Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-11-2024 om 20:56
hallo allemaal !
Ik heb een half jaar geleden al eens gecommuniceerd op dit forum dat Ik het gevoel heb dat de vriend van onze 16 jarige dochter niet om haar geeft en enkel wil afspreken op de dag die hij in gedachten heeft. Ondertussen zijn ze nog altijd samen maar gaat het van kwaad naar erger. Onze dochter wordt met de dag meer hopeloos verliefd en doet meer en meer moeite. Ze vraagt ( te veel ?) dat ze willen afspreken en hij zegt steeds botweg ‘ neen’. 1 avond in de week laat hij last minute weten dat hij haar wil zien. Onze dochter zou zo graag een normale relatie hebben, samen dingen doen, samen met vrienden op stap gaan… . Maar de enigste moment dat ze elkaar zien is thuis, last minute. Ik denk/ hoop dat ze aan seks nog niet toe zijn.. maar ik zien onze dochter alles doen voor hem, uit hopeloze liefde. Nog steeds is het advies gewoon afwachten ? Laat ze er zelf achter komen ? Ik vraag me af waarom de jongen zo weinig interesse heeft. Ik ben ervan overtuigd dat hij geen slecht karakter heeft. Maar onze dochter wordt zot van het feit dat hij alles plant maar nooit tijd met haar. Als hij dan wil afspreken moet alles wijken bij haar omdat ze zo blij is dat hij haar wil zien.
18-11-2024 om 00:30
Moree schreef op 18-11-2024 om 00:15:
[..]
Er is hier meer aan de hand.Je vertelde in je OP dat je het gevoel hebt dat hij niet om je dochter geeft. Daar kun je als moeder/ ouders meer naar gaan kijken en uitzoeken hoe je dit dochter kunt gaan duidelijk maken.
Miss Dalhousie schreef “Hebben jullie vrouwen in je omgeving in een slechte relatie? Praat daar dan eens over met je dochter. Vraag haar wat zij ziet gebeuren en wat zij zou doen in die situatie”
En als er antwoorden komen als: tante Truus blijft bij Ome Kees maar ome Kees is doet helemaal niet zo leuk tegen tante Truus. Waarom laat ze dat gebeuren? Of Ome Kees is altijd weg voor werk. Tante Truus is best alleen. Wat voor relatie hebben tante Truus en ome Kees dan nog?
Je kunt deze inzichtjes terugkoppelen naar haar.
Ps kunnen natuurlijk ook mannen zijn in jullie omgeving die slecht worden behandeld door hun partner. Zelfde verhaal.