Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Bijtje82 schreef op 31-07-2022 om 08:39:

[..]

Natuurlijk, want dat zijn juist de reizen die dan zo mooi zijn om te maken.

Mijn kinderen kunnen uren door een speeltuin rennen, ogenschijnlijk zonder moe te worden.. maar zodra we 300m moeten lopen om ergens te komen, dan zijn ze moooee, plassen, dorst, etc.

Heel herkenbaar😂. Vooral mijn zoon van 9 heeft dat; hij haat uitstapje/ iets bezichtigen/wandelen. Maar spelen/ zwemmen op de camping van 8.00 uur tot 22.00 uur...geen enkel probleem.

Nou gaan we natuurlijk toch weleens ergens heen en dan is de eerste vraag; wanneer gaan we naar huis?😂😂

Gingergirl schreef op 31-07-2022 om 08:53:

[..]

Dat kan heel hinderlijk zijn. Aan de andere kant sommige mensen genieten enorm van lekker niks doen op de camping. Vakantie vieren is zo persoonlijk; de een wordt dolgelukkig van de paden op de lanen in en anderen zitten op een stoel voor de tent/ caravan / huisje en genieten net zo. Meehelpen met koken enzo vind ik er wel bijhoren maar hun passiviteit kan ook zo gegroeid zijn door hoe hun vader het wil. Net zoals dat ze geld vragen voor een ijsje, ja best vreemd maar als vader er op staat dat hij alles betaald dan is het ook wel weer logisch dat het zo gaat.

Maar dan moet je anderen niet dwingen om met je mee passief te doen. Dan moet je iedereen lekker z'n eigen gang laten gaan. En je kan ook niet verwachten dat anderen voor je koken en ontbijt en lunch regelen elke dag en opruimen en schoonmaken om je heen.

Bij zulke passieve mensen zou ik ze het zelf laten opknappen en met de mensen die wel activiteit tonen iets ondernemen en samen eten. Zij moeten dan maar zelf patat halen ofzo als ze niet willen meedoen.

Bijtje82

Bijtje82

31-07-2022 om 09:04

Gingergirl schreef op 31-07-2022 om 08:56:

[..]

Heel herkenbaar😂. Vooral mijn zoon van 9 heeft dat; hij haat uitstapje/ iets bezichtigen/wandelen. Maar spelen/ zwemmen op de camping van 8.00 uur tot 22.00 uur...geen enkel probleem.

Nou gaan we natuurlijk toch weleens ergens heen en dan is de eerste vraag; wanneer gaan we naar huis?😂😂

Denk dat de meeste ouders met jonge kinderen dat wel zo ervaren. 

Zei vrijdag tegen de oudste na het tanken. Volgend jaar gaan we op fietsvakantie naar Frankrijk. 

Ja dag! Dan ga ik niet mee, dat is gewoon kindermishandeling! 

Hoezo? Er zijn best veel ouders die hun kleine kinderen meenemen op zulke reizen. Dat lijkt me echt vreselijk zei hij. Mij ook trouwens, ik kan me niet voorstellen dat zo'n vakantie ook echt leuk is voor kleine kinderen of voor mijzelf als ouder. Een dagje fietsen is prima, maar niet drie weken slepen met je spullen en je kinderen.

Pistache schreef op 31-07-2022 om 08:59:

[..]

Maar dan moet je anderen niet dwingen om met je mee passief te doen. Dan moet je iedereen lekker z'n eigen gang laten gaan. En je kan ook niet verwachten dat anderen voor je koken en ontbijt en lunch regelen elke dag en opruimen en schoonmaken om je heen.

Bij zulke passieve mensen zou ik ze het zelf laten opknappen en met de mensen die wel activiteit tonen iets ondernemen en samen eten. Zij moeten dan maar zelf patat halen ofzo als ze niet willen meedoen.

Topic starter is er later bijgekomen en ergert zich eraan. Niemand dwingt haar, ze kiest er zelf voor om mee te gaan. Kan ik me iets bij voorstellen dat ze het niks vindt, ik zou als ik haar was lekker zelf op vakantie gaan.

Met zulke passieve mensen kun je beter naar een allin resort gaan zodat je niet alsnog loopt te werken tijdens je vakantie. 

Ze kiest er misschien zelf voor om mee te gaan, maar het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat de man van TO dat haar uitdrukkelijk gevraagd heeft. Hij vindt het misschien wel hartstikke leuk, al "zijn" mensen gezellig bij elkaar.
Ik kan me ook indenken dat TO eerder dacht dat de jongens er wel snel genoeg van zouden hebben (en anders hun vriendinnen wel!). Dat valt dus nogal tegen. Mij lijkt dat TO er voor dit keer nog maar het beste van moet maken en dan ergens jn september moet aankondigen dat ze de volgende zomer niet meer meegaat.

