Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

vriendinnen gezocht voor dochter van 14 in Utrecht en omgeving

Hoi moeders van tienerdochters regio Utrecht,


Misschien wat ongebruikelijk maar langs deze weg probeer ik leuke vriendinnen voor mijn dochter van 14 jaar in Utrecht en omgeving te vinden. Ondanks dat mijn dochter een spontane, gezellige en leuke vlotte meid is wil het met hechte vriendschappen niet zo lukken. Zij is heel sociaal maar tegelijkertijd rustig, lief, zachtaardig en introvert en daardoor sluit ze niet zo goed aan bij de gebekte ‘Popie Jopie’ meiden in haar klas. Ze heeft wel twee goede vriendinnen buiten school en een groepje meiden waar ze mee optrekt op school, maar ze vindt de meiden van school oppervlakkig en heel hard naar elkaar toe. Mijn dochter is op zoek naar hechte diepgaande vriendschappen. Zijn er nog meer moeders met een dochter rond deze leeftijd die vergelijkbare eigenschappen heeft en misschien ook behoefte heeft aan hechte vriendschappen? Laat het me weten, misschien kunnen we ze met elkaar in contact brengen en wie weet als het klikt komt daar een leuke vriendschap uit voort!


Groetjes,


Mirjam


Weet ze dat je deze oproep doet? Mijn dochter zou zich doodschamen namelijk

 

Probeer je hier nu serieus een 14-jarig meisje online te koppelen?!

Je hebt hier speciaal vandaag een account voor aangemaakt? Ik krijg hier een heel vies gevoel bij. 

Doe niet zo maf! Dit moet je dochter zelf doen.

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

13-11-2021 om 19:25

We krijgen veel rapportages binnen over dit bericht. We verwijderen dit bericht niet omdat het niet tegen de regels is maar we denken als beheer wel dat je dochter dit beter zelf kan doen. Via bijvoorbeeld een hobby kan ze gelijkgestemden vinden op internet.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

13-11-2021 om 19:45

DanGun schreef op 13-11-2021 om 18:53:

Je hebt hier speciaal vandaag een account voor aangemaakt? Ik krijg hier een heel vies gevoel bij.

Ik ook.. 

Misschien lief bedoeld maar de tijd dat je afspraakjes voor je dochter kunt regelen is voorbij. 
Nu moet ze dat zelf doen. 
Ze heeft wel vriendinnen dus ze kan het wel. 
Een nieuwe sport of hobby kan ook zorgen voor nieuwe contacten. 
Of straks een bijbaantje. 
En ja, ook dochter kan proberen via internet nieuwe contacten op te doen. Al is voorzichtigheid hierbij noodzakelijk. 
Dit is echter aan dochter zelf en niet (meer) aan de ouder. 

Lekker zelf laten regelen, ze is 14. Dan maar minder vrienden in de klas maar contacten opdoen via sportclub, muziek vereniging, cursus, bijbaantje etc. 

Als ouder zou je dat niet moeten regelen... 
Heeft ze zelf eigenlijk behoefte aan meer vrienden of vul jij dit voor haar in?

Waarom heb jij een oordeel over hoe ze nu met haar vrienden en de mensen om haar heen omgaat? Want dat doet ze blijkbaar zo slecht dat moeder het internet op gaat om vrienden te zoeken. 
Tip 1; laat je dochter wat meer los. Ze bepaalt zelf of en met wie ze vrienden is en op welke manier. Jouw manier is niet de beste, zij zal echt nog wel eens haar neus stoten en zich vergissen in iemand  
Tip2. Je kan die ene witte raaf treffen. Maar weet je, dat je met je oproep de kans vergroot dat je dochter contact krijgt met mensen die je nou net níet bij haar wil hebben?

En tip 3, als jij het meisje zelf bent maar net doet alsof je je moeder bent; er zijn betere plekken waar je mensen kunt vinden.  Maar ben erg voorzichtig met wat je met die mensen deelt en hoe je dan afspreekt. 

Die tweede tip heeft te maken met de twijfel die ik voelde toen ik je bericht las. Dus, mocht je nou toch die onbenoemde ‘vieze oude man’ zijn, die hoopt zo meisjes te strikken; jammer joh. Tinder is een betere plek voor je, want daar vind je wellicht vrouwen die wel bij je passen. 

2 goede vriendinnen buiten school en een groepje waar ze mee optrekt op school

dat is toch prima dan? 

Zie het probleem niet. Vind het heel raar als een moeder hier een oproep voor doet, je zit veel te veel bovenop je kind.

dan

dan

14-11-2021 om 16:53

Ze heeft vriendinnen buiten school dus het is niet zo dat ze zonder vriendinnen zit. Het lijkt mij dat iemand van die leeftijd zelf wel actie onderneemt als ze meer contacten wil. 

Biebel schreef op 14-11-2021 om 10:09:

Waarom heb jij een oordeel over hoe ze nu met haar vrienden en de mensen om haar heen omgaat? Want dat doet ze blijkbaar zo slecht dat moeder het internet op gaat om vrienden te zoeken.
Tip 1; laat je dochter wat meer los. Ze bepaalt zelf of en met wie ze vrienden is en op welke manier. Jouw manier is niet de beste, zij zal echt nog wel eens haar neus stoten en zich vergissen in iemand
Tip2. Je kan die ene witte raaf treffen. Maar weet je, dat je met je oproep de kans vergroot dat je dochter contact krijgt met mensen die je nou net níet bij haar wil hebben?

En tip 3, als jij het meisje zelf bent maar net doet alsof je je moeder bent; er zijn betere plekken waar je mensen kunt vinden. Maar ben erg voorzichtig met wat je met die mensen deelt en hoe je dan afspreekt.

Die tweede tip heeft te maken met de twijfel die ik voelde toen ik je bericht las. Dus, mocht je nou toch die onbenoemde ‘vieze oude man’ zijn, die hoopt zo meisjes te strikken; jammer joh. Tinder is een betere plek voor je, want daar vind je wellicht vrouwen die wel bij je passen.

Zo met jouw post eens en begrijp eerlijk gezegd ook niet dat dit soort topics hier worden toegestaan?! Een forum is nog steeds geen datingsite en waarom wel dit soort vage topics toestaan en een topic waarin ik bijv een vriend zoek niet? 

Zeker met de kennis en ervaringen, incl gevaren en ervaringen, van online dating anno 2021 snap ik niet dat deze oproep hier mag blijven staan!? 

Huisregels mogen echt wel geschonden worden hoor icm vage oproepjes, tenzij men een grotere voorkeur geeft aan gebruikers dan misbruikers op een forum. Ik vind dit topic echt over het randje eerlijk gezegd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.