Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zorgmelding door politie?


Friezinnetje schreef op 09-04-2023 om 18:43:

[..]

Want iedereen is hetzelfde? De een kan er beter over dan de ander, dus is echt geen maatstaf.


Promillage is een objectieve maatstaf hoor. 
Jij denkt kennelijk dat iemand die niet zwalkt en kotst er beter tegen kan en dus niet dronken is. Terwijl het bloed een ander verhaal vertelt. 

Niettemin zit TO’s dochter en haar vrienden met hun buitengewoon verantwoorde en meevallende alcoholgebruik toch ineens met een hut vol ongenode gasten die ze niet wegkrijgen, waar gevochten wordt en waar ze zelf geen raad mee weten. Lijkt me toch een duidelijk signaal dat de situatie onder invloed van drank uit de hand gelopen is, maar goed, ieder mag natuurlijk zijn eigen definitie hebben van wat “meevallen, verantwoord, en er goed tegen kunnen” is. 

Overigens is de wet hier ook overtreden, aangezien minderjarigen niet met alcohol over straat mogen (en dochterlief had van ouders een fles meegekregen om mee te nemen naar haar vriendin).

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 20:29 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 20:27:

Overigens is de wet hier ook overtreden, aangezien minderjarigen niet met alcohol over straat mogen (en dochterlief had van ouders een fles meegekregen om mee te nemen naar haar vriendin).

Dat is niet waar.  Ze is niet meer de fles over straat gegaan.  

Doemijdieglazenbol schreef op 09-04-2023 om 14:09:

iedereen is geschrokken, het is met een sisser afgelopen… growing pains, het hoort erbij.
Wat ik wel grappig vind is dat ik mensen zie schrijven… de vrienden van mijn kind drinken wel, maar die van mij maar 1 glaasje. Ik vermoed maar zo dat de ouders van die vrienden ook zoiets schrijven.

Mijn kinderen hebben gewacht tot 18, en een paar drinken nog steeds niet en de rest zelden. Zelfs schoonzoon is inmiddels alcoholarm, ondanks zijn achtergrond. Ze zien wat het met hun vrienden doet en ze vinden dat stomvervelend en dom.

Er zijn ook verstandige jongeren. Dat ouders zo graag rond toeteren dat het allemaal heel normaal is en dat ze het allemaal doen is nou niet bevorderlijk voor een gezonde weerzin tegen alcohol. Maar ja, volwassenen kunnen er zelf ook slecht mee omgaan dus dan is het fijn als kinderen ook drinken toch? Dan hoef je je tenminste zelf niet te schamen. 

“ Ik rook en drink maar mijn kinderen doen dat ook dus dan hoef ik niet te veranderen”.

Iedereen zijn keuze maar verwacht geen respect van mij.

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 20:31 Topicstarter

Ik denk overigens dat hetzelfde was gebeurd zonder drank.  Vechten misschien niet,  maar daar hadden de meiden niks mee te maken.

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 20:29:

[..]

Dat is niet waar. Ze is niet meer de fles over straat gegaan.

Jullie hebben haar gebracht?

Ginevra schreef op 09-04-2023 om 20:26:


Niettemin zit TO’s dochter en haar vrienden met hun buitengewoon verantwoorde en meevallende alcoholgebruik toch ineens met een hut vol ongenode gasten die ze niet wegkrijgen, waar gevochten wordt en waar ze zelf geen raad mee weten. Lijkt me toch een duidelijk signaal dat de situatie onder invloed van drank uit de hand gelopen is, maar goed, ieder mag natuurlijk zijn eigen definitie hebben van wat “meevallen, verantwoord, en er goed tegen kunnen” is.

Het alcoholgebruik hoeft niet eens bij de originele vrienden groep te zijn om het toch uit de hand te laten lopen.

Er kwamen onuitgenodigde gasten die de boel verstierden. Best kans dat die wel overmatig alcohol gebruikt hadden. Kan ook nog versterkt zijn door andere middelen.

