Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

19 jarige thuiswonende vader

ja mijn kleinzoon is 19 en vader van een kind van 20 maanden en thuiswonend 1 x per week komt de kleine 1 dag en nacht slapen en om het weekendvan vrijdag tm zondagavond Hij heeft geen inkomen ,geen werk 
Solliciteerd maar heeft geen diploma,s . De moeder en hij zijn niet mrer samen zij ontvangt kinderbijslag en kinder toeslag.mijn kleinzoon heeft niets.zijn vader onderhoud hem en ook de kleine als deze bij zijn zoon is.
De situatie is niet goed mijn kleinzoon wilt graag werken masr dit is moeilijk omdat er 2 dagen zijn waar hij zijn kind heeft en om het weekend.,school niet afgemaakt wegens persoonlijke omstandigheden.
Wie heeft er tips of handvatten want ik zoek heel iinternet af om te kijken of hij ergens recht op heeft zodat hij niet afhankelijk is.zijn moeder doet niet mee aan wat voor een onderhoudsplicht zijn vader wel.en wij opa.en oma ook 

Geen kritiek het is wat het is en hij doet zijn best maar gaat moeilijker als verwacht.
Tiener mama ontvangt kindgebonden budget, aanvullende uitkering en kinderbijslag de kleine woont bij haar en haar moeder.

Als het om Nederland gaat dan is het beste wanneer kleinzoon naar zijn wijkteam gaat voor hulp. 
En verder zijn er echt wel genoeg baantjes waarbij je niet per se in het weekend moet werken. 
Zou hij inmiddels wel weer een studie kunnen oppakken? Zonder diploma kan hij altijd instromen in het MBO (entree), of de Vavo gaan doen. 

Voor zover ik weet is er geen enkele uitkering waar hij recht op heeft. Als dat je vraag is. 

Er is ongeschoold werk in overvloed dat ook nog eens flexibel is. Denk bij voorbeeld aan horeca medewerker. Daarmee zou hij gewoon fulltime kunnen werken en de dagen dat de baby er is overslaan. Wat maakt dat hij daar niet is aangenomen?

Hij zou ook kunnen overwegen een leren werk traject te gaan doen. Bijvoorbeeld in de bouw, zorg of onderwijs. Daar ontvang je vaak direct al een klein salaris. En zo kan hij ook verder bouwen aan de toekomst. Waarschijnlijk zal hij dan die ene dag in de week wel opvang voor de baby moeten regelen. Bijvoorbeeld een gastouder en als die ingeschreven staat dan komt hij in aanmerking voor kinderopvangtoeslag.

Staat hij ingeschreven bij de woningcorporatie? Dat lijkt me ook belangrijk zodat hij op een dag in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Want ongeschoolde arbeid levert vaak wel minder op en de huizen zijn heel duur. Hij zou op dat moment wel in aanmerking kunnen komen voor huursubsidie.

Ik denk dat de beste steun die je kan geven een schop onder zijn kont is. Hij is 19 en heeft geen diploma en deze baby is nu al tien maanden. Dus ik stel me zo voor dat hij al heel erg lang alleen nog maar thuis zit. Als hij kan en wil werken, was dat denk ik allang gelukt. Dus of hij heeft beperkingen die je niet benoemd die het lastig maken. Of hij is misschien te kritisch en solliciteert op banen waar hij niet voor in aanmerking komt.

Jillz schreef op 28-10-2024 om 05:49:

Voor zover ik weet is er geen enkele uitkering waar hij recht op heeft. Als dat je vraag is.

Er is ongeschoold werk in overvloed dat ook nog eens flexibel is. Denk bij voorbeeld aan horeca medewerker. Daarmee zou hij gewoon fulltime kunnen werken en de dagen dat de baby er is overslaan. Wat maakt dat hij daar niet is aangenomen?

Hij zou ook kunnen overwegen een leren werk traject te gaan doen. Bijvoorbeeld in de bouw, zorg of onderwijs. Daar ontvang je vaak direct al een klein salaris. En zo kan hij ook verder bouwen aan de toekomst. Waarschijnlijk zal hij dan die ene dag in de week wel opvang voor de baby moeten regelen. Bijvoorbeeld een gastouder en als die ingeschreven staat dan komt hij in aanmerking voor kinderopvangtoeslag.

Staat hij ingeschreven bij de woningcorporatie? Dat lijkt me ook belangrijk zodat hij op een dag in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Want ongeschoolde arbeid levert vaak wel minder op en de huizen zijn heel duur. Hij zou op dat moment wel in aanmerking kunnen komen voor huursubsidie.

Ik denk dat de beste steun die je kan geven een schop onder zijn kont is. Hij is 19 en heeft geen diploma en deze baby is nu al tien maanden. Dus ik stel me zo voor dat hij al heel erg lang alleen nog maar thuis zit. Als hij kan en wil werken, was dat denk ik allang gelukt. Dus of hij heeft beperkingen die je niet benoemd die het lastig maken. Of hij is misschien te kritisch en solliciteert op banen waar hij niet voor in aanmerking komt.

