Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Het is toch ook jouw vakantie, en die van hun vader? Dan vind ik het een beetje vreemd (zacht uitgedrukt) als zij achterover leunen en jou en vader laten rennen. En ook nog betalen! Kom nou... Gelukkig heb je nog even om het onderwerp bij man en stiefzoons aan te kaarten. Maar ik zou dat zeker doen! De relatie tussen ouders en kinderen verandert continu. Dit is ook weer een stapje daarin.

Ik zou om de dag (of paar dagen) een 'me time' tijdens de vakantie inlassen. Dagje samen dingen doen (wie er ook mee wil) en de volgende dag ga jezelf iets doen of samen met je eigen zoon. Dan hou je toch rekening met iedereen, maar heb jezelf ook vakantie. 
Boodschappen halen (eventueel met elkaar) voor een paar dagen, zodat je 'me time' ook 'me time' blijft. 

Kijk als je verandering wilt in de gewoontes met zo'n vakantie...zal je er zelf verandering in moeten brengen en meer je eigen ding gaan doen. Jij hebt tenslotte ook recht op een fijne vakantie. 



😊

Evelien74 schreef op 13-07-2022 om 21:09:

[..]

Snap ik volledig. Maar ik voel me ook verantwoordelijk voor mijn samengestelde gezin en dus ga ik met frisse moed mee…. En vandaar dus ook de vragen van mij op dit forum. Het hielp ok het eens wat meer te onderzoeken met jullie👍👍

Maar doen jullie dan niks op vakantie? Hangen jullie alleen maar 'n beetje bij hotel of camping? Waarom pakken jij en je man de auto niet om leuke actieve dagtrips te maken? Spreek je 's avonds af bij een restaurant in de buurt van jullie verblijf en wie aan wil schuiven schuift aan. Dan moeten de kids wel zelfstandig worden en zichzelf gaan vermaken. 

Evelien74 schreef op 13-07-2022 om 19:08:

[..]

en….Ik ben natuurlijk ook niet hun moeder….

Klinkt alsof ze een huishoudster mee willen en geen reisgenoot?

Evelien74

Evelien74

15-07-2022 om 17:18 Topicstarter

Waterpistooltje schreef op 15-07-2022 om 10:21:

Ik zou om de dag (of paar dagen) een 'me time' tijdens de vakantie inlassen. Dagje samen dingen doen (wie er ook mee wil) en de volgende dag ga jezelf iets doen of samen met je eigen zoon. Dan hou je toch rekening met iedereen, maar heb jezelf ook vakantie.
Boodschappen halen (eventueel met elkaar) voor een paar dagen, zodat je 'me time' ook 'me time' blijft.

Kijk als je verandering wilt in de gewoontes met zo'n vakantie...zal je er zelf verandering in moeten brengen en meer je eigen ding gaan doen. Jij hebt tenslotte ook recht op een fijne vakantie.



😊

mooie tip!! En zou je dan desnoods - als mijn man bovenop zijn kinderen wil liggen (ze doen het liefste alles samen) alleen iets gaan doen? Ik vind dat echt nog zoeken naar een vorm naar snap dat ik zelf ook wat kan veranderen! 

Evelien74

Evelien74

15-07-2022 om 17:21 Topicstarter

redbulletje schreef op 15-07-2022 om 10:25:

[..]

Maar doen jullie dan niks op vakantie? Hangen jullie alleen maar 'n beetje bij hotel of camping? Waarom pakken jij en je man de auto niet om leuke actieve dagtrips te maken? Spreek je 's avonds af bij een restaurant in de buurt van jullie verblijf en wie aan wil schuiven schuift aan. Dan moeten de kids wel zelfstandig worden en zichzelf gaan vermaken.

Snap ik maar mijn man vindt juist een vakantie met het gezin dat je dus (bijna) alles samen doet. Dus samen naar een plaatsje, samen eten, samen boodschappen etc… Als ik zou voorstellen dat wij iets gaan doen zonder de jongens /mannen, wil hij dat beslist niet.hij zegt dan dat we het hele jaar dingen apart kunnen doen en juist deze vakantie mét elkaar besteden. 

Evelien74 schreef op 15-07-2022 om 17:21:

[..]

Snap ik maar mijn man vindt juist een vakantie met het gezin dat je dus (bijna) alles samen doet. Dus samen naar een plaatsje, samen eten, samen boodschappen etc… Als ik zou voorstellen dat wij iets gaan doen zonder de jongens /mannen, wil hij dat beslist niet.hij zegt dan dat we het hele jaar dingen apart kunnen doen en juist deze vakantie mét elkaar besteden.

Maar , even voor mijn beeldvorming, doen ze ook veel dingen samen op vakantie? Dus samen ergens naar toe, sport, spel, eten koken etc? Op zich snap ik je man wel een beetje; als zij er alledrie tevreden mee zijn en het op deze manier leuk vinden dan is dat prima natuurlijk. Vakantie is een mooi moment om dingen samen te doen.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou minder leuk is omdat je een ander beeld hebt van op vakantie gaan.

Evelien74

Evelien74

15-07-2022 om 20:51 Topicstarter

Gingergirl schreef op 15-07-2022 om 18:09:

[..]

