Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


Auwereel schreef op 07-01-2022 om 15:52:

Zo te zien moet er nog een draadje bij komen, hoe doorstaan jullie oude ouders de lockdown?

Ja, inderdaad. Sorry voor weer een OT-ontsporing

Ik moest wel erg lachen om die corrigerende tik, oeps. Arme oudjes, dat het toch zover moet komen dat ze tikken moeten krijgen van hun kinderen om ze ervan te weerhouden iemand te knuffelen op een begrafenis. 

Mija schreef op 07-01-2022 om 16:29:

[..]

Ja, inderdaad. Sorry voor weer een OT-ontsporing

Ik moest wel erg lachen om die corrigerende tik, oeps. Arme oudjes, dat het toch zover moet komen dat ze tikken moeten krijgen van hun kinderen om ze ervan te weerhouden iemand te knuffelen op een begrafenis.

Dat is inderdaad heel treurig, dat normaal menselijk contact en troost niet meer mogelijk is. Blij dat ik het een paar jaar geleden niet wist. 

Mija schreef op 07-01-2022 om 16:29:

[..]

Ja, inderdaad. Sorry voor weer een OT-ontsporing

Ik moest wel erg lachen om die corrigerende tik, oeps. Arme oudjes, dat het toch zover moet komen dat ze tikken moeten krijgen van hun kinderen om ze ervan te weerhouden iemand te knuffelen op een begrafenis.

Ik denk niet dat het echt zo'n ontsporing van het topic is. Voor mij maar zeker voor mijn oudste zijn haar opa's en oma's best een frustrerende factor in het hele corona gedoe. 

Ze staat er zelf heel verantwoord in; als zelftesten nodig is om normaal naar college te kunnen dan doet ze 2x per week die test. Dat het niet slim is om donderdag nog een tentamen te maken op locatie en dan op zaterdag (1e kerstdag) naar opa en oma te gaan is hier in huis heel duidelijk.  Mijn ouders krijg ik daar nog wel van overtuigd,  schoonouders is een ander verhaal.

 Dochter kan het voor zichzelf heel goed verantwoorden waarom ze niet naar opa en oma wil/ is geweest met kerst.  Dochter begrijpt ook dat opa en oma van vaders kant het niet meer allemaal snappen maar toch doet het pijn als er met Nieuwjaar een felle discussie ontstaat over het feit dat zo lang niet bij ze is geweest.  Dat dochter door dagelijks reizen met ov en steeds andere mensen om zich heen tijdens de colleges teveel contacten heeft om verantwoord bij opa en oma op bezoek te gaan dat begrijpen opa en oma niet meer. 

Hoe oudere ouders de lockdown doorstaan kunnen we ook bespreken in een apart topic maar het heeft zeker met dit topic te maken.  Als kind van oudere ouders en als moeder van een jongvolwassene zit ik er tussenin.  Soms moet ik kiezen voor de jongere en tegen de oudere en soms andersom. 

Eindelijk iets in de headlines van de NOS
Sluiting hoger onderwijs heeft steeds grotere impact op studenten - https://nos.nl/l/2412293

En morgen om 14u demonstratie op de Dam. Gaat ook over andere zaken waar jongeren mee te maken hebben: woningnood, leenstelsel.

Het moet echt klaar zijn met die lockdowns. Dit mag geen default-middel zijn waar steeds naar wordt gegrepen als de besmettingen oplopen. Daarvoor zijn ze veel te schadelijk. 

AlisonH schreef op 07-01-2022 om 23:21:

Het moet echt klaar zijn met die lockdowns. Dit mag geen default-middel zijn waar steeds naar wordt gegrepen als de besmettingen oplopen. Daarvoor zijn ze veel te schadelijk.

Nou inderdaad. Hoezo behoedzaam, nu weet je zeker dat het mis gaat, maar dan met de jongeren.

Bakblik schreef op 07-01-2022 om 15:46:

[..]

