Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Oog

Oog

21-10-2021 om 16:44

Welke jas na maat 176?

Mijn zoon van 13 jaar is erg lang voor zijn leeftijd. Dat betekent dat alle kleren in maat 176 hem te kort zijn, zowel broeken als truien en jassen.

Helaas is hij ook erg dun, wat maakt dat goede kleding vinden lastig is: in kindermaten is de wijdte goed, maar de lengte niet en bij herenmaten is de lengte goed, maar is alles veel te wijd.

Hebben jullie tips waar ik zou kunnen slagen met kleding kopen? Ik hoor het graag.

Volgens mij gaat C&A tot maat 182 voor jongens.

Inderdaad, de maat 182 van C&A. Verder slagen mijn lange, slanke pubers goed bij The Sting (maat XS) en bij Jack&Jones (eveneens maat XS). Voor een winterjas zou ik starten bij The Sting met de zoektocht. De skinny spijkerbroeken van de herenafdeling van H&M vallen trouwens soms ook opvallend smal! Breedtemaat 28 of 29 (lengtemaat 34) zou je kunnen proberen. 

Shoeby heeft ook fijne en smal vallende herenjeans, ook in smallere breedtematen. 

Geen idee of je zoon ervan houdt, maar hier is kleding van Tommy Hilfiger favoriet bij de pubers; de kinderkleding gaat daar tot maat 16, dat is vergelijkbaar met 182 (en scheelt vaak nog fors qua prijs in vergelijking met de volwassenkleding). Ook een aanrader qua winterjassen trouwens, al kan ik me voorstellen dat dat nog wel een uitgave is als de kans groot is dat zoon er nog uit gaat groeien. 

Ik begreep dat Cars (spijkerbroeken) in het gat gesprongen is van deze lange, slungelige pubers en dan nog betaalbaar (2 jeans voor 100 euro). Hier heeft zoon 27x34. Verder laat ik veel kleding komen en gaat er ook veel retour... Zoon wil niet mee shoppen, maar af en toe is hij te verleiden tot Daka sport, waar ze ook puberkleding hebben (jack&jones, Malelions, super dry etc). En dan is het een kwestie van véééél passen. 
Inderdaad, de volwassen kleding van TH is echt bizar duur, in vergelijking met de jongenskleding. 
Zoon had eerder een jas (164) van Brunotti (met skibroek) en dat viel beide prachtig (super)smal. Geen idee of de volwassen kleding ook heel smal valt? Dan zou je dat qua jas misschien kunnen proberen? Maar ook daar: Ik moet nog erg wennen aan de prijzen van de volwassen kleding... 
Succes en als je tips hebt, hou ik me aanbevolen!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2021 om 18:11

Kinderkleding voor jongen gaat toch wel t/m maat 188? 

Ook jassen en truien hebben soms een slim fit uitvoering. Kun je o.a. bij Zalando op zoeken, jassen zijn veel Buratti. 

Mijn 14 jarige slungel draagt graag Superdry, dat valt vaak vrij smal zeker in XS. Ter vergelijking, zijn even lange, maar niet zo slungelige tweelingbroer draagt diezelfde jas in maat L. 

Zoon van 13, ook lang en dun, draagt hier meestal herenkleding XS.

Jack & Jones heeft zelfs broeken met wijdtemaat 26. Ideaal voor mijn dunne zoon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.