Omavan19jarige
28-10-2024 om 01:58
19 jarige thuiswonende vader
ja mijn kleinzoon is 19 en vader van een kind van 20 maanden en thuiswonend 1 x per week komt de kleine 1 dag en nacht slapen en om het weekendvan vrijdag tm zondagavond Hij heeft geen inkomen ,geen werk
Solliciteerd maar heeft geen diploma,s . De moeder en hij zijn niet mrer samen zij ontvangt kinderbijslag en kinder toeslag.mijn kleinzoon heeft niets.zijn vader onderhoud hem en ook de kleine als deze bij zijn zoon is.
De situatie is niet goed mijn kleinzoon wilt graag werken masr dit is moeilijk omdat er 2 dagen zijn waar hij zijn kind heeft en om het weekend.,school niet afgemaakt wegens persoonlijke omstandigheden.
Wie heeft er tips of handvatten want ik zoek heel iinternet af om te kijken of hij ergens recht op heeft zodat hij niet afhankelijk is.zijn moeder doet niet mee aan wat voor een onderhoudsplicht zijn vader wel.en wij opa.en oma ook
Geen kritiek het is wat het is en hij doet zijn best maar gaat moeilijker als verwacht.
Tiener mama ontvangt kindgebonden budget, aanvullende uitkering en kinderbijslag de kleine woont bij haar en haar moeder.
kaatjecato
28-10-2024 om 22:15
Aviendha schreef op 28-10-2024 om 19:21:
That is one of the great mistakes people make: assuming that someone who does menial work does not like thinking. Physical labor is great for the mind, as it leaves all kinds of time to consider the world. Other work, like accounting or scribing, demands little of the body—but siphons energy from the mind.
If you wish to become a storyteller, here is a hint: sell your labor, but not your mind. Give me ten hours a day scrubbing a deck, and oh the stories I could imagine. Give me ten hours adding sums, and all you’ll have me imagining at the end is a warm bed and a thought-free evening.
Prachtige quote! ♥️
Moederkareltje
29-10-2024 om 08:28
Nick90 schreef op 28-10-2024 om 17:12:
[..]
Om een prostituee te zijn heb je toch ook geen opleiding nodig? En dat lijkt mij ook best perspectiefloos en laaggeschoold werk.
Ik moest toch nog even hierop reageren
Klopt helemaal. Is ongeschoold en erg perspectiefloos in verband met mijn toekomst wensen, dat werk is moeilijk te combineren met een gezinswens. Buiten dat was het voor mij zeker niet vol te houden op lange termijn. Daarom was ik ook aan de drank en drugs. Iets vol te houden daarmee bedoel ik werk waar je genoeg voldoening uithaalt nuchter en/of je niet teveel beschadigd en welk werk dat is is voor iedereen anders. Het was waarschijnlijk beter geweest als ik ongeschoold had verruilt voor onder je niveau. Ik zag dat als hetzelfde.
Anoniemvoornu
29-10-2024 om 09:30
Moederkareltje schreef op 29-10-2024 om 08:28:
[..]
Ik moest toch nog even hierop reageren
Klopt helemaal. Is ongeschoold en erg perspectiefloos in verband met mijn toekomst wensen, dat werk is moeilijk te combineren met een gezinswens. Buiten dat was het voor mij zeker niet vol te houden op lange termijn. Daarom was ik ook aan de drank en drugs. Iets vol te houden daarmee bedoel ik werk waar je genoeg voldoening uithaalt nuchter en/of je niet teveel beschadigd en welk werk dat is is voor iedereen anders. Het was waarschijnlijk beter geweest als ik ongeschoold had verruilt voor onder je niveau. Ik zag dat als hetzelfde.
