Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Jongvolwassen, uitwonend maar niet zelfstandig. Hoe te ondersteunen?


Viva-amber schreef op 23-11-2021 om 12:46:

Hoe erg is het dat het af en toe een puinhoop is en dat zij worstelen met hun ontwikkeling?

En voor wie is dat erg?

Het komt allemaal best normerend over. Zij voldoen nog niet aan de standaard van to, maar is dat erg?

Als zoon en vriendin er niet onder zouden lijden, zou je gelijk hebben. En zelfs als ze eronder lijden, heb je gelijk dat het gewoon is zoals het is. Maar je intens machteloos voelen terwijl je kind en zijn vriendin pijn hebben, is 'gewoon erg' voor ouders. Dat is ook lijden, voortkomend uit empathie en liefde. Dus ik ben het toch helemaal niet met je eens dat het ze het feit dat ze het erg vinden puur zou zijn omdat de jongelui niet aan een norm of standaard voldoen. Een mens redt zich hier niet uit door een koele kikker te worden die niks erg vindt. Je komt er hier alleen door compassie te ontwikkelen. 

Ach Jonagold wat een moeilijke situatie. Ik hoop dat jullie wat hulp van buitenaf kunnen organiseren want dit lijkt me echt te zwaar voor iedereen. Hou je taai en zorg ook goed voor jezelf!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.