Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Verzinnen van een ''beleving'' (kertkado)

Hai,

Met het oog op de komende kerstdagen heb ik een vraag.

Ik heb drie kinderen, van 15, 17 en 19. Het wordt de laatste jaren steeds lastiger om leuke kerstkadoos voor de kinderen te kopen: ze hebben alles al. En ik heb geen zin om onzin kanootjes te kopen die toch achter in de kast belanden. Ik heb daarom besloten om geen (fysieke) kadootjes meer te kopen. Toch wil ik niet met lege handen staan. Ik heb daarom besloten om ze alle drie een ''beleving'' of ''ervaring'' te geven, een bv etentje, een avondje uit een concert, of iets dergelijks. Kunnen jullie me helpen met originele belevenissen? Of minder ''materialistische'' kadoos?

Groetjes, emzie

overleg...

...met de kinderen. Ze zijn oud genoeg om mee te denken.

Waar houden ze van?

Avontuurlijk type wil misschien graag een ballonvaart, de ander vindt dat maar niets. Een workshop, een museum, pretpark, toneelstuk, sportwedstrijd, helicoptervlucht, bijzonder restaurant of een cd opnemen?

Lente

Lente

08-12-2019 om 20:47

Suggesties

Ballonvlucht is cool
Dagje skiën in WInterberg
Filmhuis film kijken met ......
Kaartje voor de Efteling
Kaartjes voor ander attractiepark.
Kaartjes voor escape room
Kaartjes voor een concert.

Kaartjes in enkel of meervoud , afhankelijk van het budget en de entreeprijs.

Pennestreek

Pennestreek

08-12-2019 om 21:09

Aansluiten bij interesses

En afhankelijk van budget. Zo kreeg zoon hier voor zijn verjaardag eens een slipcursus en een ritje in een Aston Martin en mocht dochter naar een musical en Walibi Fright nigts. Samen naar de nieuwe James Bond? Escaperoom met de hele familie? Karten? Indoor skydiven staat nog op ons lijstje, is voor alle leeftijden leuk. Een citytrip met de hele familie? Dochter wordt heel blij van een pretpark, zoon minder. Maar een dagje in zo’n zwemparadijs vinden ze allebei leuk. Kun je een weekend van maken in een Centerparks park of zo.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-12-2019 om 22:10

Indoor skydiven

Indoor skydiven staat hier nog op het lijstje, en van Sinterklaas hebben we drie dagen Disneyland Parijs gekregen Mijn jongste en ik vinden een escape room erg leuk, en ze zouden ook nog eens willen karten.

Lou

Lou

08-12-2019 om 22:18

Overleg

Ik zou ook met hen zelf overleggen. Of is het de bedoeling dat het toch een verrassing blijft? Dan drie tips.

De tieners die ik ken zouden blij worden van twee tickets voor een popconcert, maar dat is wel een uitzoekerij: wie speelt waar, wanneer, wat kost het.

Als ze kleedgeld hebben, zijn lekker warme winterkleren ook een fijn en niet al te materialistisch cadeau.

Mijn dochter wilde graag een museumjaarkaart.

Mia

Mia

08-12-2019 om 23:34

We are public

Kijk eens of een (proef)abonnement voor We are public iets voor ze is. Voor 15 Euro per maand (prijs voor volwassene) kan je gratis naar allerlei voorstellingen en concerten (ook film). Hangt natuurlijk van je woonplaats af of dit interessant is.

Bowlen

Pubers vinden bowlen leuk maar er is vaak geen gelegenheid; als gezin ben je met een prima aantal voor een leuke avond.

emzie

emzie

27-12-2019 om 13:39 Topicstarter

uiteindelijk is het geworden ...

voor ieder een bioscoopbon voor 2 pp en een McDonaldsbon . En ze waren er superblij mee. Verder gaan we met zijn allen naar een voorstelling.

Mams

Mams

29-12-2019 om 21:19

Escaperoom

vinden ze hier leuk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.