Natje1812
30-07-2024 om 21:22
Lastig met jongvolwassen zoon
Mijn zoon van 21 maakt het ons lastig doordat hij enorm eigenzinnig is.Ik ben al 16 jaar samen met mijn man,niet zijn vader met zijn vader is er geen contact.Hij werkt en sport veel…bodybuilding dus hij doet zijn eigen potje klaar.Onze keukenkasten staan propvol dozen poeder.Koopt een airfryer en rijstkoker zonder overleg en propt dit ook in onze kasten.Vuile. vaat blijft vaak in de gootsteen staan en als hij het het in de vaatwas steekt dan is het vaak nog zeer vuil tot zelfs beschimmeld.Onze koelkast en diepvries staat vol zodat wij plek moeten zoeken voor ons gerief.Maar het moeilijkste van al is dat hij enorm haantjesgedraag vertoond tegenover mijn man terwijl dit totaal niet nodig is.Als hij vraagt iets op te ruimen of gelijk wat dan maakt hij hem breed en zegt dingen zoals ‘ik zal dat wel zelf beslissen’ of gelijk wat.Nu heeft mijn man een motorfiets die onder een zeil staat en beide richtingwijzers blijken afgekraakt.Volgens mijn man met opzet en denkt direct aan zoon…Ik weet niet wat ik hiermee moet doen.Ik kan hem confronteren maar hij zal toch ontkennen.Ik ben die situatie enorm beu aan het worden en wil eigenlijk dat hij stilletjes aan vertrekt.Maar ik wil hem ook niet buitengooien en het risico nemen dat ik hem nooit meer zie….Dat haantjesgedrag toont hij ook vooral wanneer ik er niet bij ben maar ik geloof mijn man wel.Hoewel mijn man niks te maken heeft met de breuk met mijn ex is het wel net alsof hij het hem kwalijk neemt.Een gesprek is moeilijk hij begint te grinniken en zegt ‘ik heb geen zin in die zever’…
Friezinnetje
30-07-2024 om 21:36
ik zou hem toch duidelijk gaan maken, dat hij eens op zoek moet naar een eigen kamer/appartement.
Miraval
30-07-2024 om 21:48
Gebruikt hij extra hormonen voor het sporten? Is zijn gedrag veranderd sinds dat hij flink is gaan sporten?
Ik zou sowieso even met elkaar om de tafel gaan zitten en bespreken dat het hier geen hotel is en dat er van hem ook een (minimale) bijdrage in het huishouden verwacht wordt.
Is een eigen koelkastje op zijn slaapkamer geen idee?
Daglichtlamp
30-07-2024 om 21:48
Chantal2022 schreef op 30-07-2024 om 21:45:
heeft hij studie of een baan?
Hij werkt veel staat letterlijk in de startpost.
Chantal2022
30-07-2024 om 21:49
Daglichtlamp schreef op 30-07-2024 om 21:48:
[..]
Hij werkt veel staat letterlijk in de startpost.
Mijn nederige excuses.
Biem
30-07-2024 om 21:55
Miraval schreef op 30-07-2024 om 21:48:
Gebruikt hij extra hormonen voor het sporten? Is zijn gedrag veranderd sinds dat hij flink is gaan sporten?
Ik zou sowieso even met elkaar om de tafel gaan zitten en bespreken dat het hier geen hotel is en dat er van hem ook een (minimale) bijdrage in het huishouden verwacht wordt.
Is een eigen koelkastje op zijn slaapkamer geen idee?
Dit inderdaad. Ik doe ook aan krachttraining en als ik zie hoeveel er in mijn sportschool (veel powerlifters en bodybuilders) niet helemaal natural zijn en naast alle eiwitten er nog wat bijnemen… en die extra middeltjes willen ook nogal eens zijn weerslag op het gedrag hebben.
krulliebollie
30-07-2024 om 21:56
het klinkt bijna alsof hij anabolen gebruikt. Ik zou bij hem aangeven dat het tijd is voor zijn eigen woning waar hij als zijn eigen spullen en eten kan neerzetten waar hij wil.
MamaE
30-07-2024 om 21:58
Het gedrag van je zoon komt niet erg sociaal over. Samen in één huis leven betekent ook aanpassen aan andere mensen. Je woont er niet alleen dus je kunt niet alle ruimte voor jezelf en je eigen spullen opeisen.
Wat hij allemaal koopt en doet moet hij weten, maar hij dient daarbij wel rekening te houden met jullie. Vaat opruimen en niet laten beschimmelen en ook ruimte voor voeding van anderen vrij laten lijkt me basisrespect. Toen mijn man bij mij introk heb ik ook ruimte gemaakt voor hem en zijn spullen. Toen dochter geboren werd idem dito.
Het lijkt me tijd voor een goed gesprek over wederzijds respect en ruimte voor de ander, rekening houden met belangen van anderen. Als hij op zichzelf wil, is dat prima.
Als dat niet kan, bijvoorbeeld door de woningmarkt, dan is dat nog steeds geen reden om je asociaal te gedragen naar je ouders toe.
Miraval
30-07-2024 om 21:59
Biem schreef op 30-07-2024 om 21:55:
[..]
Dit inderdaad. Ik doe ook aan krachttraining en als ik zie hoeveel er in mijn sportschool (veel powerlifters en bodybuilders) niet helemaal natural zijn en naast alle eiwitten er nog wat bijnemen… en die extra middeltjes willen ook nogal eens zijn weerslag op het gedrag hebben.
Nou precies!
Haantjesgedrag is dan het juiste woord, samen met een kort lontje. Heel vervelend voor zijn omgeving.
Natje1812
30-07-2024 om 22:00
Hij gebruikt idd anabolen.Als ik hem daarop aanspreek dan lacht hij me uit omdat ik daar niks van weet volgens hem…Hij heeft mijn man ook al een duw gegeven.
Friezinnetje
30-07-2024 om 22:01
nou dan zou ik hem, met zijn Anabolen helemaal op straat zetten. Dat tolereer je toch niet?
Miraval
30-07-2024 om 22:14
Natje1812 schreef op 30-07-2024 om 22:00:
Hij gebruikt idd anabolen.Als ik hem daarop aanspreek dan lacht hij me uit omdat ik daar niks van weet volgens hem…Hij heeft mijn man ook al een duw gegeven.
Nou ja dan lijkt mij de oplossing toch wel vrij simpel... woonruimte zoeken voor zichzelf. Jammer voor hem maar als hij grotemensen dingen wil doen dan kan hij ook in een grotemensen huis wonen alleen.
Koekie1980
30-07-2024 om 22:18
Friezinnetje schreef op 30-07-2024 om 22:01:
nou dan zou ik hem, met zijn Anabolen helemaal op straat zetten. Dat tolereer je toch niet?
Nou op straat zetten.. 21 of niet, het is wel je kind. Die zet je toch niet zomaar buiten?
Koelkast op de kamer, mogelijkheid tot wonen in een tuinhuis of garage ofzo? Dat zou ik liever doen, je eigen zoon compleet dakloos lijkt me ook heftig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.