Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


redbulletje schreef op 09-07-2022 om 16:40:

[..]

Ik vind het onredelijk als TO voor 50% moet meebetalen aan de vakantie. Daar zou ik nooit mee akkoord zijn gegaan. Ieder betaalt voor z'n eigen kind(eren) en dan staat het de vader vrij zijn eigen zonen te trakteren.

Dit zou inderdaad erg onredelijk zijn en ik zou hier zeker niet in meegaan. Dan betaalt pa maar wat meer. Naar rato. 

Vrijevlinder schreef op 09-07-2022 om 16:46:

[..]

Dit zou inderdaad erg onredelijk zijn en ik zou hier zeker niet in meegaan. Dan betaalt pa maar wat meer. Naar rato.

Vakantie delen door het aantal personen en pa betaald voor 3 ( of 5 als de vriendinnen ook mee gaan) en To voor haar en zoon.
Lekker makkelijk hoor van die volwassen zoons.

Dat vind ik dan wel heel onredelijk allemaal en dan snap ik des te meer de frustratie. Come on, je gaat toch niet vakanties lopen bekostigen voor ze? Schamen ze zich niet? Ik kan me dat niet voorstellen dat zoiets zou gebeuren thuis. Wat is dat voor raar gedoe allemaal. Hij zou de vakantie lekker moeten besteden aan jou. Dan zou je voor je eigen kind kunnen betalen of hij want het gaat om een minderjarige. Maar ik ken niemand uit de omgeving hoor waarbij ouders nog op die leeftijd voor kinderen vakanties lopen te bekostigen. Beetje naar en gierig gedoe van hem en heel onredelijk om ook nog eens jou daarvoor mee te laten opdraaien. Het zou hem sieren als hij die verantwoordelijkheid op zich zou nemen en t zou uitgeven aan zijn nieuwe liefde ipv lopen verwachten dat jij nog de kosten verdeelt onder zijn inmiddels volwassene kinderen. 

Evelien74

Evelien74

09-07-2022 om 17:54 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 09-07-2022 om 16:36:

[..]

Wat ik ervan begreep is dat ze latten, maar wel de vakantie delen, fifty-fifty. Ik kan het mis hebben, maar als dit wel zo is, zou TO dus voor luie stiefzonen betalen en dan is TO de benadeelde hierin.

Klopt… maar / en dat is ook beetje onze afspraak hoe we met geld omgaan dus dat is voor mij ok (dat ik ook betaal). Ik erger me alleen aan de vanzelfsprekendheid zowel bij mijn man (dat we betalen) als bij mijn stiefzoons (dat ze bijv nooit trakteren en zelfs geld vragen voor een ijsje….). 

Evelien74 schreef op 09-07-2022 om 17:54:

[..]

Klopt… maar / en dat is ook beetje onze afspraak hoe we met geld omgaan dus dat is voor mij ok (dat ik ook betaal). Ik erger me alleen aan de vanzelfsprekendheid zowel bij mijn man (dat we betalen) als bij mijn stiefzoons (dat ze bijv nooit trakteren en zelfs geld vragen voor een ijsje….).


Nee joh, serieus?!? Ze trakteren nooit en vragen zelfs geld voor een ijsje? Volwassen mannen? Nou hier zou ik ook snel klaar mee zijn.

Ook al zijn het jullie afspraken, het is wel heel erg krom. Ik zou me behoorlijk ergeren. 
Wordt het niet tijd om hiermee aan de slag? Maar ja, als pa het normaal vind en er niet tegenin wil of durft te gaan wordt het lastig. Maar dan nog blijft dat jij niet hóeft te betalen voor hen. 

Ik zou inzetten op een vakantie samen. 

Evelien74 schreef op 09-07-2022 om 17:54:

[..]

Klopt… maar / en dat is ook beetje onze afspraak hoe we met geld omgaan dus dat is voor mij ok (dat ik ook betaal). Ik erger me alleen aan de vanzelfsprekendheid zowel bij mijn man (dat we betalen) als bij mijn stiefzoons (dat ze bijv nooit trakteren en zelfs geld vragen voor een ijsje….).

Tijd om iets te veranderen dus als dit niet meer past bij wat je wil. Jij betaalt voor jouw kind, hij voor de zijne. En ik zou dus echt geen zakgeld meer geven op deze leeftijd 

Evelien74

Evelien74

09-07-2022 om 18:13 Topicstarter

Metallover schreef op 09-07-2022 om 18:07:

[..]


Nee joh, serieus?!? Ze trakteren nooit en vragen zelfs geld voor een ijsje? Volwassen mannen? Nou hier zou ik ook snel klaar mee zijn.

Ja…..

Maar het zijn wel mijn stiefzoons dus klaar mee zijn is te makkelijk en niet haalbaar…. Daarbij wil ik ze ook graag wat meegeven (figuurlijk😉). Trakteren is ook leuk!!

Evelien74 schreef op 09-07-2022 om 17:54:

[..]

Klopt… maar / en dat is ook beetje onze afspraak hoe we met geld omgaan dus dat is voor mij ok (dat ik ook betaal). Ik erger me alleen aan de vanzelfsprekendheid zowel bij mijn man (dat we betalen) als bij mijn stiefzoons (dat ze bijv nooit trakteren en zelfs geld vragen voor een ijsje….).

Je laat dus van je profiteren want een echte vent had jou nooit mee laten betalen voor zijn kinderen. Dat hij zijn kinderen wil vrijhouden en met warme hand wil schenken is aan hem, maar doordat jij mee moet betalen gaat dat wringen. Verder idd heel raar dat zijn kinderen niet minimaal een keer op een etentje trakteren.

Evelien74 schreef op 09-07-2022 om 18:13:

[..]

Ja…..

Maar het zijn wel mijn stiefzoons dus klaar mee zijn is te makkelijk en niet haalbaar…. Daarbij wil ik ze ook graag wat meegeven (figuurlijk😉). Trakteren is ook leuk!!

Ik vind trakteren als ze samen ergens bent uit eigen initiatief echt heel anders dan dat ze op camping ofzo geld komen vragen voor een ijsje. 

Jeetje en moet je voor die kerels ook nog koken en de was doen op vakantie? Ik hoop het toch niet.

Ze vragen geld voor een ijsje???? Die zijn niet goed hoor. 

Bijtje82

Bijtje82

09-07-2022 om 18:25

Evelien74 schreef op 08-07-2022 om 17:13:

we betalen alles samen en het is gemeenschappelijk geld (we zijn getrouwd en delen ons geks). Dat is voor mij op zich geen enkel probleem (het gaat niet om het geld maar meer om de vanzelfsprekendheid).

Ja nou snap ik het niet meer. Jullie wonen niet samen, maar zijn wel getrouwd en hebben een gezamenlijke rekening? 

Evelien74

Evelien74

09-07-2022 om 18:37 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 09-07-2022 om 18:25:

[..]

Ja nou snap ik het niet meer. Jullie wonen niet samen, maar zijn wel getrouwd en hebben een gezamenlijke rekening?

Ja….?? 
is dat zo gek?

Evelien74

Evelien74

09-07-2022 om 18:38 Topicstarter

Dolfje schreef op 09-07-2022 om 18:25:

Ze vragen geld voor een ijsje???? Die zijn niet goed hoor.

Nou dat vind ik in dit opzicht dus ook….

(Verder zijn ze wel heel leuk hoor! Maar dit stuk is wat onderontwikkeld…)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.