Wasa
06-04-2018 om 19:37
Wildkamperen
Mijn zoon van 15 en zijn vrienden hebben het plan om te gaan wildkamperen. Dat blijkt te kunnen bij een paal van Staatsbosbeheer.
Wij zagen het eerst niet bepaald zitten en we gaan pas akkoord als e.e.a. goed is voorbereid. Maar daar zijn ze nu best serieus mee bezig en ik begin er inmiddels vertrouwen in te krijgen.
Ik begin het zelfs wel leuk te vinden. Het zijn aardige en verstandige jongens, alcohol is geen thema en ik vind het ook wel positief dat ze zoiets avontuurlijks bedenken. Dus ja, waarom niet?
Zie ik grote bezwaren over het hoofd?
(Los van alle spookbeelden die ik anders vast ook wel zou hebben).
Triva
06-04-2018 om 19:44
even simpel
Waarom niet gewoon op een camping zodat je sanitair hebt en water enzo of gaan ze niet alleen wildkamperen maar ook wildplassen en wildpoepen?
Wasa
06-04-2018 om 19:56
Gratis en meer avontuur
Ja, dat ongemak hoort er dan bij.
Er is wel water trouwens.
Lente
06-04-2018 om 20:14
Goed idee
Deze jongeren willen graag kamperen op een andere manier. Heel goed!
Jippox
06-04-2018 om 20:32
leuk!
Ik zou er niets op tegen hebben. Veel beter dan met je rolkoffertje per vliegtuig naar zo'n foute badplaats. Ik heb vroeger ook veel wild gekampeerd. In binnen- en buitenland. Heerlijk! Dus ik zou het alleen maar toejuichen als mijn kinderen zulke plannen hadden.
Ad Hombre
06-04-2018 om 22:04
Wildplassen
In het bos? Zijn we al zo verstedelijkt dat dat wildplassen moet heten?
Triva: niet zo fantasieloos!
Tango
06-04-2018 om 22:14
Plan
Als ze een goed doordacht plan hebben zou ik het goed vinden. Hoe gaan ze erheen? Wat nemen ze mee? Kunnen ze zelf een tent opzetten? Wat eten/drinken ze, etc. W.s. hebben ze telefoon mee zodat ze kunnen bellen als er iets is. Mag het als er alleen jongens van 15 mee zijn of moet er ook een 18+ mee?
Ik vind het een stoer plan. En waar je wild mag kamperen mag je ook plassen en poepen in het bos natuurlijk. Waar moet je het anders doen?
Martje
06-04-2018 om 23:03
Leuk
Mijn man heeft het ook gedaan met zoon.
Het wordt vast hartstikke leuk.
Triva
07-04-2018 om 12:39
wildtoiletteren
https://kampeerwijzer.com/kamperen/wildkamperen/
Het water is geen drinkwater: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/wildkamperen-in-de-natuur-wat-mag-wel-en-wat-niet/
Wasa
07-04-2018 om 13:21
Triva
Dat van het water weet ik. Ze zullen goed moeten inslaan om ten kunnen drinken (ik vermoed toch iets meer cola dan water 😊) en wassen doen ze thuis wel weer.
How to shit in the woods, goede tips! Ik heb inderdaad begrepen dat enkele paalkampeerplaatsen alweer verwijderd zijn, omdat er teveel zooi en wc-papier werd achtergelaten. Ook werden de plaatsen gebruikt voor (kinder-)feestjes met muziek en werd er ook rotzooi achtergelaten.
Wasa
07-04-2018 om 13:25
Plan
Bedankt voor alle reacties. De jongens zijn druk bezig met het plan. Het laatste struikelblok is: wat te doen als de plek al bezet is?
Cloe
07-04-2018 om 15:22
hier ook
Zoon doet dit vaker- ook alleen. Eind lopen met bepakking en dan slapen op een paalcamping. Kost idd niets. Hout zelf sprokkelen, vuurtje maken en wat lekkers in de pan. Laatste keer stonden er ook 2 jongens - fietsers. Ze hadden 't gezellig met z'n drieen rond het kampvuur.
Mooi laten gaan- leuk plan!
Cloe
11-04-2018 om 22:19
Zoon zegt....
Volgens zoon stond bij laatste paalcamping een vuurbak/ vuurplaats. Hier werd t dus gedoogd.
Wildkamperen is immers ook illegaal - zegt hij.
Volgens zoon staat op internet waar je wel / niet vuur mag stoken. (per paalkampeerplaats)
René
17-04-2018 om 20:06
Doen!
Doen! Wat kan er gebeuren. Leuke ervaring. Mooie verhalen. Daar gaat het om!
Wasa
17-04-2018 om 23:32
Ze moeten officieel 16 zijn, vertelde mijn zoon.
Twee andere vriendjes mogen daarom niet. Het plan lijkt een beetje te stranden. Ze verzinnen vast wel iets anders. Of ze gaan volgend jaar.
René
18-04-2018 om 18:43
Gewoon doen.
Echt. Ik ben een ervaren wildkampeerder. Gewoon doen. Komt wel goed zolang zij zich niet misdragen en rommel of overlast maken.
Fiorucci
10-05-2018 om 08:04
heerlijk toch
Mijn zoon is net terug uit de Ardennen, ook grotendeels wildkamperen en 120 km gelopen. Er staat niemand te controleren of je wel 16 bent hoor....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.