Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wit sportshirt wassen

Ik heb een hekel aan witte (sport)shirts omdat ik de vlekken er nooit goed uit krijg bij het wassen. Meestal probeer ik ook te voorkomen dat er witte shirts gekocht worden binnen mijn gezin, maar nu heeft mijn zoontje een Feyenoord thuis shirt besteld (wit met rood). Wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan wassen? Op een hoge temperatuur zal sowieso niet gaan. Het gaat me niet zo zeer om grasvlekken die er in komen, want hij draagt het veelal alleen tijdens de binnengymles. Maar op de 1 of andere manier komen er toch bruine vlekjes in.

Ik was wittesportshirts gewoon met een wit wasmiddel op 30 of 40 graden.. mijn dochter heeft ze van Ajax ook rood met wit. 
Heb je in alle witte was bruine vlekjes? Dan zou het weleens kunnen dat je vetluis in je wasmachine hebt. 

Of, als het shirt langer (vochtig) in een gymtas zit, dan kan het ook het weer zijn dat er in is gekomen. 
Bij andere vlekken, beetje ossengalzeep erop en wassen.

Oxi action white is hier favoriet voor alle sportkleding die wit moet zijn! En blijven. Maar dat gaat om katoenen keikogi (verdedigingssport trainingspakken) waar geen andere kleuren in zitten. De zwarte banden was ik wel apart, anders verbleken die enorm in de witte was. Dus hoe dat met rood gaat, geen idee. 

Caroline80

Caroline80

18-08-2023 om 10:52 Topicstarter

Mamali schreef op 18-08-2023 om 08:12:

Ik was wittesportshirts gewoon met een wit wasmiddel op 30 of 40 graden.. mijn dochter heeft ze van Ajax ook rood met wit.
Heb je in alle witte was bruine vlekjes? Dan zou het weleens kunnen dat je vetluis in je wasmachine hebt.

Ik heb niet het idee dat de vlekjes er door het wassen in komen.

Caroline80 schreef op 18-08-2023 om 10:52:

[..]

Ik heb niet het idee dat de vlekjes er door het wassen in komen.

Kan komen door vet/wasluis. Opgehoopt wasmiddel, huidvetten en schilfers en bacteriën als je nooit een kookwas draait. 

Natriumpercarbonaat gebruiken.

Dit is echt een wondermiddel, het haalt zelfs jaren oude vergeelde vlekken weg.

Te koop bij de natuurvoedingswinkel, Dille&Kamille (te duur) en Teunie.

https://www.eenvoudiglevenshop.nl/a-51486890/eenvoudig-huishouden/natrium-percarbonaat/#description

Poezenmeisje schreef op 18-08-2023 om 12:28:

Natriumpercarbonaat gebruiken.

Dit is echt een wondermiddel, het haalt zelfs jaren oude vergeelde vlekken weg.

Te koop bij de natuurvoedingswinkel, Dille&Kamille (te duur) en Teunie.

https://www.eenvoudiglevenshop.nl/a-51486890/eenvoudig-huishouden/natrium-percarbonaat/#description

Omdat het bleekt: alleen gebruiken bij witte was, of kan bonte ook? (Artikel suggereert dat donkere was ook kan)

Ik heb een spijkerbroekenblauwe dekbedovertrek met een ondefinieerbare vlek (koffie?) weer mooi schoon gekregen met natriumpercarbonaat.

Mijn man wilde hem toch weggooien, dus kon ik het wagen.

Mijn vriend had een nat wit met blauw overhemd per ongeluk in een reistas laten zitten en er waren allemaal schimmelplekjes in gekomen. Die gingen er niet uit in de was, niet met vlekkenmiddel en niet met Oxy action. Ik heb toen een heel klein beetje chloor in een grote emmer lauw water gedaan en het overhemd er een paar uur in laten weken. Daarna in de wasmachine. De vlekken waren eruit en de kleuren waren nog in tact. 
Mijn dochter had vroeger een vriendinnetje waarmee ze op zwemles zat. Dat meisje had met gekleed zwemmen een peperduur jurkje aan waarin een vlek zat die er niet meer uitging. Jurkje verpest, maar nog goed genoeg voor zwemles. Na de les was de vlek eruit. Kwam ook door het verdunde chloor in het water.
Wel eerst een emmer aanmaken, niet chloor rechtstreeks op de vlek want dan bijt het uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.