Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zelf moederdagcadeau betalen

Vanaf welke leeftijd betalen jullie kinderen het Moederdag cadeau. Mijn kinderen zitten inmiddels op de middelbare school en mijn man heeft nog betaald voor het moederdagcadeau. Ik ben van mening dat ze dat inmiddels zelf wel kunnen betalen. Ik hoef ook weinig te hebben, met een reep chocola ben ik al heel blij. 


Caroline80

Caroline80

12-05-2024 om 17:24 Topicstarter

Toch jammer dat ik een hele normale vraag stel die uiteindelijk resulteert in een discussie over iets anders.

Caroline80 schreef op 12-05-2024 om 17:24:

Toch jammer dat ik een hele normale vraag stel die uiteindelijk resulteert in een discussie over iets anders.

Okay, mijn mening: eigenlijk heb je niet zoveel te vinden over wie wat voor cadeau voor jou betaalt. Het is namelijk een cadeau. 

Caroline80 schreef op 12-05-2024 om 17:24:

Toch jammer dat ik een hele normale vraag stel die uiteindelijk resulteert in een discussie over iets anders.

Ik heb toch heel wat antwoorden op jouw vraag gelezen of vind je dat niet de gewenste antwoorden?

Max88 schreef op 12-05-2024 om 16:44:

[..]

1. Als je vantevoren al spijt hebt van wat je gaat typen, kun je het beter niet neerzetten, of gewoon neerzetten zonder sorry. Je zegt nogal wat naars op mijn eenvoudige: leuk ik ben voor een gezellige dag.

2. Precies en moederdag is er daar 1 van.

En nu een vraag, mij maakt het antwoord verder niet uit, iedereen moet doen wat ie wil of vindt:

Jouw kind ( even er vanuitgaande dat je die hebt natuurlijk), bedenkt spontaan/of door het zien bij anderen: dat het leuk is jou iets te geven op moederdag/vaderdag.

Weiger je dan uit principe en zeg je iets over commercieel gedoe, of vind het gewoon heel lief en neem je het aan? En, ook uit nieuwsgierigheid: vier je verjaardagen en de Sint/Kerst dan ook niet?

Waarom voel jij je zo persoonlijk aangevallen? 

Caroline80 schreef op 12-05-2024 om 17:24:

Toch jammer dat ik een hele normale vraag stel die uiteindelijk resulteert in een discussie over iets anders.

Zo werkt dat wel eens op een forum, dat mensen met elkaar in gesprek raken. 

Kersje schreef op 12-05-2024 om 17:45:

[..]

Waarom voel jij je zo persoonlijk aangevallen?

Als dat is wat je uit mijn nette reactie op een persoonlijke uithaal van een ander haalt🤷‍♀️

Max88 schreef op 12-05-2024 om 17:55:

[..]

Als dat is wat je uit mijn nette reactie op een persoonlijke uithaal van een ander haalt🤷‍♀️

Ik had het grotendeels over je reactie op mijn eerdere post

Kersje schreef op 12-05-2024 om 18:04:

[..]

Ik had het grotendeels over je reactie op mijn eerdere post

Dan heb ik geen idee waaruit blijkt dat ik me persoonlijk aangevallen voel, anders had ik er wel iets over genoemd, zoals net.

Jonagold schreef op 12-05-2024 om 12:00:

[..]

Zeker. Maar mijn kinderen realiseren zich gelukkig wel dat ze het best aardig getroffen hebben met ons als ouders. Ze zien ook genoeg andere voorbeelden. En wij spreken onze waardering en trots zeer regelmatig uit. Normaal gesproken zijn ze beiden niet zo heel erg actief in huis. Spontaan eens koffie zetten of zo is er niet bij. Maar op moederdag sloven ze zich wel uit. En dat vind ik dan toch fijn. Cadeaus hoeven niet, maar zorgen dat ik kan uitslapen en niet hoef te koken, ja daar word ik heel blij van.

Dat is dus mijn punt, dat ze het alleen op dit soort dagen doen..
Is het dan geen moetje? Denk je echt dat ze dit doen/bedenken uit waardering of ''het is moederdag, laten we er maar wat aan doen?''

noas_1993 schreef op 13-05-2024 om 06:53:

[..]

Dat is dus mijn punt, dat ze het alleen op dit soort dagen doen..
Is het dan geen moetje? Denk je echt dat ze dit doen/bedenken uit waardering of ''het is moederdag, laten we er maar wat aan doen?''

Nee hoor, geen moetje. Voor mijn eigen moeder is het dat ook niet. Daar uit ik heel vaak mijn waardering aan en ik vond het leuk om dat gisteren ook te doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.