Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


Poezekat schreef op 10-01-2022 om 15:29:

[..]

Ik ben niet degene die oplossingen moet bedenken. Maar als er genoeg IC capaciteit was, dan zouden er geen vaccinaties nodig zijn. Nu zijn er al zoveel mensen gevaccineerd, ook de booster en nóg steeds al die maatregelen. En ja, ik ben zelf ook gevaccineerd.

Met meer IC-capaciteit duurt het net wat langer dan nu voordat de zorg overstroomt. Wat helpt dat? 

Met vaccinaties heeft dat niet zo veel te maken. Vaccinaties helpen om het virus tegen te houden, IC-capaciteit niet.

Jonagold schreef op 10-01-2022 om 15:44:

[..]

Wáááát???

Ik vind het naar dat ik je uit je mooie droom moet helpen, maar niet alle, LANG niet alle, mensen die op de IC terecht komen, komen daar blakend van gezondheid weer vandaan hoor! Dat zijn de uitzonderingen. Het overgrote deel gaat vandaar naar uitvaartcentrum of naar revalidatiecentrum...

Uitbreiden IC-capaciteit is GEEN OPLOSSING.

Zelf ken ik heus ook mensen die op de IC gelegen hebben en nu nog herstellende zijn van corona. 

Poezekat schreef op 10-01-2022 om 16:00:

[..]

Zelf ken ik heus ook mensen die op de IC gelegen hebben en nu nog herstellende zijn van corona.

Maar hoe kan je dan met droge ogen beweren dat uitbreiding IC-capaciteit een betere oplossing is dan (meer) vaccineren? IC is de brand proberen te blussen, vaccinatie is brandpreventie (nepkaarsjes, brandwerende kerstversiering).

Jonagold schreef op 10-01-2022 om 16:02:

[..]

Maar hoe kan je dan met droge ogen beweren dat uitbreiding IC-capaciteit een betere oplossing is dan (meer) vaccineren? IC is de brand proberen te blussen, vaccinatie is brandpreventie (nepkaarsjes, brandwerende kerstversiering).

Ik snap wat je bedoelt maar ik vraag me wel steeds meer af in hoeverre de vaccinaties nu echt werken. 

En nu wordt het bovendien wel erg off topic. 

Daglichtlamp schreef op 08-01-2022 om 15:42:

En anders maar met mondkapjes op in de collegezaal, dat zal wellicht nog een klein beetje uitmaken.

Het OMT is het met me eens, hopelijk betekent dit dat het hoger onderwijs komende week open mag.

Jonagold schreef op 10-01-2022 om 16:02:

[..]

Maar hoe kan je dan met droge ogen beweren dat uitbreiding IC-capaciteit een betere oplossing is dan (meer) vaccineren? IC is de brand proberen te blussen, vaccinatie is brandpreventie (nepkaarsjes, brandwerende kerstversiering).

Goeie.

"Vaccineren is niet nodig als je voldoende IC-capaciteit hebt."

Vertaald van covid naar brandwond: 

"Je kunt net zo goed echte kaarsen aansteken in de kerstboom, want er is nog plaats in het brandwondencentrum."

Poezekat schreef op 10-01-2022 om 16:08:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar ik vraag me wel steeds meer af in hoeverre de vaccinaties nu echt werken.

En nu wordt het bovendien wel erg off topic.

Nou ja, gevaccineerd zijn zorgt ervoor dat de kans dat je in het ziekenhuis komt te liggen met corona een stuk kleiner. Dat wordt volgens mij in zo'n beetje elk nieuwsbericht wel gezegd...

Daglichtlamp schreef op 10-01-2022 om 16:14:

[..]

Het OMT is het met me eens, hopelijk betekent dit dat het hoger onderwijs komende week open mag.

We hopen het zo hier in huis. Beter naar college met een kapje op dan online college. 

Poezekat schreef op 10-01-2022 om 16:08:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar ik vraag me wel steeds meer af in hoeverre de vaccinaties nu echt werken.

En nu wordt het bovendien wel erg off topic.

De vaccinaties werken tegen ernstig ziek worden en ic-opname. Het werkt minder goed tegen besmettingen. Wanneer snapt men dat verschil nou eens? Liever besmet met vaccin en snel weer beter dan zonder vaccin en meer kans op ziekenhuisopname en/of ic. En nee, niet iedereen gaat naar de ic. Maar alleen opschalen ic en verder geen vaccins of maatregelen, zie je het voor je? Hoe dan? Je moet aan meedere knoppen draaien. 

Weeromstuit schreef op 10-01-2022 om 16:34:

[..]

Goeie.

"Vaccineren is niet nodig als je voldoende IC-capaciteit hebt."

Vertaald van covid naar brandwond:

"Je kunt net zo goed echte kaarsen aansteken in de kerstboom, want er is nog plaats in het brandwondencentrum."

Nee, zal de meerderheid zeggen: brandwonden laten voor altijd littekens achter,  kunstkaarsjes is beter. 

Dat met covid op de ic liggen ervoor kan zorgen dat je nooit meer echt topfit wordt dat vergeet de grootste helft van degenen die niet willen vaccineren. 

Heb vandaag mijn booster gehad,  beetje stijve arm op dit moment (en na de eerste 2 vaccinaties ook).  Een avond vroeg naar bed en morgen ben ik weer helemaal fit.  3 dagen een beetje bleh gevoel is veel beter dan 3 werken ic en daarna nog 3 maanden revalideren. 

Gelukkig liggen er heel heel erg weinig jongvolwassenen op de ic het merendeel wordt niet erg ziek en vele zijn gevaccineerd.  De onderwijsinstellingen dicht houden om de ic capaciteit niet te overbelasten vind ik dus onzin en schadelijk voor de jeugd. Leg de verantwoordelijkheid van dit probleem bij de mensen die er komen te liggen. Bescherm je als ouderen gedraag je verantwoordelijk en laat je vaccineren.  

Bakblik schreef op 10-01-2022 om 16:36:

[..]

We hopen het zo hier in huis. Beter naar college met een kapje op dan online college.

Helemaal mee eens en mijn dochter vindt 2g ook prima.

Tuinfluiter schreef op 10-01-2022 om 16:51:

[..]

Helemaal mee eens en mijn dochter vindt 2g ook prima.

De mijne ook. Is ook al geweest voor de booster.

Alles om binnen de maatregelen normaal te kunnen studeren. Ze zat net met een test in haar neus toen ik thee kwam brengen op haar kamer.

Het plan was om morgen met een paar studenten gezamenlijk online te gaan om college te volgen.  Wie getest is mag komen bij de student die ruimte beschikbaar heeft. 

Bakblik schreef op 10-01-2022 om 17:05:

[..]

De mijne ook. Is ook al geweest voor de booster.

Alles om binnen de maatregelen normaal te kunnen studeren. Ze zat net met een test in haar neus toen ik thee kwam brengen op haar kamer.

Het plan was om morgen met een paar studenten gezamenlijk online te gaan om college te volgen. Wie getest is mag komen bij de student die ruimte beschikbaar heeft.

Mijn dochter wordt deze week geboosterd. Ze hoopt dat er snel weer werkcolleges mogelijk zijn op de universiteit.

Tuinfluiter schreef op 10-01-2022 om 17:17:

[..]

Mijn dochter wordt deze week geboosterd. Ze hoopt dat er snel weer werkcolleges mogelijk zijn op de universiteit.

Hier moet er nog gewacht worden met de booster want pas besmet geweest. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.