Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Evelien74

Evelien74

15-07-2022 om 22:36 Topicstarter

CocoCharlie schreef op 15-07-2022 om 21:57:

[..]

O echt? Je komt op mij ontzettend geduldig, verzorgend en faciliterend over. Totaal niet dominant, maar goed ik weet natuurlijk niet hoe het er buiten de vakantie in jullie relatie aan toe gaat 😀

🤣…. Hahaha nou verzorgend ben ik wel. Geduldig niet….

Evelien74

Evelien74

15-07-2022 om 22:38 Topicstarter

Apiejapie schreef op 15-07-2022 om 22:34:

[..]

Laat me raden, hij geeft dat juist aan op de momenten dat jij eens voor jezelf opkomt en hij een andere mening heeft? En jij bent daar gevoelig voor want je wilt niet dominant zijn, waardoor je Laat zien dat je juist meegaand bent en doet dat door hem zijn zin te geven? Zomaar wilde gok hoor. Maar klopt het?

Hhmmmmmm…… nee…? Ik herken me hier niet zo in…..

Evelien74 schreef op 15-07-2022 om 22:38:

[..]

Hhmmmmmm…… nee…? Ik herken me hier niet zo in…..

Gelukkig maar!!

dan

dan

16-07-2022 om 08:55

Evelien74 schreef op 15-07-2022 om 20:51:

[..]

Dank voor je bericht! Ja, ze doen heel veel samen. Gaan bijv hele dag zwemmen, tennissen etc. Dan lunchen samen, samen boodschappen etc. Alleen koken doen wij of restaurant zoeken😉….

Voor mij is dit idd anders dan ik zou wensen….

Voor mij zou dit ook te klef zijn, constant met de anderen optrekken en dan ook nog  zelf het eten regelen door te koken of het restaurant uit te zoeken. Maar met een middenweg zou ik wel kunnen leven. 

Ik vind het vooral apart dat de jongeren niet ook activiteiten alleen met hun vriendin willen doen maar echt alles samen met hun vader inclusief alle maaltijden. En wat vinden die vriendinnen daar dan van, hebben die er zin in om echt alles samen te doen met de rest van het gezin? 

dan schreef op 16-07-2022 om 08:55:

[..]

Voor mij zou dit ook te klef zijn, constant met de anderen optrekken en dan ook nog zelf het eten regelen door te koken of het restaurant uit te zoeken. Maar met een middenweg zou ik wel kunnen leven.

Ik vind het vooral apart dat de jongeren niet ook activiteiten alleen met hun vriendin willen doen maar echt alles samen met hun vader inclusief alle maaltijden. En wat vinden die vriendinnen daar dan van, hebben die er zin in om echt alles samen te doen met de rest van het gezin?

Op zich is dat apart inderdaad. Al weet ik niet hoe de rest van het jaar eruit ziet. Er werd geschreven dat ze nog thuis wonen; wonen ze bij vader ? Of bij hun moeder en zien ze vader maar af en toe? Is er gedurende het jaar veel ruimte om dingen samen met vader te doen of juist niet  door werk vader en studie zonen.

Evelien gaf al aan dat haar man de vakantie juist ziet als een moment om alles samen te doen. Misschien ziet hij het zo omdat er op andere momenten weinig gelegenheid is. 

Ze schreef ook dat haar man toen der tijd door een lastige scheiding is gegaan, misschien wil hij wat verloren tijd inhalen.

Allemaal gissen natuurlijk, maar bepaalde tradities zijn op een manier ontstaan, hoe vreemd wij het misschien vinden kan er van alles achter zitten.

Hoi Evelien, op pagina 14 schrijf je dat de zoons van je man lang uit beeld waren. Kan het zijn dat je man en zijn zoons de vakantie zien als een gelegenheid of poging om de verloren tijd in te halen ? Is jou man aan het (over)compenseren door zo (in mijn ogen) overdreven en krampachtig alles samen te willen doen en alles voor ze te willen betalen ? Laten de zoons zich dit aanleunen omdat zij misschien vinden dat je man hen dit verschuldigd is, omdat zij misschien denken dat je man de oorzaak is van de scheiding en de afstand die er blijkbaar lang is geweest ? Er kunnen allerlei mechanismes achter de gedragingen van je man en zijn zoons zitten. En als dat zo is vind ik het wel begrijpelijk. 
Ik heb niet alles gelezen, maar ik begrijp je dilemma wel. Jij en je zoon hebben een andere achtergrond en geschiedenis, je staat er anders in. Ik zou duidelijk maken dat het voor jou ook vakantie is en dat jij, net als zij, ook geen planning of verplichtingen wil in je vakantie. Dat de verplichtingen die er áltijd zijn (eten, opruimen etc) daarom door iedereen gedeeld moeten worden. Spreek hen aan op hun rechtvaardigheids gevoel. Verder zou ik me voor die anderhalve week maar neerleggen bij de status quo denk ik. 

Of ze kunnen gewoon goed met elkaar opschieten en vinden het gezellig om tijdens de vakantie dingen samen te doen. Dat kan ook nog gewoon hé!

Pief schreef op 16-07-2022 om 12:06:

Of ze kunnen gewoon goed met elkaar opschieten en vinden het gezellig om tijdens de vakantie dingen samen te doen. Dat kan ook nog gewoon hé!

Absoluut!! Wat voor de een overkomt als vreemd en onzelfstandig is voor de anderen gewoon simpelweg hoe ze graag vakantie vieren. 