Prachtig Mija. Inderdaad net als peuters behandelen!😉😊 Zomer 2021, de oudjes waren net volledig gevaccineerd, hadden we een uitvaart (niet corona gerelateerd) waar we naartoe moesten met schoonmoeder. Die is al jaren niet goed fit dus voor die gelegenheid hadden we een rolstoel geregeld. Hoefden we niet gearmd met haar te lopen en konden we nog iets van afstand houden.

Ik ben toch geprikt? Ik ben niet gevaarlijk! Nee ma maar het is beter zo. De uitvaartleider legde wel 2 of 3 keer uit dat er geen handen werden gegeven en zeker geen omhelzingen.

Vanuit die rolstoel probeerde schoonmoeder toch iedereen de hand te schudden en naar zich toe te trekken voor een omhelzing. Net als bij een peuter bleven we maar verbieden Nee, niet doen! Uiteindelijk heeft ze van mijn man zelfs een corrigerende tik gehad.

Wie zich als een peuter gedraagt.........

Dit gebrek aan respect is schokkend. Walgelijk.

"Kijk eens, mede ouders onliners, hoe goed ik ben? Ik weerhou zelfs mijn eigen schoonmoeder van zich als een normaal mens bij een uitvaart te gedragen, en mijn man gaf haar zelfs een tik! Goed he!"

"Ja ze is dan wel gevaccineerd, en er is op tv door politici gezegd dat vaccinatie de weg terug naar een normaal leven was, maar omdat schoonmoeder dat daadwerkelijk geloofde en zich daarnaar gedroeg, moesten we haar wel corrigeren als een peuter"

"Want alleen wij, gevaccineerd, geboosterd, masker dragend, testend, afstand houdend, lockdownend, zijn de goede mensen die als normaal mens behandeld moeten worden. Iedereen die ook maar 1 stap afwijkt, al zijn het onze eigen ouders, moeten 'gecorrigeerd' worden."

Mija schreef op 07-01-2022 om 16:29:

[..]

Ja, inderdaad. Sorry voor weer een OT-ontsporing

Ik moest wel erg lachen om die corrigerende tik, oeps. Arme oudjes, dat het toch zover moet komen dat ze tikken moeten krijgen van hun kinderen om ze ervan te weerhouden iemand te knuffelen op een begrafenis.

En daar moet jij om lachen?

jenn55 schreef op 08-01-2022 om 08:14:

[..]

Dit gebrek aan respect is schokkend. Walgelijk.

"Kijk eens, mede ouders onliners, hoe goed ik ben? Ik weerhou zelfs mijn eigen schoonmoeder van zich als een normaal mens bij een uitvaart te gedragen, en mijn man gaf haar zelfs een tik! Goed he!"

"Ja ze is dan wel gevaccineerd, en er is op tv door politici gezegd dat vaccinatie de weg terug naar een normaal leven was, maar omdat schoonmoeder dat daadwerkelijk geloofde en zich daarnaar gedroeg, moesten we haar wel corrigeren als een peuter"

"Want alleen wij, gevaccineerd, geboosterd, masker dragend, testend, afstand houdend, lockdownend, zijn de goede mensen die als normaal mens behandeld moeten worden. Iedereen die ook maar 1 stap afwijkt, al zijn het onze eigen ouders, moeten 'gecorrigeerd' worden."

jenn55 schreef op 08-01-2022 om 08:16:

[..]

En daar moet jij om lachen?

Jij hebt vast geen, tot op het bot gefrustreerde,  jongeren thuis zitten. Jongeren die hun best doen om van de maatregelen af te komen en dan zien hoe anderen/ouderen het niet serieus meer nemen met de maatregelen. 

jenn55 schreef op 08-01-2022 om 08:16:

[..]

En daar moet jij om lachen?

