Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Yes we can clinics ervaring gezocht

volgende maand gaat mijn zoon van 14 tien weken mee met yes we can clinics. We hebben een intake gehad en zoon is geschikt bevonden. Ik heb er zelf een goed gevoel over, kan alleen geen ervaringen van andere mensen vinden op internet. Alleen op hun eigen site.
Wie heeft hier ervaring mee en evt wat tips voor hem en ons ?
alvast bedankt

even geen naam

even geen naam

13-01-2013 om 15:46

De zoon van een vriendin van mij is vorig jaar geweest. Hij was denk ik ook 14. Ik zal haar vragen of ze je wil mailen of haar ervaring hier wil delen.
In ieder geval: haar zoon (en hun gezin) heeft er heel veel baat bij gehad! Niet alles was naar hun zin geregeld, contact met begeleiding was meen ik niet optimaal, maar het resultaat was wel heel goed.

ponpon

ponpon

13-01-2013 om 17:06 Topicstarter

Fijn!

wil het graag horen. ben erg benieuwd.

H

H

15-01-2013 om 22:46

Yes we can

Hallo, ik ben bekend bij Yes we Can.
Er ook een paar keer geweest.
Ik wil graag mijn ervaring met deze kliniek met je delen.
Mvg,
Gea

medemoeder

medemoeder

15-01-2013 om 23:30

Yes

we can. Hier hele goede ervaringen met deze kliniek. Ook met de Amsterdamse nazorggroep trouwena. Nooit spijt gehad dat we onze zoon daarheen hebben laten gaan.

rosa

rosa

16-01-2013 om 09:07

Ponpon

Mijn vriendin wil ook haar ervaringen wel met je delen. Als je mij je mailadres mailt, neemt ze contact met je op. Misschien niet meteen, want ze heeft het deze week nog heel druk met gezondheidstoestanden binnen gezin.
Mijn mailadres: roso_rosa at hotmail.com

ponpon

ponpon

19-01-2013 om 11:18 Topicstarter

Emailadres

ik laat mn emailadres hier niet graag achter omdat ik maar 1 hotmailadres heb en die is nogal herkenbaar.

ponpon

ponpon

19-01-2013 om 11:18 Topicstarter

Rosa

ik ga je vanavond even eenberichtje op je emailadres sturen . Dank je wel !

rosa

rosa

22-01-2013 om 13:17

Ponpon

Ik heb nog geen mailtje gezien, klopt dat, of is er iets verkeer gegaan?

ponpon

ponpon

25-01-2013 om 10:50 Topicstarter

Rosa

Ik heb vanmorgen mn mailtje naar je verstuurd, eerder nog even geen tijd gehad.
Ik hoop dat hij goed is aangekomen.

gr. ponpon

rosa

rosa

25-01-2013 om 11:13

Ponpon

Ik heb 'm ontvangen en doorgestuurd naar mijn vriendin. Ze heeft een hectisch bestaan, maar ik denk wel dat ze tijd maakt om te reageren.
Alvast veel succes met je zoon, ik hoop dat het jullie veel oplevert!

ponpon

ponpon

01-02-2013 om 08:38 Topicstarter

Dank je rosa

Ik wacht rustig af . en ben ook erg benieuwd hoe mijn eigen ervaring dalijk is.

Is het effectief geweest?

Beste Gea,
Mijn stiefzoon is niet verslaafd aan drugs of alcohol maar heeft gedragsproblemen en een autistische stoornis. Zijn soortgelijke gevallen daar ook bekend en de goede kant op gegaan erna?

Lisette

Lisette

28-01-2014 om 16:42

En hoe is het bevallen?

Mijn zoon staat nu op de wachtlijst voor intake en ben erg benieuwd hoe het uw zoon is vergaan.

Gr Lisette

wae

wae

14-02-2014 om 19:30

Graag ervaringen horen

Mijn zoon gaat ook een intake gesprek krijgen. Hij zal dan 13 jaar zijn. Graag zou ik ervaringen willen vernemen van mensen die ervaring met de clinic in de Ardennen hebben. je stuurt je kind tenslotte niet zomaar ergens heen voor 10 weken . Ben erg benieuwd.

kaatje63

kaatje63

04-03-2014 om 17:06

ervaring delen

mijn zoon gaat heeel snel richting de ardennen en zou ook graag willen weten wat jullie ervaringen zijn als ouder zijnde.

