LIEKE1992
07-05-2021 om 10:33
Laaghangende broek vriend
Mijn vriend van 32 jaar draagt nog altijd een laaghangende broek waarbij je een aanzienlijk deel van de onderbroek (hema of action/ ziki) ziet. Ook op zijn werk draagt hij dit. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat dit op zijn leeftijd niet meer kan, maar hij wil dit niet aanpassen. Zijn er meer mannen die hun broek in 2021 zo dragen en is dit echt ontoelaatbaar?
1968
07-05-2021 om 13:07
Wat zegt hij dan als jij zegt dat je het er niet uit vindt zien? Dat jij het nogal kinderlijk vindt? Ik weet dat mijn vriend wel gevoelig is voor mijn mening (tot op zekere hoogte) Dus daar houdt hij wel rekening mee, net als ik daar ook rekening mee zou houden, ik zou geen kleding dragen die hij echt over de top of walgelijk vindt. Maar uiteraard ga je jezelf ook niet helemaal veranderen voor de ander.
LIEKE1992
07-05-2021 om 13:08
1968 schreef op 07-05-2021 om 13:07:
Wat zegt hij dan als jij zegt dat je het er niet uit vindt zien? Dat jij het nogal kinderlijk vindt? Ik weet dat mijn vriend wel gevoelig is voor mijn mening (tot op zekere hoogte) Dus daar houdt hij wel rekening mee, net als ik daar ook rekening mee zou houden, ik zou geen kleding dragen die hij echt over de top of walgelijk vindt. Maar uiteraard ga je jezelf ook niet helemaal veranderen voor de ander.
Hij zegt dat hij zich al vele jaren zo kleedt. Zelf vond ik het vroeger ook best prima staan, maar in die jaren was het nog gemeengoed in Nederland. Hij staat er niet echt voor open om zich hierin aan te passen.
Rachel.
07-05-2021 om 13:09
LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 13:03:
[..]
In ieder geval goed om te weten dat hij niet de enige is. Hij draagt zelden een riem, waarom weet ik eigenlijk niet. Hij wil juist graag zijn onderbroek showen, maar dit heb ik liever niet meer. Is bij jouw vriend ook vrijwel altijd de onderbroek zichtbaar en hoe vind jij dit?
de onderbroek van mijn vriend was in het begin soms wel zichtbaar en dan zij ik er ook wat van, zovan trek je broek op, vaak was dit ook niet bewust dat zijn onderbroek te zien was, daarom ging hij een riem dragen.
maar mocht hij het zo willen was het voor mij geen probleem. Mijn vriend is 35 ziet er nog jong uit en heeft een bepaalde stijl zoals zulke broeken snapbacks dragen ect..
mijn vriend is Surinaams we hebben dan ook veel Antilliaanse, morkaanse, Surinaamse vrienden die ook zo een onderbroeken stijl hebben. Het is een soort van (swag) als je begrijpt wat ik bedoel.
ik stoor me er niet zo aan al vind ik het wel verschrikkelijk dat sommige hun broek zo laag hebben dat je gewoon het achterwerk ziet, wel in een boxer maar dat de broek dan zowat onder hun billen hangt.
dit heb ik gelukkig niet bij deze jongens gezien maar heb ze wel zien lopen.
LIEKE1992
07-05-2021 om 13:12
Rachel. schreef op 07-05-2021 om 13:09:
[..]
de onderbroek van mijn vriend was in het begin soms wel zichtbaar en dan zij ik er ook wat van, zovan trek je broek op, vaak was dit ook niet bewust dat zijn onderbroek te zien was, daarom ging hij een riem dragen.
maar mocht hij het zo willen was het voor mij geen probleem. Mijn vriend is 35 ziet er nog jong uit en heeft een bepaalde stijl zoals zulke broeken snapbacks dragen ect..
mijn vriend is Surinaams we hebben dan ook veel Antilliaanse, morkaanse, Surinaamse vrienden die ook zo een onderbroeken stijl hebben. Het is een soort van (swag) als je begrijpt wat ik bedoel.
ik stoor me er niet zo aan al vind ik het wel verschrikkelijk dat sommige hun broek zo laag hebben dat je gewoon het achterwerk ziet, wel in een boxer maar dat de broek dan zowat onder hun billen hangt.
dit heb ik gelukkig niet bij deze jongens gezien maar heb ze wel zien lopen.
De broek echt onder de reet zie ik bij mijn vriend niet vaak. Dat was meer zo'n 10 jaar geleden, dat gaat wel iets te ver in mijn ogen.
LIEKE1992
07-05-2021 om 13:13
LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 13:12:
[..]
De broek echt onder de reet zie ik bij mijn vriend niet vaak. Dat was meer zo'n 10 jaar geleden, dat gaat wel iets te ver in mijn ogen.
1968
07-05-2021 om 13:19
Rachel. schreef op 07-05-2021 om 13:09:
Oh ja, die zie ik wel eens in filmpjes en heel vroeger liepen de kinderen op school er ook wel eens zo bij, ik zou ze bijna moederlijk even helpen met ophijsen...mijn handen jeukten dan, maar ik kon me gelukkig wel beheersen 😜
En Lieke, ik vrees dat als hij echt zo stellig is, dat je het maar zo moet laten. Hij lijkt niet geïnteresseerd in veranderen, in ieder geval niet door jou. En als zijn werk er geen problemen mee heeft, hij werkt waarschijnlijk niet op een representatieve plek in het bedrijf, dan zal hij er daar ook nooit wat op horen. Misschien als hij ooit hogerop wil in het werk, of met klanten moet gaan werken, dat hij het dan pas aanpast.
