Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kind die niet wil werken/studeren


In Nederland bestaan er voor jongelui een BBL opleiding; 1 dag school en 4 dagen leren op de werkvloer om zo een diploma te behalen. Die BBL-opleidingen bestaan er op diverse vakgebieden; techniek, maar ook groenvoorziening etc. Prettig voor diegene die leren door te doen.
Hebben ze in België  ook iets dergelijks?
Werken, en leren tegelijk, creëert een ritme in het leven van een jongvolwassene en geeft hen het gevoel van waardering.

Flanagan schreef op 12-06-2024 om 11:38:

In Nederland bestaan er voor jongelui een BBL opleiding; 1 dag school en 4 dagen leren op de werkvloer om zo een diploma te behalen. Die BBL-opleidingen bestaan er op diverse vakgebieden; techniek, maar ook groenvoorziening etc. Prettig voor diegene die leren door te doen.
Hebben ze in België ook iets dergelijks?
Werken, en leren tegelijk, creëert een ritme in het leven van een jongvolwassene en geeft hen het gevoel van waardering.

Volgens mij wel, mijn neef zat vroeger in België op school voor de middelbare en beroepsopleiding. Hij heeft de laatste jaren 4 dagen werken en één dag school gedaan.

Natje1812

Natje1812

12-06-2024 om 12:55 Topicstarter

Dat doet hij al,bij ons heet het duaal leren.3 dagen werkplekleren en 2 dagen school maar ook dit is geen succes geworden.Omdat ze na 2 jaar geen progressie zien en hij waarschijnlijk
Sowieso niet zal geslaagd zijn mag hij hier niet meer mee verder doen.School stopt sowieso voor hem.Maar ook werken is een probleem.Hij zal geen diploma hebben en hij weet ook niet echt wat hij wil doen.Waarschijnlijk zal mijn schoonzus de vacatures aflopen,mails versturen hem pushen om ergens te solliciteren en hem dan ook nog voeren om er zeker van te zijn dat hij er is.

Ik lees dat met name je schoonzus zich voor hem inzet.
Hier toendertijd een puber die zich tegen mij ging opzetten onder mom’ ik wil zelf dingen uitvogelen’. Ik zei prima, maar de studie gaat dan wel mbv begeleiding van zijn vader.  Uiteindelijk is alles wel goed gekomen.
 Ik denk igv neef van Natje, dat zijn vader meer zorg van zijn vrouw uit handen zal moeten nemen. Grootbrengen en Opvoeden is een taak voor hen beiden. De ene kind is klaar met 18, en slaat zijn vleugels uit, de ander heeft meer inzet van ouders nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.