De baby is al bijna 2 lees ik. Ik denk ook dat een schop onder z'n kont een goede oplossing kan zijn. De moeder heeft het zo te lezen beter voor elkaar. 

Misschien kan je kleinzoon eerst terug naar school? Dat hij in het verleden zijn opleiding niet heeft afgemaakt, wil niet zeggen dat het nooit zal lukken. Desnoods een andere opleiding of een ander niveau. De kleine is doordeweeks maar 1 dag en nacht bij hem, dat is niet veel. Die zou, als er geen familie beschikbaar is, voor die ene dag naar de opvang kunnen. Dan is je kleinzoon doordeweeks 5 dagen beschikbaar voor school (of werk).

Wat n puinhoop heeft hij nu al van zijn leven gemaakt door op zijn 19de al vader te zijn van een bijna tweejarig kind.
dat hij niet kan werken is natuurlijk onzin. Hoe zou de rest van Nederland dat doen als ze kinderen hebben. Ik proef ook jaloezie uit je woorden als je zegt dat de moeder wel alle uitkeringen en toeslagen ontvangt. Fijn weer een tienermoeder die op kosten van de staat leeft en niet werkt.
ik denk dat je kleinzoon hulp zou moeten zoeken bij de gemeente, het wijkteam of de huisarts om zijn leven op orde te krijgen. Dat hij geen diploma heeft zegt al genoeg. Werkgevers zitten te springen om mensen, maar ik denk dat je kleinzoon wat hulp nodig heeft met solliciteren.

Annaniem2023 schreef op 28-10-2024 om 06:52:

Wat n puinhoop heeft hij nu al van zijn leven gemaakt door op zijn 19de al vader te zijn van een bijna tweejarig kind.
dat hij niet kan werken is natuurlijk onzin. Hoe zou de rest van Nederland dat doen als ze kinderen hebben. Ik proef ook jaloezie uit je woorden als je zegt dat de moeder wel alle uitkeringen en toeslagen ontvangt. Fijn weer een tienermoeder die op kosten van de staat leeft en niet werkt.
ik denk dat je kleinzoon hulp zou moeten zoeken bij de gemeente, het wijkteam of de huisarts om zijn leven op orde te krijgen. Dat hij geen diploma heeft zegt al genoeg. Werkgevers zitten te springen om mensen, maar ik denk dat je kleinzoon wat hulp nodig heeft met solliciteren.

Zo dan.. die moeder heeft daar gewoon recht op hoor. 

Nick90 schreef op 28-10-2024 om 07:05:

[..]

Ja dat zal best maar een kind dat een kind krijgt en door de staat wordt onderhouden is natuurlijk geen goed voorbeeld van hoe het zou moeten.

Ook die moeder zou een baan(tje) kunnen hebben en/ of een studie doen. Je moet het als jonge ouder alleen wel even kunnen regelen. Desnoods regelen met hulp van ouders en instanties maar het kan wel. 

Zo'n baby komt niet uit de lucht vallen dus tijdens de zwangerschap kan je al gaan bedenken hoe dat nou moet als de baby er eenmaal is. 

Huursubsidie krijgen ze tegenwoordig pas als ze 23 jaar zijn, tot die tijd alleen als hij een huis van minder dan xxx euro huurt.

Inderdaad een werk- leertraject ingaan. Er is werk genoeg en opvang is wel te regelen, lijkt me.

Sterkte met het zoeken van een pad voor je kleinzoon.

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar met of zonder jouw zorgen draait de wereld ook wel door in haar eigen tempo dus ik zou me wat meer afwenden van wat andere mensen doen. Hoe prettiger jouw leven is, hoe fijner de uitstraling is die je krijgt en dat kan precies zijn wat je kleinkind nodig heeft.

Hoe dan ook, mensen die zich zorgen over je maken, zeggen daarmee impliciet dat ze weinig vertrouwen in je hebben en daar voelt men zich niet bepaald beter van. Ik knapte er nooit van op in ieder geval.

Als je kleinkind bij jou een plek weet waar hij geaccepteerd voelt en altijd (binnen bepaalde grenzen) terecht kan, doe je meer dan genoeg.

Het is uit je tekst niet duidelijk op te maken waarom hij niet gewoon een baantje als vakkenvuller, postbezorger of chauffeur neemt; die branches staan te springen om elke kracht, tijdelijk, parttime of wat dan ook. De meeste starters doen dat naast hun studie en ook daarna nog langere tijd, en vinden de afwisseling en de nieuwe ervaringen heerlijk. Later krijgen ze heus nog wel een goedbetaalde baan.

Maar zelfs al weet je zeker wat hij zou moeten doen, het is je taak niet om het kleinkind van inzicht te laten veranderen.

Nick90 schreef op 28-10-2024 om 07:05:

[..]

Dat zal best, maar dat meisje is ook rond de 18. Niet echt een leeftijd om een kind te krijgen. Zij heeft waarschijnlijk ook geen beroepsopleiding achter de rug, dus ze begint haar leven al met een achterstand. Geen opleiding en een klein kind om voor te zorgen. 

