Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Laaghangende broek vriend

Mijn vriend van 32 jaar draagt nog altijd een laaghangende broek waarbij je een aanzienlijk deel van de onderbroek (hema of action/ ziki) ziet. Ook op zijn werk draagt hij dit. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat dit op zijn leeftijd niet meer kan, maar hij wil dit niet aanpassen. Zijn er meer mannen die hun broek in 2021 zo dragen en is dit echt ontoelaatbaar?

Persoonlijk vind ik ondergoed alleen ergens onder goed en wens ik niemands onderbroek te zien, ook niet bij jongeren. Al is alles beter dan een bouwvakkersdecolleté.

Als hij nou een overhemd draagt van voldoende lengte - in of uit de broek maakt dan niet uit - is er geen probleem.

Overigens zijn broeken met te lage taille het werk van de duivel en ik ben dan ook maar wat blij de tailles tegenwoordig weer hoger zijn. 

Groeten,

Temet

Kan echt niet inderdaad. Ook niet met 12 jaar.

Laat zijn werkgever er maar eens iets vam zeggen?

LIEKE1992

LIEKE1992

07-05-2021 om 11:46 Topicstarter

Temet schreef op 07-05-2021 om 11:31:

Persoonlijk vind ik ondergoed alleen ergens onder goed en wens ik niemands onderbroek te zien, ook niet bij jongeren. Al is alles beter dan een bouwvakkersdecolleté.

Als hij nou een overhemd draagt van voldoende lengte - in of uit de broek maakt dan niet uit - is er geen probleem.

Overigens zijn broeken met te lage taille het werk van de duivel en ik ben dan ook maar wat blij de tailles tegenwoordig weer hoger zijn.

Groeten,

Temet

Mijn vriend werkt in de logistiek. Hij is er zover ik weet nog nooit op aangesproken, maar op die leeftijd verwacht men wel iets anders lijkt me. Onderbroek is ook thuis vaak zichtbaar, zal op werk niet anders zijn.

LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 10:33:

Mijn vriend van 32 jaar draagt nog altijd een laaghangende broek waarbij je een aanzienlijk deel van de onderbroek (hema of action/ ziki) ziet. Ook op zijn werk draagt hij dit. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat dit op zijn leeftijd niet meer kan, maar hij wil dit niet aanpassen. Zijn er meer mannen die hun broek in 2021 zo dragen en is dit echt ontoelaatbaar?

Maakt het merk van de onderbroek uit?

Als het ontoelaatbaar was had hij de politie wel achter zich aan gehad. Als jij de enige bent die zich er aan stoort / hem er op aanspreekt, dan zal het wel meevallen toch? En als hij zich niet wil aanpassen, dan zou ik er over ophouden of de relatie verbreken - al naar gelang hoeveel last jij er van hebt.

LIEKE1992

LIEKE1992

07-05-2021 om 12:05 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 07-05-2021 om 12:01:

[..]

Maakt het merk van de onderbroek uit?

Als het ontoelaatbaar was had hij de politie wel achter zich aan gehad. Als jij de enige bent die zich er aan stoort / hem er op aanspreekt, dan zal het wel meevallen toch? En als hij zich niet wil aanpassen, dan zou ik er over ophouden of de relatie verbreken - al naar gelang hoeveel last jij er van hebt.

Niet voor alles wat ontoelaatbaar is, komt de politie in actie. Ik vraag ook expliciet naar jullie mening over dit onderwerp, niet wat ik zou moeten doen als ik er veel last van heb

LIEKE1992

LIEKE1992

07-05-2021 om 12:06 Topicstarter

LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 12:05:

[..]

Niet voor alles wat ontoelaatbaar is, komt de politie in actie. Ik vraag ook expliciet naar jullie mening over dit onderwerp, niet wat ik zou moeten doen als ik er veel last van heb. Het merk onderbroek maakt mij en waarschijnlijk nog veel meer vrouwen wel uit.

Vraag eens aan hem hoe hij het zou vinden als jij shirts zou dragen met zulk diepe of ruime decolleté, waar mannen zonder veel moeite zich konden verblijden bij het zicht van jouw borsten.

Mogelijk dat dan het kwartje gaat vallen.

Ik vind het ook geen gezicht Lieke, ook niet toen het nog 'hip' was. (mijn zoon was toen 12,deed hij het dat ook)  maar ik vond het geen gezicht die broeken, gelukkig vond hij het zelf niet heel erg lekker zitten, dus meer dan een mini randje was er bij hem niet te zien.
Dus ja, ik vind het stom staan en ook nog eens uit de tijd, maar ja, jouw vriend gaat zich denk ik niet aan mijn mening aanpassen  
Kan je niet fixen dat hij nieuw ondergoed neemt, en dan gewoon effen donkere boxers (die heb je ook gewoon bij Hema en H&M) donkerblauw of zwart (ook de rand is effen, zelfde kleur) . Iets wat goed bij zijn broeken kleurt, dan valt het in ieder geval al minder op.

Mijn vriend kocht laatst een aantal broeken en kreeg daarbij een voucher voor nog één artikel, had hij een felgekleurde boxer met printje gekozen, ik moest enorm proesten toen ik dat ding zag en zei 'deze is zeker voor je oudste zoon?" (die heeft van die felgekleurde prints, vind dat echt iets voor tieners, niet voor volwassen mannen) Ik heb hem dat ding nog nooit zien dragen in ieder geval.