Maar eigenlijk bestaat er niet zoiets als onder je niveau... tuurlijk niet iedereen vind hetzelfde leuk maar dat staat los van je iq , ik las eerder hier iemand die vertelde over haar zoon met een laag iq die in groenvoorziening werkt maar dat kan ook met een hoog iq, je kan ontzettend slim zijn , kom ik weer met mijn hoogbegaafde broer maar hij vind het en het heerlijk de hele dag buiten in het groen te werken en daarnaast heeft hij super leuke hobby's waar hij ook alle tijd voor heeft omdat hij 5 dagen in de week vroeg de deur uit gaat maar ook voor 3 uur weer thuis is en in de zomer vaak om 2 uur al ... ooit begonnen als bijbaantje heggen knippen
Moosey
29-10-2024 om 09:53
Aviendha schreef op 28-10-2024 om 19:21:
Ik heb academisch geschoolde hersens, maar vind ongeschoold werk niet vervelend om te doen. Heb pakketjes ingepakt in een magazijn. Muziekje aan, met collega's lachen, verstand op 0, heerlijk juist. Ook bij de McDonald's heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad. Het feit dat je stress niet langer is dan de wachtrij van dat moment vind ik juist prettig. En fysiek wat harder werken ook. Dan heeft mijn hoofd even rust
Laatst las ik in een fantasyboek zo'n mooi stukje:
That is one of the great mistakes people make: assuming that someone who does menial work does not like thinking. Physical labor is great for the mind, as it leaves all kinds of time to consider the world. Other work, like accounting or scribing, demands little of the body—but siphons energy from the mind.
If you wish to become a storyteller, here is a hint: sell your labor, but not your mind. Give me ten hours a day scrubbing a deck, and oh the stories I could imagine. Give me ten hours adding sums, and all you’ll have me imagining at the end is a warm bed and a thought-free evening.
Prachtig! En eens. Een groot deel van mijn werk is fysiek, dat vind ik heerlijk. Voor de lange termijn is het wel heel prettig dat op andere vlakken mijn sociale en mentale en organisatorische skills ook nodig zijn, wat dat betreft volg ik MoederKareltje wel, al verwoordde ze het inderdaad niet zo handig.
Zeespiegel
02-11-2024 om 17:38
Annaniem2023 schreef op 28-10-2024 om 07:39:
[..]
Dat zal best, maar dat meisje is ook rond de 18. Niet echt een leeftijd om een kind te krijgen. Zij heeft waarschijnlijk ook geen beroepsopleiding achter de rug, dus ze begint haar leven al met een achterstand. Geen opleiding en een klein kind om voor te zorgen.
Maar goed, als kleinzoon en de moeder het kind 3 en 4 dagen verzorgen, dan zouden ze misschien het geld dat de moeder nu alleen ontvangt wat beter moeten verdelen.
de kleinzoon heeft echt hulp nodig om alles te regelen wat geregeld kan worden. Een baan waarvan een leer-werktraject interessant zou kunnen zijn omdat hij dan een vak leert en kans heeft op een hoger loon, dan wanneer hij nu ongeschoold werk aanneemt. is hij officieel de vader, wat zijn zijn rechten en plichten voor het kind?
een huis is lastig zonder geld, zelfs voor een sociale huurwoning krijgt hij vanaf zijn 23ste pas huursubsidie, dus dan is die misschien al veel te duur. Dus bij vader blijven, werken en sparen is misschien wel beter.
Er zijn instanties waar hij hulp kan krijgen, die kunnen hem gerichter helpen dan op dit forum.
Een hele goede natuurlijke leeftijd om een kind te krijgen. Nog veerkrachtig genoeg om de slapeloze nachten te doorstaan. En volgroeid genoeg.
Studeren kan nog wanneer kind naar basisschool gaat. En ook voor vrouwen zijn er banen waar je geen opleiding voor nodig hebt.
Diyer
02-11-2024 om 17:45
Geef je kleinzoon een schop onder zijn hol en stop met pamperen. Adviseer zijn vader hetzelfde te doen.
Zeespiegel
02-11-2024 om 17:47
omavan19jarige, wie vindt de situatie niet goed? Waarom zou hij niet kunnen werken, wanneer hij soms voor zijn kinderen moet zorgen? Veel vaders werken parttime tegenwoordig. Je moet alleen wat beter zoeken, naar de juiste werkgever.
Wanneer hij het huis uitgaat, en een woning met eigen voordeur neemt, heeft hij recht op een bijstandsuitkering, als hij eerder een woning vindt dan werk.
Dus er is behalve de gigantische woningnood geen reden om niet het huis uit te gaan.
Maar ik zie in de situatie niet direct aanleiding om met spoed het huis uit te gaan.
Kersje
02-11-2024 om 18:05
@Omavan19jarige
kom je nog reageren in je eigen topic, wel zo netjes namelijk?
