Wijsheid1981
31-08-2018 om 13:18
Waar heb je als ouder behoefte aan?
Hallo allemaal,
Omdat ik merk dat het soms nogal lastig is om met mijn kinderen samen te leven, te begrijpen enz. ben ik benieuwd waar mijn mede-ouders zoal tegenaanlopen. Graag wil ik van je weten wat jij tegenkomt in het opvoeden en het omgaan van en met je puber?
Vriendelijk bedankt!
IngridT
31-08-2018 om 13:32
Wat een extreem algemene vraag.
K zou zeggen......lees het forum eens door (selecteer leeftijdscategorie 12-18). Dan kom je echt alles tegen.
Ingrid
Lou
31-08-2018 om 14:02
Haha
Wat heb je daar nou aan, waar wij tegenaan lopen? Je kunt beter vertellen waar je zelf tegenaan loopt en dan de reacties lezen. Of doe je een onderzoekje? Zeg dat dan
Martje
31-08-2018 om 15:56
EenKatje
Nu de pubers niet meer bovenop me willen zitten en niet meer willen knuffelen, wil lik een kat. Zo'n spinnebeest
Tango
31-08-2018 om 17:12
Wat is de vraag nou?
Waar wij behoefte aan hebben of waar we tegenaan lopen?
Natje1812
31-08-2018 om 22:08
Hier ook een beproeving
Mijn zoon is 15 mijn dochter (bijna 13)...Ik heb moeite met streng zijn maar ik merk dat mijn vrije opvoeding me wel eens zuur zou kunnen opbreken.Ze zijn het niet gewoon om een nee te krijgen en vooral mijn dochter veranderd in een monster als ik haar gsm een paar uurtjes afneem wanneer ze een grote mond opzet.Toch wel tijd voor wat regels dus.Het ergert mij dus dat ze niet beseffen hoe goed ze het hebben.Als ik ze straf dan heb ik het gevoel dat ik mezelf meestraf.
Ze helpen in huis als ik het hen vraag maar nooit uit zichzelf.Zelfs dingen die ik er al jaren probeer in te krijgen (kledij in wasmand,eigen rommel opruimen)....
Ze doen niet genoeg voor school wel geslaagd maar kan beter.Zoon gaat niet graag naar school en zijn houding tegenover de leerkrachten is niet oké.
Soms denk ik het valt allemaal nog mee andere dagen zie ik het allemaal niet zitten.Ik voel me dan schuldig een slechte moeder en verlang ik naar hun baby en peutertijd.Vooral met mijn dochter sta ik voor een serieuze beproeving en ik weet niet of ik dat zal aankunnen.Ik sta er ook grotendeels alleen voor.Mijn man gaat op zee en naar hun vader gaan ze niet vaak.
Kaaskopje
31-08-2018 om 22:12
Wijsheid1981
Ik vrees dat je vraagstelling teveel op een enquête lijkt. Als het dat eigenlijk ook is, bestaat daar een aparte rubriek voor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.