Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

19 jarige thuiswonende vader

Nowee schreef op 28-10-2024 om 09:46:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat ongeschoold werk alleen gedaan wordt door mensen zonder hersens omdat het anders niet vol te houden is. Ongelooflijk dat iemand dat denkt.

Dat lees ik ook zo idd. En toen viel mijn bek nóg verder open.....

even los van de discussie over ongeschoold werk en hersenen hebben (huh?!)

iedereen is het over eens dat de 19 jarige een schop onder zijn kont nodig heeft en wat van zijn leven moet gaan maken. En dat is door te gaan werken.  Of dit nu via een uzb is of een leerwerkplek.  Lekker aan de slag

Moederkareltje schreef op 28-10-2024 om 13:02:

[..]

Het is geen respectskwestie wat mensen hiervan maken nu. Ik wilde gewoon zeggen dat ongeschoold werk zonder perspectief niet vol te houden is met een beetje hersens. Ik snap niet wat daar erg of niet waar aan is. Het zal wel aan mijn bewoordingen liggen.

Klopt. Het zit hem in het stukje " beetje hersens " 

Daarmee impliceer je dat ongeschoold werk niet samen gaat met hersens  hebben. En dat is een hele domme opmerking. Die niet nodig is.

Omavan19jarige, zitten er tips tussen waar kleinzoon mee aan de slag kan? Of was deze eerste post meteen het laatste wat we van je lezen?

Moederkareltje schreef op 28-10-2024 om 13:02:

[..]

Het is geen respectskwestie wat mensen hiervan maken nu. Ik wilde gewoon zeggen dat ongeschoold werk zonder perspectief niet vol te houden is met een beetje hersens. Ik snap niet wat daar erg of niet waar aan is. Het zal wel aan mijn bewoordingen liggen.

Om een prostituee te zijn  heb je toch ook geen opleiding nodig? En dat lijkt mij ook best perspectiefloos  en laaggeschoold werk. 

Nick90 schreef op 28-10-2024 om 17:12:

[..]

Om een prostituee te zijn heb je toch ook geen opleiding nodig? En dat lijkt mij ook best perspectiefloos en laaggeschoold werk.

Hou even op zeg.

Al die nare reacties zullen to ook niet veel verder helpen.

Zilver_gray schreef op 28-10-2024 om 18:34:

Al die nare reacties zullen to ook niet veel verder helpen.

Nee, en zo zal ze ook niet meer willen reageren. Zonde, we hebben hier nieuwe aanwas nodig. Geen discussies die op deze manier zo escaleren.

Daglichtlamp schreef op 28-10-2024 om 09:30:

We hebben veel te weinig informatie voor goed advies. De opleiding is niet afgemaakt vanwege persoonlijke issues. Waar ging dat om? Speelt dat nog steeds? Krijgt hij hulp voor deze persoonlijke issues als die nog spelen? Heeft de hulpverlening advies? Als het gaat om blijvende problemen komt hij dan in aanmerking voor Wajong? Begeleiding vanuit de WMO?
Welke opleiding heeft hij niet afgemaakt? (om een idee te krijgen wat de beste route zou zijn om terug naar school te gaan, is dat havo of vwo dan is vavo, dat kan goed in deeltijd wellicht een optie).

Ik herhaal daarom nog maar even mijn inhoudelijke vragen. Er kunnen redenen genoeg zijn waarom deze jongen momenteel thuis zit. Om goed advies te geven hebben we meer informatie nodig.

Lali schreef op 28-10-2024 om 18:44:

[..]

Nee, en zo zal ze ook niet meer willen reageren. Zonde, we hebben hier nieuwe aanwas nodig. Geen discussies die op deze manier zo escaleren.

Helemaal eens! De laatste tijd is het er niet gezelliger op geworden 

Ik heb academisch geschoolde hersens, maar vind ongeschoold werk niet vervelend om te doen. Heb pakketjes ingepakt in een magazijn. Muziekje aan, met collega's lachen, verstand op 0, heerlijk juist. Ook bij de McDonald's heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad. Het feit dat je stress niet langer is dan de wachtrij van dat moment vind ik juist prettig. En fysiek wat harder werken ook. Dan heeft mijn hoofd even rust

Laatst las ik in een fantasyboek zo'n mooi stukje:

That is one of the great mistakes people make: assuming that someone who does menial work does not like thinking. Physical labor is great for the mind, as it leaves all kinds of time to consider the world. Other work, like accounting or scribing, demands little of the body—but siphons energy from the mind.

If you wish to become a storyteller, here is a hint: sell your labor, but not your mind. Give me ten hours a day scrubbing a deck, and oh the stories I could imagine. Give me ten hours adding sums, and all you’ll have me imagining at the end is a warm bed and a thought-free evening.

Nick90 schreef op 28-10-2024 om 17:12:

[..]

Om een prostituee te zijn heb je toch ook geen opleiding nodig? En dat lijkt mij ook best perspectiefloos en laaggeschoold werk.

Wauw. Dit is laag en op de man. Ik vind wat moeder Kareltje zegt belachelijk en triest maar dit gaat een stap te ver. 

Aviendha schreef op 28-10-2024 om 19:21:

Ik heb academisch geschoolde hersens, maar vind ongeschoold werk niet vervelend om te doen. Heb pakketjes ingepakt in een magazijn. Muziekje aan, met collega's lachen, verstand op 0, heerlijk juist. Ook bij de McDonald's heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad. Het feit dat je stress niet langer is dan de wachtrij van dat moment vind ik juist prettig. En fysiek wat harder werken ook. Dan heeft mijn hoofd even rust

Laatst las ik in een fantasyboek zo'n mooi stukje:

That is one of the great mistakes people make: assuming that someone who does menial work does not like thinking. Physical labor is great for the mind, as it leaves all kinds of time to consider the world. Other work, like accounting or scribing, demands little of the body—but siphons energy from the mind.

If you wish to become a storyteller, here is a hint: sell your labor, but not your mind. Give me ten hours a day scrubbing a deck, and oh the stories I could imagine. Give me ten hours adding sums, and all you’ll have me imagining at the end is a warm bed and a thought-free evening.

Dit is zo ontzettend waar. En dank voor dit stukje tekst. 

PinkFlower schreef op 28-10-2024 om 19:24:

[..]

Wauw. Dit is laag en op de man. Ik vind wat moeder Kareltje zegt belachelijk en triest maar dit gaat een stap te ver.

Wel 5 likes.

Ik heb liever MoederKareltje dan dit soort achterbakse types

Vind ik het netjes wat Nick deed . nee maar dat is ongeschoold werk walgelijk noemen ook niet . Mensen die een mening delen met iemand achterbaks noemen ook niet 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.