Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

welke stiften 14jarige

Op mijn dochter haar verlanglijst staan goede stiften, het liefst van Posca.
Nu ben ik dus op zoek naar stiften die op normaal papier niet doordrukken en die lang meegaan.
Mag van Posca zijn,maar die heeft veel verschillende en ik heb geen idee welke ik dan zou moeten aanschaffen.
Iemand goede tips voor mij?


Faber Castell pit Artist drukken heel weinig door. 

Als ze vraagt naar Posca stiften zou ik haar die gewoon geven. Ik neem aan dat ze niet voor niets aangeeft deze het liefst te willen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-10-2021 om 11:15

Posca stiften/pennen zijn duur, maar mijn 15 jarige creatieveling zweert er ook bij. Zij koopt echter specifieke kleuren waar ze op dat moment het meest belang bij heeft. Kwaliteit van die stiften is erg goed.

Misschien hebben ze wel starter sets?

Als ze Posca wil zou ik Posca geven, en dan gewoon vragen welk type ze wil want dat maakt heel erg veel uit. Niks zo naar als je moeder je trots een pakje met stiften overhandigt van een of ander rot merk of rot variant waar je niks mee kan.

Rockstar schreef op 02-10-2021 om 13:15:

Als ze Posca wil zou ik Posca geven, en dan gewoon vragen welk type ze wil want dat maakt heel erg veel uit. Niks zo naar als je moeder je trots een pakje met stiften overhandigt van een of ander rot merk of rot variant waar je niks mee kan.

Precies.

Ik ken iemand die echt een gave heeft om precies 'dat ene wat het net niet is' cadeau te doen. 

Ciska78

Ciska78

02-10-2021 om 18:27 Topicstarter

de enige reden dat ze nu posca wil is omdat ze dit gezien heeft in filmpjes, zelf heeft ze er nog niet mee gewerkt.
Vandaar de vraag voor tips voor misschien andere merken.
Ik ga de linkjes even bekijken in ieder geval.

Ciska78 schreef op 02-10-2021 om 18:27:

de enige reden dat ze nu posca wil is omdat ze dit gezien heeft in filmpjes, zelf heeft ze er nog niet mee gewerkt.
Vandaar de vraag voor tips voor misschien andere merken.
Ik ga de linkjes even bekijken in ieder geval.

Oké, maar dan moet je wel weten wat voor type stift ze heeft gezien in de filmpjes zodat je soortgelijke types kan researchen. Je dochter gaat echt niet blij zijn met viltstiftjes als het alcohol markers waren waar ze naar keek bijvoorbeeld.

Na even googlen geloof ik dat Posca waterverfmarkers zijn. Windsor & Newton heeft die ook en ik weet dat die erom bekend staan dat ze goed zijn, maar ik zit zelf niet in het waterverfmarkerwereldje dus ken niet echt alle opties en de ins en outs.

Ciska78 schreef op 02-10-2021 om 18:27:

de enige reden dat ze nu posca wil is omdat ze dit gezien heeft in filmpjes, zelf heeft ze er nog niet mee gewerkt.
Vandaar de vraag voor tips voor misschien andere merken.
Ik ga de linkjes even bekijken in ieder geval.

In dat geval zou ik haar helemaal geen stiften geven. 

Is aquarelleren niet leuk voor haar?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-10-2021 om 19:02

Poezie schreef op 02-10-2021 om 18:59:

[..]

In dat geval zou ik haar helemaal geen stiften geven.

Is aquarelleren niet leuk voor haar?

Wat zal ze teleurgesteld zijn dan....

Neem maar van mij aan TO dat Posca een goed merk is, waar ze veel plezier van zal hebben. 

Poezie schreef op 02-10-2021 om 18:59:

[..]

In dat geval zou ik haar helemaal geen stiften geven.

Is aquarelleren niet leuk voor haar?

Heh? Ze wil toch stiften?

Mallebeppie schreef op 02-10-2021 om 19:02:

[..]

Wat zal ze teleurgesteld zijn dan....

Neem maar van mij aan TO dat Posca een goed merk is, waar ze veel plezier van zal hebben.

Dat was sarcastisch bedoeld.

Ik vind het gek dat TO haar niet de stiften wil geven waar haar dochter om vraagt, maar wel andere stiften.

Poezie schreef op 02-10-2021 om 18:59:

[..]

In dat geval zou ik haar helemaal geen stiften geven.

Is aquarelleren niet leuk voor haar?

Dat is hetzelfde als iemand die een kat wil een konijn geven. Of iemand die op street dance wil op ballet les laten gaan. Of je doet het zoals het kind het wil of je doet het gewoon niet (of als leuke extra), ik zou heel erg teleurgesteld zijn in elk geval. Aquarel is echt iets totaal anders dan stiften. Ik ben gek op stiften maar heb niks met het gekut van aquarel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.