Heirthe

Heirthe

05-03-2014 om 14:36

Misschien ook iets voor mijn zoon?

Ik heb er laatst ook over gelezen, mijn zoon is depressief en af en toe erg agressief door frustratie. Is het ook daar geschikt voor denken jullie of is het toch vooral gericht op verslaafde jongeren? En zitten die bij elkaar dan, ik bedoel verslaafde kinderen en kinderen met gedragsproblemen?

Yes We Can!

Yes We Can!

17-03-2014 om 22:47

Ervaring

Yes We Can Clinics is voor alle soorten problematiek; verslaving, depressies, automutilatie, gedragsproblemen, etc Mijn zoon is vorig jaar geweest. Hij was wietverslaafd en depressief. Het heeft hem heel goed gedaan! Vooral de begeleiding van ex-verslaafden was heel goed; de fellows krijgen geen gelegenheid om te liegen of te manipuleren; dit gedrag wordt onmiddellijk herkend door de hulpverleners omdat ze zelf in het verleden ook 'met dit bijltje hebben gehakt'.

@ Kaatje: Je bent zelf ook een topic gestart over YWCC. Ik heb daarop gereageerd, maar volgens mij heb je mijn reactie nog niet gelezen.

Yes We Can!

Yes We Can!

17-03-2014 om 22:56

Ervaring II

Hoewel het verblijf van mijn zoon in de Ardennen niet vlekkeloos is verlopen, ben ik heel blij dat we deze stap hebben gezet. Er was rust in huis, hij was in goede handen en ver weg van alle verleidingen. Televisie, telefoon, computer, koffie, energiedrank, aanstootgevende kleding, sieraden, make-up..... dit alles was niet toegestaan in de Ardennen.

Zijn terugkomst was wel heel spannend. Hoewel ik als moeder door middel van de oudergesprekken goed was voorbereid moet je toch maar afwachten hoe je kind zich zal gedragen. Wat doe je als hij/zij terugvalt in een verslaving? Hoe wint je kind het vertrouwen van je terug? Hoe gaat je kind om met de voorgeschreven abstinentie? Verplicht je je kind om meetings te bezoeken, contact te houden met fellows? Mijn zoon doet het weliswaar op zijn eigen manier, maar is na 10 maanden nog steeds clean.

Yes We Can!

Yes We Can!

13-04-2014 om 09:01

@ Kaatje 63

Volgens je bericht hierboven is je zoon inmiddels vertrokken. Hoe ervaar je het totnutoe?

Anita

Anita

20-10-2014 om 08:35

Yes we can clinic Ervaringen gevraagd

Hallo,
Mijn stiefzoon gaat volgende week naar de Ardennen.
Ik zag wat vragen hierover en veel reacties dat er persoonlijk zou worden gereageerd.
Zou ik deze ervaringen van jullie ook mogen hebben?
Alvast bedankt!

titia

titia

21-10-2014 om 00:02

yes we can uit vrije wil

Gaat dit op vrije wil of onder dwang?
Mijn dochter is 16 bekrast zich zelf en is zeer somber
Loopt van huis en gebruikt van alles

Staat niet open voor hulp... Maar kan de clinic onder dwang?

dirk

dirk

23-11-2016 om 10:59

bezorgd

goeden dag
een vraag van een bezorgde ouder.
zou graag van ouders horen van wie hun kind al naar yes we can geweest is,hoe ze het gebracht hebben naar hun kind.
mijn zoon van 16 staat nergens meer voor open, beantwoord alles met agressie.We zijn al heel lang bezig met allerlei instanties,en manieren om de situatie te doorbreken.de kans dat hij vlucht als hij te horen krijgt wat we van plan zijn is groot.
met vriendelijke groet Jos Schoone

Fiorucci

Fiorucci

23-11-2016 om 20:28

Geen dwang

Vriend van mijn zoon is geweest, en zowel hij als zijn ouders zij. Erg positief. Maar motivatie wordt wel verlangd,dus onder dwang kan niet.

zoon van vriendin

is geweest in de Ardennen, was net voor de 5 weken terug omdat hij conflict had veroorzaakt waarbij de ander door het lint ging door zijn gedrag/gemanuipuleer. Toen mocht hij t programma niet afmaken. Begrijpelijk, wel jammer. Maar toch heeft hij er wel wat aan gehad,nu gaat het veel beter met zijn gedrag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.