Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wimpertje in Oog

Goeiemorgen iedereen, ik heb even jullie raad & advies nodig. Deze morgen zat er een wimpertje vast ik het oog toen ik deze wou nemen met een wattenstaafje heb ik deze per ongeluk onder het bovenste ooglid geduwt. Ik zag deze eerst nog zitten daar maar nu niet meer & ik kan er uiteraard ook niet meer bij.. iemand een idee wat ik nu moet doen? Breekt zoiets zichzelf af of moet ik nu toch naar de wachtpost? 


Je kunt je bovenste ooglid aan je overige wimpers oppakken en over je onderste ooglid heen houden. Dan gaat het tranen en vloeien vuiltjes of een wimper vanzelf los en weg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-07-2023 om 10:45

Een losse uitgevallen wimper? Dan heb je die er inmiddels waarschijnlijk al weer uitgeknipperd.

Als je irritatie blijft voelen zou ik even met de doktersassistente overleggen.

Alana.97

Alana.97

21-07-2023 om 11:00 Topicstarter

Hij zat eerst op mijn oogwit en toen ik deze wou nemen is ze verdwenen onder mijn bovenste ooglid, heb ze met het wattenstaafje per ongeluk eronder geduwt.. waardoor deze nu onder het ooglid zit..

Je kunt je ooglid naar voren trekken en dan spoelen met kraanwater.

Of niks doen, dan verschijnt hij vanzelf wel in je ooghoek over een poosje.

Moxxie schreef op 21-07-2023 om 11:06:

Of niks doen, dan verschijnt hij vanzelf wel in je ooghoek over een poosje.

Kan ook. Je oogt werkt het vanzelf wel weg. 

Het komt er meestal vanzelf wel uit, er kan volgens mij niks achter de oogbol komen, is mij tenminste verteld toen ik lenzen kreeg. Ik zou bij zoiets kleins niet eens over de huisarts of assistente nadenken.

Wat je ook nog kunt proberen is een oogdruppeltje of wat contaclensvloeistof in je oog druppelen en dan zachtjes over je ooglid wrijven in de richting van je ooghoek. 
En anders niet te veel prutsen want dan raakt je oog alleen maar verder geïrriteerd. Komt meestal vanzelf ook wel weer goed. 

Moxxie schreef op 21-07-2023 om 11:06:

Of niks doen, dan verschijnt hij vanzelf wel in je ooghoek over een poosje.

Dit.

Ik had dat met een stukje contactlens (nadat hij gebroken was), kon het nergens terugvinden maar het voelde wel of hij nog in mijn oog zat, bovenin de buitenste hoek. Naar de huisartsenpost geweest en die heeft alles afgespeurd maar kon uiteindelijk niks vinden. Ze legde wel uit dat als mensen iets in hun oog gehad hadden, ze nog lang het gevoel hebben dat er nog steeds iets zit, en wel in ... de buitenste ooghoek bovenin. Dus het kan zijn dat het allang weg is maar dat je de irritatie nog steeds voelt.
Dat maakt het wel lastig om het terug te vinden, en van blijven zoeken wordt de irritatie natuurlijk alleen maar erger...

Inderdaad een soort oogbadje maken wil wel eens helpen, maar ik denk dat je, net als Anna al schrijft, je ook nog alleen maar het gevoel kan hebben dat er iets inzit maar dat het al weg is. Ik doe meestal een mok met een grote opening helemaal vol tot bijna over de rand met water en kan dan nét mijn oog erin doen, beetje knipperen onder water en dan krijg ik het gevoel dat ik toch iets heb kunnen wegspoelen. Wel op het aanrecht doen, want de mok gaat wat overstromen. (of als dat niet lukt, de wastafel vullen met water.

AnnaPollewop schreef op 21-07-2023 om 13:56:

Ik had dat met een stukje contactlens (nadat hij gebroken was), kon het nergens terugvinden maar het voelde wel of hij nog in mijn oog zat, bovenin de buitenste hoek. Naar de huisartsenpost geweest en die heeft alles afgespeurd maar kon uiteindelijk niks vinden. Ze legde wel uit dat als mensen iets in hun oog gehad hadden, ze nog lang het gevoel hebben dat er nog steeds iets zit, en wel in ... de buitenste ooghoek bovenin. Dus het kan zijn dat het allang weg is maar dat je de irritatie nog steeds voelt.
Dat maakt het wel lastig om het terug te vinden, en van blijven zoeken wordt de irritatie natuurlijk alleen maar erger...

Net als met een zonnebril die je als haarband gebruikt of een petje: die voel je ook nog heel lang 'zitten' ook al heb je die al lang weer af 🤪

Bijtje82

Bijtje82

21-07-2023 om 18:19

Als hij er nog onder zit, dan voel je het zeker zitten. Als je niets voelt, dan ben je hem ongemerkt waarschijnlijk al kwijtgeraakt. 

Alana.97

Alana.97

22-07-2023 om 09:27 Topicstarter

Voorlopig heb ik geen pijn als ik knipper met mijn oog.. kan ik er dan vanuit gaan dat deze weg is? Breekt je oog zoiets zelf af of?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.