Komt mij bekend voor is ook eens bij zoon gebeurd, zij zijn toen met een aantal wel weggegaan. Waren ook net iets ouder 16 en net 18. Maar was wel een nare ervaring. 1 van de vaste groep nam nog wat andere vrienden mee die niet alleen drank maar ook wiet, pillen en lachgas mee hadden en dat duidelijk ook al gebruikt hadden voor ze bij het feestje aankwamen. 

Was dat dan een inschattingsfout van de genodigden?

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 20:31:

Ik denk overigens dat hetzelfde was gebeurd zonder drank. Vechten misschien niet, maar daar hadden de meiden niks mee te maken.

Denk je echt dat het feestje dan ook interessant geweest was voor die niet uitgenodigde jongens?

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 20:37 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 20:36:

[..]

Denk je echt dat het feestje dan ook interessant geweest was voor die niet uitgenodigde jongens?

Ja inderdaad.  

Prillewits schreef op 09-04-2023 om 20:31:

[..]

Mijn kinderen hebben gewacht tot 18, en een paar drinken nog steeds niet en de rest zelden. Zelfs schoonzoon is inmiddels alcoholarm, ondanks zijn achtergrond. Ze zien wat het met hun vrienden doet en ze vinden dat stomvervelend en dom.

Er zijn ook verstandige jongeren. Dat ouders zo graag rond toeteren dat het allemaal heel normaal is en dat ze het allemaal doen is nou niet bevorderlijk voor een gezonde weerzin tegen alcohol. Maar ja, volwassenen kunnen er zelf ook slecht mee omgaan dus dan is het fijn als kinderen ook drinken toch? Dan hoef je je tenminste zelf niet te schamen.

“ Ik rook en drink maar mijn kinderen doen dat ook dus dan hoef ik niet te veranderen”.

Iedereen zijn keuze maar verwacht geen respect van mij.

Dit inderdaad! Hier ook kinderen in de puberleeftijd die niet drinken ondanks dat vrienden het wel doen. 

Het zit zo in onze cultuur ingebakken dat alcohol gezellig is en erbij hoort. Dat moet je wel doorgeven aan je kinderen,  want das toch normaal en gezellig? 

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 20:37:

[..]

Ja inderdaad.

Als de feestjes ook gewoon leuk zijn zonder drank, waarom dan drank schenken?

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 20:36:

[..]

Denk je echt dat het feestje dan ook interessant geweest was voor die niet uitgenodigde jongens?

Mogelijk wel omdat ze dan binnen zouden zitten zonder meekijkende buurtgenoten, ouders etc. Het maakt dan niet uit wie er wel zijn maar vooral wie er niet zijn.

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 20:39 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 20:36:

[..]

Denk je echt dat het feestje dan ook interessant geweest was voor die niet uitgenodigde jongens?

Ja maar ho eens even. Ga je nou de meiden de schuld geven van het misdragen van ongenode gasten? Nou gaat het wel heel ver. Die hadden zelf meer alcohol bij dan dat er op het feestje was. 

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 20:42 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 20:38:

[..]

Als de feestjes ook gewoon leuk zijn zonder drank, waarom dan drank schenken?

Ik quote het verkeerde bericht.  Mijn man heeft haar inderdaad gebracht.  

Max88 schreef op 09-04-2023 om 20:06:

[..]

Maar omdat jij het niet kent of weet, betekent niet dat het wel meevalt .

Een familielid van mij is doodgereden door iemand met alcohol op die nog best vond dat ie een stukkie kon rijden. Je beoordelingsvermogen vertroebelt. Vraag het zijn 4 achtergebleven kinderen eens, of zijn weduwe, of die ook vinden dat het wel kan.

Hoezo, dit is wel heel wat anders. Je mag gewoon niet met drank op achter het stuur, of je nu wel iets voelt of niet! Ik heb toch nergens gezegd dat je wel kan rijden ook al voel je niks dat je gedronken hebt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.