Misschien nog een ludieke poging, zet hem vaak op de foto vanaf de achterkant (die ziet hij zelf niet vaak) waarop je goed ziet hoe raar zijn kleding zit, wellicht helpt het te zien dat het er niet uit ziet (of hij vindt het geweldig...)
Rachel.
07-05-2021 om 13:25
1968 schreef op 07-05-2021 om 13:19:
[..]
Oh ja, die zie ik wel eens in filmpjes en heel vroeger liepen de kinderen op school er ook wel eens zo bij, ik zou ze bijna moederlijk even helpen met ophijsen...mijn handen jeukten dan, maar ik kon me gelukkig wel beheersen 😜
En Lieke, ik vrees dat als hij echt zo stellig is, dat je het maar zo moet laten. Hij lijkt niet geïnteresseerd in veranderen, in ieder geval niet door jou. En als zijn werk er geen problemen mee heeft, hij werkt waarschijnlijk niet op een representatieve plek in het bedrijf, dan zal hij er daar ook nooit wat op horen. Misschien als hij ooit hogerop wil in het werk, of met klanten moet gaan werken, dat hij het dan pas aanpast.
Misschien nog een ludieke poging, zet hem vaak op de foto vanaf de achterkant (die ziet hij zelf niet vaak) waarop je goed ziet hoe raar zijn kleding zit, wellicht helpt het te zien dat het er niet uit ziet (of hij vindt het geweldig...)
jaaa verschrikkelijk vind ik dat om te zien! Gelukkig heeft mijn vriend dit nooit gedaan Anders mocht ie alleen gaan lopen🤣in ieder geval niet met mij! Maar gelukkig vind hij dit zelf ook niet uitzien.
Rachel.
07-05-2021 om 13:26
LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 13:12:
[..]
gelukkig maar hahaha!
Fourtyfour
07-05-2021 om 13:27
Daarom moet mijn zoon van mij verplicht bij zijn supermarkt baan een hemd aan. Extra lang model, over zijn onderbroek heen. Gruwelijke hekel aan laaghangende broeken en bouwvakkers decolletés.....
Maar je vriend is 32, die kan het toch zelf regelen
Poezie
07-05-2021 om 13:30
LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 13:08:
[..]
Hij zegt dat hij zich al vele jaren zo kleedt. Zelf vond ik het vroeger ook best prima staan, maar in die jaren was het nog gemeengoed in Nederland. Hij staat er niet echt voor open om zich hierin aan te passen.
Wat een raar argument!
Jij draagt je prinsessenjurk of je beertjestrui toch ook allang niet meer?
Ik heb mijn blote buikentruitjes op een bepaald moment ook mijn kast maar uit gejaagd.
1968
07-05-2021 om 13:44
Een paar linkjes voor je vriend (of voor jezelf om te lachen als een boer met kiespijn)
https://247nieuws.wordpress.com/2013/03/31/kerels-ouder-dan-30-opgelet-fashion-alert/ (en dan nummertje 6 voor je vriend)
En een illustratie om aan de muur te hangen: https://i.imgur.com/auGF2Uj.jpg
En een kranten artikel dat ze dit fenomeen al in 2011 probeerden te verbieden: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/09/florida-ban-sagging-jeans-underpants
Rachel.
07-05-2021 om 13:47
1968 schreef op 07-05-2021 om 13:44:
Een paar linkjes voor je vriend (of voor jezelf om te lachen als een boer met kiespijn)
https://247nieuws.wordpress.com/2013/03/31/kerels-ouder-dan-30-opgelet-fashion-alert/ (en dan nummertje 6 voor je vriend)
En een illustratie om aan de muur te hangen: https://i.imgur.com/auGF2Uj.jpg
En een kranten artikel dat ze dit fenomeen al in 2011 probeerden te verbieden: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/09/florida-ban-sagging-jeans-underpants
de laatste link is dus precies wat ik bedoel dat vind ik dus te ver gaan ziet er niet uit.
Normaal was de stijl het randje van je boxer te zien niet je hele achterwerk🙈
LIEKE1992
07-05-2021 om 13:51
Fourtyfour schreef op 07-05-2021 om 13:27:
Daarom moet mijn zoon van mij verplicht bij zijn supermarkt baan een hemd aan. Extra lang model, over zijn onderbroek heen. Gruwelijke hekel aan laaghangende broeken en bouwvakkers decolletés.....
Maar je vriend is 32, die kan het toch zelf regelen
Dat is tot dusver niet gelukt
LIEKE1992
07-05-2021 om 13:52
Poezie schreef op 07-05-2021 om 13:30:
[..]
Wat een raar argument!
Jij draagt je prinsessenjurk of je beertjestrui toch ook allang niet meer?
Ik heb mijn blote buikentruitjes op een bepaald moment ook mijn kast maar uit gejaagd.
Dat is precies de reden waarom ik het op dit moment met zijn leeftijd niet meer vind kunnen. Voor een puber is het leuk, dat vond ik destijds ook leuk eruit zien, maar op een gegeven moment groei je over zo'n kledingstijl. Denk dat er ook weinig mannen van 30 jaar dit dragen eerlijk gezegd.
LIEKE1992
07-05-2021 om 13:53
Rachel. schreef op 07-05-2021 om 13:47:
[..]
de laatste link is dus precies wat ik bedoel dat vind ik dus te ver gaan ziet er niet uit.
Normaal was de stijl het randje van je boxer te zien niet je hele achterwerk🙈
Mijn vriend heeft ook zeker niet enkel het randje van zijn boxer, dan zou ik al hele tevreden zijn. Meestal is zeker zo'n 10 a 12 cm van de boxer wel zichtbaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.