Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-06-2021 om 23:50
Zoon van 13 begint opeens allemaal noten op zijn zang te krijgen qua kledingkeuze .
Hij heeft nu 3 hoodies en dat is het enige wat hij nog draagt als bovenklesing (over een t-shirt met korte mouwen heen). T-shirts met prints zijn kinderachtig. Snap ik wel, maar effen shirts met lange mouwen wil ie op de een of andere manier ook niet. Schoenen idem dito; dat moesten per se witte leren sneakers zijn. En hij draagt alleen jeans en draagt die altijd met een brede leren riem, ook als ze niet afzakken. Dat staat vet, zegt die dan.
Nouja, broeken en schoenen, daar komen we nog wel uit. Grootste probleem is dus de bovenkleding (en een jas, dat moet óók nog). En het lastige is dat hij dus wel heel goed weet wat ie niet wil, maar wat dan wél, wordt ook niet echt duidelijk. Heb ook wel kleedgeld voorgesteld, maar daar heeft ie evenmin zin in - vast ook omdat ie niet weet wat ie wil, en dan dus gewoon niks uitgeeft. En vrolijk de hele tijd alleen die drie hoodies blijft dragen.
Ik vind het maar lastig. Mijn vragen; wat dragen jullie jongens zoal? In hoeverre bemoei je je er nog mee?
Ik ben benieuwd!
09-07-2021 om 08:24
Mijn zoon was gisteren 14 geworden en kwam opeens in overhemd naar beneden. Hij had hem keurig in zijn jeans gedaan en zijn stoerste riem erbij om gedaan. Zijn haartjes zaten netjes in de gel. Hij zag er zo echt heel goed uit. Het was de eerste keer in jaren dat die zelf wat anders dan een hoodie had aangedaan. Hij wilde voor zijn verjaardag zich feestelijk aankleden zei die. Ook zijn vriendin was er 's avonds en die was ook netjes gekleed. Of ze het hadden afgesproken.
Vanmorgen kwam die gewoon weer in zijn hoodie. Ik vind het iig erg leuk en verrassend om te zien dat hij toch ook andere dingen dan hoodies leuk vindt en weet wat leuk staat.
09-07-2021 om 09:48
strandslag schreef op 09-07-2021 om 00:22:
Het Is al vaak zo'n onzekere periode voor ze, dan is fijn als ze iets aan hebben waar ze zich goed in voelen.. Beter loslaten vind ik zolang ze maar elke dag wat schoons aan doen
schoon ondergoed bedoel je Ipv 4x per dag wat anders uit de kast trekken en dat ook weer op de grond gooien.
Ik heb het wassen en vouwen nu aan zoon uitbesteed. Hij vind het een rot klus. Ik hoop dat hij na de vakantie toch zijn kleding wat netter bewaard en niet steeds in de was mikt. En anders mag hij na de vakantie de was blijven doen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.