Tenenkrommend is het. De term 'oudjes' alleen al, bahbahbah

Ik hoop dat mijn dochter later wat respectvoller met mij zal omgaan als ik kwetsbaar ben en me niet meer zo goed kan verweren. Zelfs in een pandemie. 

Bakblik schreef op 08-01-2022 om 09:05:

[..]

[..]

Jij hebt vast geen, tot op het bot gefrustreerde, jongeren thuis zitten. Jongeren die hun best doen om van de maatregelen af te komen en dan zien hoe anderen/ouderen het niet serieus meer nemen met de maatregelen.

Ik heb ook een tot het bot gefrustreerde jongere hier. Dat is nog geen reden om je eigen (schoon-) moeder zo te behandelen. 

EmmaT schreef op 08-01-2022 om 09:07:

[..]

Tenenkrommend is het. De term 'oudjes' alleen al, bahbahbah

Ik hoop dat mijn dochter later wat respectvoller met mij zal omgaan als ik kwetsbaar ben en me niet meer zo goed kan verweren. Zelfs in een pandemie.

Respect is geen recht, is niet iets wat je automatisch toekomt als je oud(er) wordt. Als je ondanks alle aanwijzingen die je krijgt van je kinderen, de uitvaartleider en de direct nabestaanden van de overledene toch nog steeds doorgaat met je eigen idee dat handen geven en omhelzen erbij hoort op een uitvaart dan heb je het niet begrepen dan ben je zelf ook niet respectvol bezig en krijg je automatisch ook minder respect van anderen, en dus fellere waarschuwingen en een tik op je arm, pandemie of niet.

Bakblik schreef op 08-01-2022 om 09:05:

[..]

[..]

Jij hebt vast geen, tot op het bot gefrustreerde, jongeren thuis zitten. Jongeren die hun best doen om van de maatregelen af te komen en dan zien hoe anderen/ouderen het niet serieus meer nemen met de maatregelen.

maar daarom anderen als kleuters te behandelen met een 'corrigerende tik' is wel goed te praten? Als je het bij een kind zou doen, was de wereld te klein, want dat doe je niet! 

En er zijn genoeg jongeren die zich niet aan de maatregelen houden, daarom zijn er ook veel besmettingen. 

Friezinnetje schreef op 08-01-2022 om 10:31:

[..]

maar daarom anderen als kleuters te behandelen met een 'corrigerende tik' is wel goed te praten? Als je het bij een kind zou doen, was de wereld te klein, want dat doe je niet!

En er zijn genoeg jongeren die zich niet aan de maatregelen houden, daarom zijn er ook veel besmettingen.

Jouw kinderen hebben nooit een tik op de vingers gehad als ze bij herhaling ergens aankwamen wat niet mocht? Geloof er niks van.

Buiten dat er genoeg jongeren zijn die zich niet aan de maatregelen houden zijn er ook heel veel jongeren die zich wel aan de maatregelen houden. Zeker in het hoger onderwijs wat al zo lang niet normaal draait. Inenten, zelftesten, boosteren, testen bij de GGD ze hebben er alles voor over om normaal naar college te kunnen. In de kring waar mijn dochter zit zijn ze zelfs bereid om iedere dag bij de ingang van de faculteit hun QR-code te laten zien, als er maar "normaal" college gevolgd kan worden.

“Er zijn genoeg jongeren die zich niet aan de maatregelen houden”.                                   Laat me dit laatste even anders zeggen. Er zijn teveel mensen van alle leeftijden die zich niet aan de maatregelen houden. Verder is deze variant zo besmettelijk dat er ook veel mensen besmet raken die zich wel netjes houden aan de maatregelen. Het probleem is niet zozeer dat mensen besmet raken maar a) dat ze ermee in het ziekenhuis belanden en b) dat iedereen om de haverklap in isolatie en quarantaine moet. 
Het eerste kun je grotendeels oplossen als de vaccinatiegraad nog verder stijgt. Het tweede door de quarantaineregels te versoepelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.