Maar , even voor mijn beeldvorming, doen ze ook veel dingen samen op vakantie? Dus samen ergens naar toe, sport, spel, eten koken etc? Op zich snap ik je man wel een beetje; als zij er alledrie tevreden mee zijn en het op deze manier leuk vinden dan is dat prima natuurlijk. Vakantie is een mooi moment om dingen samen te doen.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou minder leuk is omdat je een ander beeld hebt van op vakantie gaan.

Dank voor je bericht! Ja, ze doen heel veel samen. Gaan bijv hele dag zwemmen, tennissen etc. Dan lunchen samen, samen boodschappen etc. Alleen koken doen wij of restaurant zoeken😉….

Voor mij is dit idd anders dan ik zou wensen…. 

Evelien74 schreef op 15-07-2022 om 20:51:

[..]

Dank voor je bericht! Ja, ze doen heel veel samen. Gaan bijv hele dag zwemmen, tennissen etc. Dan lunchen samen, samen boodschappen etc. Alleen koken doen wij of restaurant zoeken😉….

Voor mij is dit idd anders dan ik zou wensen….

Ze willen geen verwachtingen zeggen ze. Prima toch? Dan schaffen jullie die af en dat betekent dan dat ze van jou ook geen verwachtingen hoeven te hebben. Gewoon wat meer je eigen ding doen en kijk maar eens een vakantie aan of dat bevalt. Wel wat tactvoller uitleggen dan zo bot als ik het nu zeg.

Moxxie schreef op 15-07-2022 om 21:07:

[..]

Ze willen geen verwachtingen zeggen ze. Prima toch? Dan schaffen jullie die af en dat betekent dan dat ze van jou ook geen verwachtingen hoeven te hebben. 


Hear hear. Zij willen geen verwachtingen en verplichtingen, dan werkt dat twee kanten op natuurlijk. 
Jij hebt nu het slechtste van twee werelden: jij hebt het werk en de kosten omdat de heren verwend en bediend willen worden zonder verplichtingen hunnerzijds, en je moet ook een programma afwerken dat niet jouw keus is omdat jij natuurlijk wel aan hun verwachtingen moet voldoen. 

Daar vind ik dingen van, zuwwe maar zeggen. 


O help je beschrijft echt wat in mijn ogen een helse vakantie is. Vreselijk dat hele zwaan-kleefaan gebeuren. Verder lijkt het wel alsof jouw mans wil wet is, alles gaat precies zoals hij dat wil, ook al zou jij het graag anders willen. Het is toch net zo belangrijk dat jij ook een fijne vakantie hebt? Of maakt dat hem niet uit? Waarom cijfer jij jezelf zo weg? Ik zou zelf echt niet meegaan als het alleen op deze (zijn) manier kan en lekker met mijn zoon op vakantie gaan, en dan later in het jaar nog een keer met je man samen.

Evelien74

Evelien74

15-07-2022 om 21:32 Topicstarter

CocoCharlie schreef op 15-07-2022 om 21:15:

O help je beschrijft echt wat in mijn ogen een helse vakantie is. Vreselijk dat hele zwaan-kleefaan gebeuren. Verder lijkt het wel alsof jouw mans wil wet is, alles gaat precies zoals hij dat wil, ook al zou jij het graag anders willen. Het is toch net zo belangrijk dat jij ook een fijne vakantie hebt? Of maakt dat hem niet uit? Waarom cijfer jij jezelf zo weg? Ik zou zelf echt niet meegaan als het alleen op deze (zijn) manier kan en lekker met mijn zoon op vakantie gaan, en dan later in het jaar nog een keer met je man samen.

Grappig….. mijn man vindt mij altijd best wel dominant maar hier ga ik eens over nadenken 🤣…. 

Evelien74 schreef op 15-07-2022 om 21:32:

[..]

Grappig….. mijn man vindt mij altijd best wel dominant maar hier ga ik eens over nadenken 🤣….

O echt? Je komt op mij ontzettend geduldig, verzorgend en faciliterend over. Totaal niet dominant, maar goed ik weet natuurlijk niet hoe het er buiten de vakantie in jullie relatie aan toe gaat 😀

Ik kan me echt niet voorstellen dat ik op die leeftijd nog de hele tijd alles met mijn ouders zou willen doen. Zeker niet als ik mijn partner mee zou hebben. Dan wil je toch ook een keer iets als stel gaan doen?
Ik denk dat ik er knettergek van zou worden. Die zonen zijn aanhankelijker dan mijn dochter toen ze nog een kleuter was. 

Evelien74 schreef op 15-07-2022 om 21:32:

[..]

Grappig….. mijn man vindt mij altijd best wel dominant maar hier ga ik eens over nadenken 🤣….

Laat me raden, hij geeft dat juist aan op de momenten dat jij eens voor jezelf opkomt en hij een andere mening heeft? En jij bent daar gevoelig voor want je wilt niet dominant zijn, waardoor je Laat zien dat je juist meegaand bent en doet dat door hem zijn zin te geven? Zomaar wilde gok hoor. Maar klopt het?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.