Anke47
06-06-2020 om 17:41
Zoon gebruikt drugs
Hallo, ik vermoed dat mijn oudste zoon van 16 drugs gebruikt, ik heb laatst zijn kamer opgeruimd en trof hierbij 2 zakjes met groen spul aan. Als hij gaat “chillen” vermoed ik dat hij drugs gebruikt of erin handelt. Ik weet niet hoe ik dit met hem kan bespreken. Iemand tips?
Leen13
06-06-2020 om 18:22
Jellinek
https://www.jellinek.nl/preventie/jeugd/jeugd-ouders-amsterdam/live-chat-alcohol-drugs/
Je kunt je eens informeren bij de Jellinek. Het gesprek kun je het beste aangaan zoals je altijd gewend bent om met je kind om te gaan. Maak het niet groter dan nodig is. Laat je schrik voorzichtig zien. Vraag vooral veel en ga niet preken.
En denk niet direct het 'ergste'.
Jo Hanna
09-06-2020 om 18:54
Inlezen en in gesprek
Informeer eens bij hem wat het is en lees je dan in. Ik denk bij groen spul als eerste aan wiet en zou daar dan eens wat over lezen.
Mijn kinderen ‘mogen’ geen alcohol of drugs gebruiken (tot ze achttien zijn) maar ik maak me niet de illusie dat ik daar 100% controle of zicht over heb. Als bepaalde drugs voorbij komen in het gesprek raad ik ze dat af, leg uit waarom, en zeg ik dat ze, als ze het toch niet kunnen laten om het na hun 18e te proberen, ze zich op zijn minst moeten informeren over het middel en de risico’s. Ik zou ze dan naar deze site verwijzen, van het Trimbos-instituut.
Dealen is iets heel anders natuurlijk. Is er een directe aanleiding om te denken dat hij dealt of ben je daar gewoon bang voor? Ik weet eigenlijk niet of er voor wiet nog een straatmarkt is. Je kunt het gewoon in de koffieshop kopen. Lijkt mij persoonlijk veel makkelijker.
tsjor
14-06-2020 om 10:06
Duidelijke grens aangeven
'Als je dealt geef ik je aan bij de politie'.
Verder is mijn ervaring dat je eindeloze discussies krijgt over het wel of niet verslavend zijn van zogenaamde softdrugs.
Tsjor
Danielle1
18-06-2020 om 18:46
Hij moet zelf willen stoppen
Mijn dochter was er ook 16 toen zij via haar vriendje met wiet begon. Heb er alles aan gedaan om haar te laten inzien dat ze hiermee moest stoppen. Vond ook geregeld plastieken zakjes met wiet logo en een grinder, heeft er intussen al verschillende gehad. Ben met haar op gesprek geweest bij een therapeute die zich bezig hield met drugsproblemen bij jongeren. Inmiddels is ze bijna 19 en gebruikt nog af en toe wiet. Ik heb het inmiddels ook opgegeven om hierover nog te beginnen want ze ontkende het steeds. Nu heeft zij een nieuwe vriend gevonden die tegen drugs is. Ik hoop dat deze haar kan overhalen om te stoppen want zelf kon ik het niet. Ik hoop dus dat het voor jouw zoon ook tijdelijk zal zijn. Zelf kan je hem niet doen stoppen, hij moet het zelf willen en ook inzien dat hij niet goed bezig is. Dealen is natuurlijk nog iets anders dan gebruiken. Ik wens je alvast veel sterkte en hoop dat alles goed komt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.