Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kan je thuiswonende kind bijstand aanvragen?


Bolmieke schreef op 05-11-2021 om 09:36:

[..]

Hij wil sowieso parttime werken, heeft meer rust nodig en is 21 jaar. Dat is op die leeftijd niet erg gebruikelijk en lijkt mij ook een beetje jammer. Moet hij niet eens langs de huisarts?

Niet ieder mens functioneert als ‘gebruikelijk’. Zo te zien weet deze jongen wat wel en niet bij hem past en hopelijk vindt hij een baan waarmee hij gelukkig wordt. We hoeven niet allemaal aan de ratrace van deze tijd mee te doen.

Bolmieke schreef op 05-11-2021 om 09:36:

[..]

Hij wil sowieso parttime werken, heeft meer rust nodig en is 21 jaar. Dat is op die leeftijd niet erg gebruikelijk en lijkt mij ook een beetje jammer. Moet hij niet eens langs de huisarts?

Welnee, juist goed dat hij nu al z’n grenzen kent!
Heeft een werkgever meer aan dan een potentiële burn-out omdat het “normaal” is 



Puinhoop

Puinhoop

08-11-2021 om 13:45 Topicstarter

Nou, nog een laatste bijdrage van mij dan, gezien de vele vragen, maar daarna hou ik ermee op. Ik dank alle oprechte helpenden hartelijk, maar op mijn beginvraag heb ik intussen al een duidelijk antwoord gekregen. Dan zijn jullie welkom om verder te gaan op dit onderwerp, natuurlijk, maar het lijkt me niet zinvol dat ik daar zelf nog aan meedoe.

Flanagan: mijn man wierp als enige de mogelijkheid op, misschien meer vanuit een ongeleide brainstorm-impuls. Hij herhaalde dat echter zo vaak, dat ik het de moeite vond het toch even goed uit te zoeken. Zodra hij er nog eens op terug komt, zal ik duidelijk zijn Ik verwacht dat hij de onredelijkheid van die mogelijkheid zelf ook wel inziet, als ik het even uitleg.
MamaE: Hartelijk dank voor je advies! Dat is inderdaad wel iets om vast op te anticiperen, die zorgtoeslag! Ik noteer het.
Puntjepuntje of de anonieme persoonlijkheid: 'Ik vind het een beetje jammer dat je bewust weinig informatie gaf, wij daarop gaan reageren en doorbuitelen en jij vervolgens boos bent over alle aannames. Dan had je of meer informatie moeten geven of eerder bijsturen of niet boos worden. 'Aangezien er binnen het tijdsbestek van slechts 1 dag maar liefst 51 reacties op binnenstormden, was eerder bijsturen onmogelijk. Meer informatie geven vond ik onnodig: ik had een informatievraag. Domweg de vraag: KAN dat eigenlijk wel? Ik vroeg niet naar naar alle mogelijke ethische bezwaren tegen het aanvragen van een uitkering. Die kan ik zelf ook wel bedenken. 
Maar ik heb nu dus geen vraag meer. Ik reageer alleen nog op al jullie vragen Om even aan te vullen: hij gaat inderdaad solliciteren bij voormalige stage-adressen en heeft al een vervolgafspraak voor oriëntatiegesprekken. Mocht er niemand een parttimer willen hebben -en dat denk ik zelf wel, omdat hij die al genoeg is tegengekomen deze jaren- dan kan hij altijd nog ander werk zoeken, waar dat wel kan. Hoe we dat gaan doen met kostgeld, puzzelen we wel uit.

Wat betreft zijn motief voor parttime: persoonlijk vind ik dat dat ieders eigen keuze is en het eigenlijk geen verantwoording behoeft, maar omdat ook daar toch opmerkingen over kwamen: Ja, hij heeft een beperking. En nee, daar kan een huisarts niets aan doen. Dank voor je zorg, Bolmieke, maar we weten al wat het is.

Nee, het kan niet.  De bijstand is niet voor een jonge gezonde knul die niet voltijd wil werken. 

Viva-amber schreef op 08-11-2021 om 13:56:

Nee, het kan niet. De bijstand is niet voor een jonge gezonde knul die niet voltijd wil werken.

heb je überhaupt wel gelezen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.