Ted68
02-11-2024 om 18:39
Na moeder kareltje heb ik niet verder gelezen....Sorry...wat Dom....
Een 19 jarige heeft nog een toekomst voor zich....Die jongen moet gewoon naar school. Een schop onder zijn kont ..en vooral niet afhankelijk worden van de maatschappij
Diyer
02-11-2024 om 18:58
Zeespiegel schreef op 02-11-2024 om 17:38:
[..]
Een hele goede natuurlijke leeftijd om een kind te krijgen. Nog veerkrachtig genoeg om de slapeloze nachten te doorstaan. En volgroeid genoeg.
Dat betwijfel ik, omdat er bijna geen 18 jarige in staat is om de eigen boontjes te doppen, laat staan met een baby. Het zijn de volwassenen om hen heen die de shitzooi mogen oplappen. Dat je fysiek gezien in staat bent tot baren of bevruchten, wil niet zeggen dat het een jottum plan is.
Zeespiegel
02-11-2024 om 21:12
Diyer schreef op 02-11-2024 om 18:58:
[..]
Dat betwijfel ik, omdat er bijna geen 18 jarige in staat is om de eigen boontjes te doppen, laat staan met een baby. Het zijn de volwassenen om hen heen die de shitzooi mogen oplappen. Dat je fysiek gezien in staat bent tot baren of bevruchten, wil niet zeggen dat het een jottum plan is.
Ik had het dus over fysiek volgroeid genoeg. Anders had ik het woord volwassen toegepast.
Diyer
02-11-2024 om 21:52
Zeespiegel schreef op 02-11-2024 om 21:12:
[..]
Ik had het dus over fysiek volgroeid genoeg. Anders had ik het woord volwassen toegepast.
Je schrijft dat het een hele goede leeftijd is om kinderen te krijgen. Mentaal volwassen vind je onbelangrijk? Zaakjes op orde hebben om de zorg te kunnen bieden eveneens?
Annaniem2023
02-11-2024 om 22:49
Zeespiegel schreef op 02-11-2024 om 17:47:
Wanneer hij het huis uitgaat, en een woning met eigen voordeur neemt, heeft hij recht op een bijstandsuitkering, als hij eerder een woning vindt dan werk.
Dus er is behalve de gigantische woningnood geen reden om niet het huis uit te gaan.
Maar ik zie in de situatie niet direct aanleiding om met spoed het huis uit te gaan.
Goed advies, Zeespiegel, een eigen huis en een bijstandsuitkering. Ik heb even opgezocht hoeveel een bijstandsuitkering is voor een alleenstaande van 19 met een kind. € 306,88.
Zeespiegel
03-11-2024 om 00:17
Annaniem2023 schreef op 02-11-2024 om 22:49:
[..]
Goed advies, Zeespiegel, een eigen huis en een bijstandsuitkering. Ik heb even opgezocht hoeveel een bijstandsuitkering is voor een alleenstaande van 19 met een kind. € 306,88.
O pardon correctie. Ik zie nu dat een 19 jarige nog geen bijstand kan krijgen, omdat zijn ouders nog financieel verantwoordelijk zijn. Dan is het voor zijn vader wel voordeliger het huis gewoon te delen zolang de 19 jarige geen werk heeft.
Diyer schreef op 02-11-2024 om 21:52:
[..]
Je schrijft dat het een hele goede leeftijd is om kinderen te krijgen. Mentaal volwassen vind je onbelangrijk? Zaakjes op orde hebben om de zorg te kunnen bieden eveneens?
De jongen krijgt steun van zijn vader, en de moeder heeft blijkbaar wel van alles geregeld gekregen.
De meeste mensen betrekken hun familie wel op 1 of andere manier bij de opvoeding van hun kinderen.Want tegenwoordig moeten veel ouders beide werken, wat weinig tijd over laat, om kinderen op te voeden.
Biologisch gezien zien er goede redenen om niet te lang met het starten van een gezin te wachten. De natuur regelt niet voor niets dat tieners hitsig zijn. En volgens de wet is een 18 jarige gewoon volwassen. En die zaakjes regelen, daarom blijven de ouders tot het 21e jaar financieel verantwoordelijk.
Het zou natuurlijk nog beter zijn als het minimumloon voor een 18 jarige even hoog was voor een 25 jarige voor exact hetzelfde werk.