Kan allemaal, maar papa om centjes vragen voor een ijsje is nu niet echt leeftijd-adequaat, oftewel "normaal" als je 23 en 25 bent. Uitgaande van wat TO schrijft dan wijkt het wel degelijk wat af van hoe de meeste mensen vakantie vieren met hun volwassen kinderen. 

Zonne2017 schreef op 16-07-2022 om 13:34:

Kan allemaal, maar papa om centjes vragen voor een ijsje is nu niet echt leeftijd-adequaat, oftewel "normaal" als je 23 en 25 bent. Uitgaande van wat TO schrijft dan wijkt het wel degelijk wat af van hoe de meeste mensen vakantie vieren met hun volwassen kinderen.

Ja klopt vind ik ook. Aan de andere kant...als vader perse alles zelf wil betalen dan creeert hij zelf dat het zo gaat. Ik ben vaak met familie op vakantie geweest maar mocht zelfs niet trakteren dan kreeg ik het geld meteen weer teruggestopt. 

Evelien74

Evelien74

16-07-2022 om 17:55 Topicstarter

Gingergirl schreef op 16-07-2022 om 09:14:

[..]

Op zich is dat apart inderdaad. Al weet ik niet hoe de rest van het jaar eruit ziet. Er werd geschreven dat ze nog thuis wonen; wonen ze bij vader ? Of bij hun moeder en zien ze vader maar af en toe? Is er gedurende het jaar veel ruimte om dingen samen met vader te doen of juist niet door werk vader en studie zonen.

Evelien gaf al aan dat haar man de vakantie juist ziet als een moment om alles samen te doen. Misschien ziet hij het zo omdat er op andere momenten weinig gelegenheid is.

Ze schreef ook dat haar man toen der tijd door een lastige scheiding is gegaan, misschien wil hij wat verloren tijd inhalen.

Allemaal gissen natuurlijk, maar bepaalde tradities zijn op een manier ontstaan, hoe vreemd wij het misschien vinden kan er van alles achter zitten.

Dat is zeker zo. Mijn man heeft moeilijke (hele moeilijke) scheiding achter de rug. Zijn zoons wonen sinds aantal haar bij hem. Ze doen veel met elkaar maar voelt ook alsof ze wat inhalen. Tegelijkertijd denk ik dat mijn man ook heel gezinsgericht is: hij vindt dit oprecht heel erg leuk en is heel erg van met het collectief dingen doen…

Misschien dan toch de vakantie met zijn gezin skippen en lekker iets samen met je eigen zoon gaan doen. 

Evelien74

Evelien74

16-07-2022 om 17:57 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 16-07-2022 om 09:46:

Hoi Evelien, op pagina 14 schrijf je dat de zoons van je man lang uit beeld waren. Kan het zijn dat je man en zijn zoons de vakantie zien als een gelegenheid of poging om de verloren tijd in te halen ? Is jou man aan het (over)compenseren door zo (in mijn ogen) overdreven en krampachtig alles samen te willen doen en alles voor ze te willen betalen ? Laten de zoons zich dit aanleunen omdat zij misschien vinden dat je man hen dit verschuldigd is, omdat zij misschien denken dat je man de oorzaak is van de scheiding en de afstand die er blijkbaar lang is geweest ? Er kunnen allerlei mechanismes achter de gedragingen van je man en zijn zoons zitten. En als dat zo is vind ik het wel begrijpelijk.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik begrijp je dilemma wel. Jij en je zoon hebben een andere achtergrond en geschiedenis, je staat er anders in. Ik zou duidelijk maken dat het voor jou ook vakantie is en dat jij, net als zij, ook geen planning of verplichtingen wil in je vakantie. Dat de verplichtingen die er áltijd zijn (eten, opruimen etc) daarom door iedereen gedeeld moeten worden. Spreek hen aan op hun rechtvaardigheids gevoel. Verder zou ik me voor die anderhalve week maar neerleggen bij de status quo denk ik.

Dank. Mooi om te kijken achter het gedrag. Deels klopt het en deels is het ook echt zoals mijn man is. Omzonden deze scheiding, had hij het zo gedaan en gewild.

Me neerleggen bij anderhalve week deze manier van omgaan met elkaar vind ik lastig maar is wel het beste….

Evelien74

Evelien74

16-07-2022 om 17:58 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 16-07-2022 om 13:34:

Kan allemaal, maar papa om centjes vragen voor een ijsje is nu niet echt leeftijd-adequaat, oftewel "normaal" als je 23 en 25 bent. Uitgaande van wat TO schrijft dan wijkt het wel degelijk wat af van hoe de meeste mensen vakantie vieren met hun volwassen kinderen.

Ja dat vind ik ook. Ze vinden het zéker fijn en gezellig met elkaar en tegelijkertijd is er weinig zelfstandigheid en wordt hier ook te weinig (in mijn ogen) over nagedacht. 

Ik vind het op zich wel leuk dat ze zo graag vakantie willen vieren met elkaar, maar dit klinkt wel heftig. Wat doen die vriendinnen dan hele dagen? En wat vinden ze ervan? 
Ik zou wel bij mezelf te rade gaan of jij meegaat voor het gezelschap of voor alle verplichtingen. En of jij hier echt plezier uithaalt. En het dan misschien volgend jaar anders doen; jij en man allebei een eigen vakantie met kinderen en dan een vakantie met alleen jij en man. 
En sowieso voor deze vakantie: zij geen verplichtingen, dan jij ook niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.