn deze mensen in alles zo passief? Want in dat geval zou het je niet moeten verbazen dat ze dat ook zijn tijdens een vakantie. Dat ze graag mee willen, dat is op zich niet zo vreemd gezien de voorgeschiedenis. 

Het lijkt me wel zinvol om hen toch te betrekken bij sommige zaken zoals het doen van boodschappen, koken en alles wat erbij komt kijken. Dat deed ik vroeger al bij onze destijds 14 jarige zoon en een vriend die mee mocht. Ik had een schema gemaakt wie er wanneer zou afwassen, was niet nodig want er bleek toch een vaatwasser aanwezig te zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.