Lijkt me ook handig om daar snel mee te beginnen. Samen weg met alleen eigen zoon is prima te verkopen. En als eigen zoon niet meer meegaat, is de stap naar alleen of met vriendinnen op stap niet zo groot meer 

En dan vanaf je Italiaanse terrasje een foto van de spaghetti alle vongele naar manlief appen: "en wat had jij gekookt?" 

Temet schreef op 31-07-2022 om 16:09:

Ze kiest er misschien zelf voor om mee te gaan, maar het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat de man van TO dat haar uitdrukkelijk gevraagd heeft. Hij vindt het misschien wel hartstikke leuk, al "zijn" mensen gezellig bij elkaar.

Alleen draait niet alles om de man van TO en om wat hij leuk vindt. Het moet voor iedereen leuk zijn.

Bijtje82 schreef op 31-07-2022 om 09:04:

[..]

Denk dat de meeste ouders met jonge kinderen dat wel zo ervaren.

Zei vrijdag tegen de oudste na het tanken. Volgend jaar gaan we op fietsvakantie naar Frankrijk.

Ja dag! Dan ga ik niet mee, dat is gewoon kindermishandeling!

Hoezo? Er zijn best veel ouders die hun kleine kinderen meenemen op zulke reizen. Dat lijkt me echt vreselijk zei hij. Mij ook trouwens, ik kan me niet voorstellen dat zo'n vakantie ook echt leuk is voor kleine kinderen of voor mijzelf als ouder. Een dagje fietsen is prima, maar niet drie weken slepen met je spullen en je kinderen.

Je kunt zo'n reis ook met bagevervoer foen. Je fietst als gezin en 's avonds zien de kinderen hun vrienden weer op de nieuwe camping.

https://cycletours.nl/fietsvakanties/fietsvakantie-met-kinderen/

Fietsen vond ik als puber al vreselijk, lijkt me echt de horror om dat op vakantie te moeten. Gewoon roadtrippen met de auto kan toch ook? Dan kom je veel verder en kun je veel meer boeiende stops maken op een dag. En zit je tijdens de reis tenminste lekker in de airco ipv in een hittegolf.

Mijn kinderen houden van uitstapjes en zijn heel erg actief & sportief. Wij zijn allemaal zo dat we niet lang stil kunnen zitten en dat we ons vervelen als we te lang op een plek blijven. Voor ons werkt het prima zo, we reizen veel in de vakanties.

redbulletje schreef op 31-07-2022 om 16:27:

Fietsen vond ik als puber al vreselijk, lijkt me echt de horror om dat op vakantie te moeten. Gewoon roadtrippen met de auto kan toch ook? Dan kom je veel verder en kun je veel meer boeiende stops maken op een dag. En zit je tijdens de reis tenminste lekker in de airco ipv in een hittegolf.

Zowel een fietsvakantie, roadtrippen of kamperen is voor mij de horror. Ik wil zon, zee, strand en lekker eten en drinken in een luxe hotel of appartement.

watertoren schreef op 31-07-2022 om 16:37:

[..]

Zowel een fietsvakantie, roadtrippen of kamperen is voor mij de horror. Ik wil zon, zee, strand en lekker eten en drinken in een luxe hotel of appartement.

En zo nu en dan een frisse duik in het zwembad! Klinkt als de zonen van de man van TO, en misschien de man van TO zelf ook wel; vakantie om eens fijn wat uit te rusten van een zwaar jaar.

Flanagan schreef op 31-07-2022 om 17:00:

[..]

En zo nu en dan een frisse duik in het zwembad! Klinkt als de zonen van de man van TO, en misschien de man van TO zelf ook wel; vakantie om eens fijn wat uit te rusten van een zwaar jaar.

Dan ga je niet op een camping zitten waar je nog van alles zelf moet doen lijkt me. 

Flanagan schreef op 31-07-2022 om 17:00:

[..]

En zo nu en dan een frisse duik in het zwembad! Klinkt als de zonen van de man van TO, en misschien de man van TO zelf ook wel; vakantie om eens fijn wat uit te rusten van een zwaar jaar.

Dan kun je beter in een all in resort gaan zitten. Ik zou in ieder geval geen drie volwassen mannen gaan lopen verzorgen en bedienen in mijn vakantie. Ik hoop dat TO daar ook voor past.

redbulletje schreef op 31-07-2022 om 17:23:

[..]

Dan ga je niet op een camping zitten waar je nog van alles zelf moet doen lijkt me.

Op een camping hoef je ook niet van alles zelf te doen hoor. Je kunt het zo luxe maken als je zelf wilt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.