Maar goed, als kleinzoon en de moeder het kind 3 en 4 dagen verzorgen, dan zouden ze misschien het geld dat de moeder nu alleen ontvangt wat beter moeten verdelen. 
de kleinzoon heeft echt hulp nodig om alles te regelen wat geregeld kan worden. Een baan waarvan een leer-werktraject interessant zou kunnen zijn omdat hij dan een vak leert en kans heeft op een hoger loon, dan wanneer hij nu ongeschoold werk aanneemt. is hij officieel de vader, wat zijn zijn rechten en plichten voor het kind? 
een huis is lastig zonder geld, zelfs voor een sociale huurwoning krijgt hij vanaf zijn 23ste pas huursubsidie, dus dan is die misschien al veel te duur. Dus bij vader blijven, werken en sparen is misschien wel beter. 

Er zijn instanties waar hij hulp kan krijgen, die kunnen hem gerichter helpen dan op dit forum. 

Annaniem2023 schreef op 28-10-2024 om 07:39:

[..]

Dat zal best, maar dat meisje is ook rond de 18. Niet echt een leeftijd om een kind te krijgen. Zij heeft waarschijnlijk ook geen beroepsopleiding achter de rug, dus ze begint haar leven al met een achterstand. Geen opleiding en een klein kind om voor te zorgen.

Maar goed, als kleinzoon en de moeder het kind 3 en 4 dagen verzorgen, dan zouden ze misschien het geld dat de moeder nu alleen ontvangt wat beter moeten verdelen.
de kleinzoon heeft echt hulp nodig om alles te regelen wat geregeld kan worden. Een baan waarvan een leer-werktraject interessant zou kunnen zijn omdat hij dan een vak leert en kans heeft op een hoger loon, dan wanneer hij nu ongeschoold werk aanneemt. is hij officieel de vader, wat zijn zijn rechten en plichten voor het kind?
een huis is lastig zonder geld, zelfs voor een sociale huurwoning krijgt hij vanaf zijn 23ste pas huursubsidie, dus dan is die misschien al veel te duur. Dus bij vader blijven, werken en sparen is misschien wel beter.

Er zijn instanties waar hij hulp kan krijgen, die kunnen hem gerichter helpen dan op dit forum.

Ze verzorgen ze niet 3 en 4 dagen. Kleinzoon 1 dag en om de week een weekend. De moeder alle andere dagen. Dus 4 om 10. 

Werk zoeken. Of helpen met werk zoeken. Heel veel mensen met kinderen werken, dat is heel gebruikelijk. Als je je kind 1 dag hebt doordeweeks heb je sowieso 4 dagen 'over'. Dat is alvast meer dan niks. En gezonder voor je kleinzoon ook.  

AIs er verder niks met hem aan de hand is waardoor hij niet wordt aangenomen, dan kan hij blijkbaar wel wat hulp gebruiken bij het zoeken van een baan. 

Wat heeft hij allemaal al geprobeerd? 

Zo snel mogelijk gaan starten met een opleiding. Dat is op de lange termijn het beste om uit de armoede te komen. 
Als de omgangsregeling nog niet op papier staat, dit gaan regelen. Met deze co-ouderschapsplan kan hij daarna kinderopvangtoeslag aanvragen zodat het kind op zijn doordeweekse dag naar de opvang kan. Zijn ex kan ook voor haar dagen opvang aanvragen.
Niet kunnen werken/studeren omdat je een kind hebt, is onzin namelijk.

Het zal best zwaar zijn maar de rest van je leven werken in laagbetaald werk en dus armoede is veel zwaarder. 

Meesje schreef op 28-10-2024 om 07:50:

[..]

Ze verzorgen ze niet 3 en 4 dagen. Kleinzoon 1 dag en om de week een weekend. De moeder alle andere dagen. Dus 4 om 10.

Werk zoeken. Of helpen met werk zoeken. Heel veel mensen met kinderen werken, dat is heel gebruikelijk. Als je je kind 1 dag hebt doordeweeks heb je sowieso 4 dagen 'over'. Dat is alvast meer dan niks. En gezonder voor je kleinzoon ook.

In het weekend dat hij kind niet heeft kan er ook gewerkt worden, waardoor hij de ene week 4 en de andere 6 dagen per week kan werken. Banen genoeg waarmee hij dat kan combineren, horeca, pakketbezorger, of buschauffeur e.d. Bij transdev krijgt hij tijdens zijn opleiding als chauffeur ook meteen een salaris. Ik lees hierboven dat kleinzoon een schop onder zijn kont nodig heeft, daar ben ik het mee eens. 
Werken bij Transdev | Werken bij Transdev

Ik snap niet zo goed dat het jouw kleinzoon niet lukt om werk te vinden, er is week genoeg, ook als je een deel van de tijd niet beschikbaar bent. 
Mijn tip zou zijn te kijken naar een bbl opleiding zodat je kleinzoon kan werken en tegelijkertijd een opleiding kan halen. Bij de meeste bbl opleiding moet je minimaal 16 uur werken en 1 dag in de week naar school. Dit is goed te combineren met de zorg voor een kind. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.