LIEKE1992

LIEKE1992

07-05-2021 om 12:25 Topicstarter

1968 schreef op 07-05-2021 om 12:22:

Ik vind het ook geen gezicht Lieke, ook niet toen het nog 'hip' was. (mijn zoon was toen 12,deed hij het dat ook) maar ik vond het geen gezicht die broeken, gelukkig vond hij het zelf niet heel erg lekker zitten, dus meer dan een mini randje was er bij hem niet te zien.
Dus ja, ik vind het stom staan en ook nog eens uit de tijd, maar ja, jouw vriend gaat zich denk ik niet aan mijn mening aanpassen
Kan je niet fixen dat hij nieuw ondergoed neemt, en dan gewoon effen donkere boxers (die heb je ook gewoon bij Hema en H&M) donkerblauw of zwart (ook de rand is effen, zelfde kleur) . Iets wat goed bij zijn broeken kleurt, dan valt het in ieder geval al minder op.

Mijn vriend kocht laatst een aantal broeken en kreeg daarbij een voucher voor nog één artikel, had hij een felgekleurde boxer met printje gekozen, ik moest enorm proesten toen ik dat ding zag en zei 'deze is zeker voor je oudste zoon?" (die heeft van die felgekleurde prints, vind dat echt iets voor tieners, niet voor volwassen mannen) Ik heb hem dat ding nog nooit zien dragen in ieder geval.

Volgensmij is het juist zijn bedoeling dat de onderbroek opvalt wanneer de broek zo laag hangt. Er komen juist allerlei felle kleuren en printjes tevoorschijn op dat moment. Vind het zelf ook niet zo volwassen overkomen.. Denk dus niet hij gaat overschakelen naar effen donkere boxers..

Ook niet als jij ze aan hem cadeau geeft? En de oude een beetje onderaan de stapel legt?  Ik vind het echt super kinderlijk staan, maar ja, dat vind ik ook van stropdassen met disney print (ik had een collega die dat droeg) en sokken met poppetjes. Aan de andere kant; hij heeft gewoon maling aan wat anderen vinden en is geen eenheidsworst, dan misschien helemaal over the top gaan, dan heeft het nog wat grappigs.

LIEKE1992

LIEKE1992

07-05-2021 om 12:33 Topicstarter

1968 schreef op 07-05-2021 om 12:28:

Ook niet als jij ze aan hem cadeau geeft? En de oude een beetje onderaan de stapel legt? Ik vind het echt super kinderlijk staan, maar ja, dat vind ik ook van stropdassen met disney print (ik had een collega die dat droeg) en sokken met poppetjes. Aan de andere kant; hij heeft gewoon maling aan wat anderen vinden en is geen eenheidsworst, dan misschien helemaal over the top gaan, dan heeft het nog wat grappigs.

Ben bang van niet. Deze kledingstijl draagt hij denk ik al vanaf 2005 ongeveer. Vanaf de middelbare school, maar hij heeft dit nooit aangepast. Op een gegeven moment zul je je toch ook wat volwassener moeten kleden, maar dat is mijn mening.

LIEKE1992 schreef op 07-05-2021 om 12:05:

[..]

Niet voor alles wat ontoelaatbaar is, komt de politie in actie. Ik vraag ook expliciet naar jullie mening over dit onderwerp, niet wat ik zou moeten doen als ik er veel last van heb

Ontoelaatbaar is wel een beetje een vreemde omschrijving in deze context toch? Maar laat ik dan dan gewoon zeggen dat het niet ontoelaatbaar is. Je kunt er niet voor gearresteerd worden. Of het op zijn werk/in zijn functie toelaatbaar is, bepaalt zijn baas.

En het (niet) fijne van een forum is dat mensen ook dingen zeggen waar je niet expliciet om gevraagd hebt. Wat een saaie boel zou het worden als mensen uitsluitend antwoord gaven op de vraag die gesteld werd.

je hebt ook jeans met een laagkruis waar je niet persee de onderbroek hoeft te zien, mijn vriend doet dan ook een riem aan maar de stijl blijft hetzelfde,  behalve dat je de onderbroek niet ziet.

Het is ook een bepaalde stijl dat stukje onderbroek laten zien, nu snap ik dat niet iedereen dit prettig vind maar sommige wel

ik zou het lekker zo laten als hij zich daarin prettig voelt waarom niet?

of misschien als hij dat een optie vind : riem aandoen, dan kan je nog een laag kruis hebben (dus die stijl) maar dan zonder onderbroek showen.

maar mocht hij het zoals hij het draagt het fijnst vinden moet hij dat lekker gewoon doen, hij is echt niet de enige.

LIEKE1992

LIEKE1992

07-05-2021 om 13:03 Topicstarter

Rachel. schreef op 07-05-2021 om 13:01:

Het is ook een bepaalde stijl dat stukje onderbroek laten zien, nu snap ik dat niet iedereen dit prettig vind maar sommige wel

ik zou het lekker zo laten als hij zich daarin prettig voelt waarom niet?

of misschien als hij dat een optie vind : riem aandoen, dan kan je nog een laag kruis hebben (dus die stijl) maar dan zonder onderbroek showen.

maar mocht hij het zoals hij het draagt het fijnst vinden moet hij dat lekker gewoon doen, hij is echt niet de enige.

In ieder geval goed om te weten dat hij niet de enige is. Hij draagt zelden een riem, waarom weet ik eigenlijk niet. Hij wil juist graag zijn onderbroek showen, maar dit heb ik liever niet meer. Is bij jouw vriend ook vrijwel altijd de onderbroek zichtbaar en hoe vind jij dit?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.