Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Van Dijk

Dit jaar moeten wij voor het eerst bij van Dijk bestellen. De school gaf aan dat we vanaf de eerste dag van de schoolvakantie kunnen bestellen. Op de website van van Dijk staat echter "bestel voor de schoolvakantie". Hoe zit dit nu?

Daarnaast las ik ergens dat de schoolboeken standaard een week voor de lessen beginnen worden geleverd. Gezien wij niet in juli op vakantie kunnen ivm werk gaan wij de laatste 2 weken van de schoolvakantie op vakantie. Hoe gaat dit dan? Krijg je de boeken dan toch eerder?


Nou, wij kregen ze toch regelmatig eerder. 
Maar je PostNL/DHL app aanzetten en als het pakket bij het pakketpunt staat ze bellen dat jullie op vakantie zijn en nog niet kunnen halen. En anders iemand anders even vragen ze op te halen, of vragen of ze bij de buren bezorgd mogen worden. 

Tot nu toe ging het bij ons zo: voor 31-7 bestellen = op tijd bezorgd (voor het begin van het nieuwe schooljaar). Inderdaad op een ophaalpunt laten bezorgen en na je vakantie ophalen is het handigste.

bij ons gaat het doorgaans zo. Je kan niet kiezen wanneer ze bezorgd worden. Ze worden bezorgd als je op vakantie bent. Je krijgt een mailtje dat je ze binnen 5 dagen bij het postkantoor moet ophalen anders worden ze teruggestuurd.  Je hebt geen idee wie dat voor je gaat doen terwijl je zelf in frankrijk zit.  School begint en kind heeft nog geen boeken

Dat is wel zo’n beetje de jaarlijkse van Dijk riedel.  

Je kunt bestellen zodra school de lijsten heeft aangeleverd bij VanDijk en die daar verwerkt zijn in het systeem. Je kunt alvast inloggen bij VanDijk om te kijken of dat al gebeurd is.
Mijn ervaring met VanDijk is dat er niets valt te zeggen wanneer de boeken precies komen (maar dat ze vrijwel altijd aankomen precies als we op vakantie waren). Dus dat is gewoon hopen dat ze eerder komen, en anders degenen die op je huis past vragen om de boeken even op te halen bij het pakketpunt of de buren als dat nodig is. (maar daar blijven ze wel een week staan, dus waarschijnlijk is dat helemaal niet nodig).

absor schreef op 07-07-2024 om 17:34:

bij ons gaat het doorgaans zo. Je kan niet kiezen wanneer ze bezorgd worden. Ze worden bezorgd als je op vakantie bent. Je krijgt een mailtje dat je ze binnen 5 dagen bij het postkantoor moet ophalen anders worden ze teruggestuurd. Je hebt geen idee wie dat voor je gaat doen terwijl je zelf in frankrijk zit. School begint en kind heeft nog geen boeken

Dat is wel zo’n beetje de jaarlijkse van Dijk riedel.

Jep… Heel fijn altijd. Ben blij dat de school waar ik werk boeken in eigen beheer heeft. Zoveel gezeik met vD gehad… 

Dochter had vorig jaar netjes haar boeken op school ingeleverd. We hebben het hele jaar gedoe gehad met boetes omdat het niet gedaan was volgens hen. Bewijzen opsturen en de hele reutemeteut en dat waren ze dan een maand later weer vergeten. Kon je daar weer achteraan… 

Afgelopen jaar kregen wij alle boeken al op 21 juli. Het jaar ervoor was nog niet eens alles binnen toen het schooljaar begon. 
Je kunt gewoon zoeken op de school op de website van van dijk. Als de school al beschikbaar is kun je bestellen en zo niet kun je een mailtje ontvangen zodra je wel kunt bestellen.

Mijn ervaring (met Van Dijk) is dat de boeken als je niet thuis bent, gewoon op de deurmat worden gezet. Als het dan regent heb je pech. Misschien helpt de tip om op tijd te bellen dat ze niet bezorgd worden, en dagelijks tijdens de vakantie op de app kijken

absor schreef op 07-07-2024 om 17:34:

bij ons gaat het doorgaans zo. Je kan niet kiezen wanneer ze bezorgd worden. Ze worden bezorgd als je op vakantie bent. Je krijgt een mailtje dat je ze binnen 5 dagen bij het postkantoor moet ophalen anders worden ze teruggestuurd. Je hebt geen idee wie dat voor je gaat doen terwijl je zelf in frankrijk zit. School begint en kind heeft nog geen boeken

Dat is wel zo’n beetje de jaarlijkse van Dijk riedel.

Bij ons hebben ze vorig jaar de boeken gewoon voor de deur gezet terwijl we ẅeg waren.  Het is dat de overburen na een dag zagen dat er iets stond anders hadden ze 10 dagen voor de deur gestaan in de regen.  

Hier; bestellen voir de vakantie/ begin van de vakantie. Zodra het pakket verzonden wordt krijg je daar een email van met track and trace. Met de gratis postnl app kun je dan een andere afleverdatum/ adres kiezen op een moment dat je weet dat je thuis bent. Werkt hier prima.

Kimdekim schreef op 07-07-2024 om 20:20:

[..]

Bij ons hebben ze vorig jaar de boeken gewoon voor de deur gezet terwijl we ẅeg waren. Het is dat de overburen na een dag zagen dat er iets stond anders hadden ze 10 dagen voor de deur gestaan in de regen.

Wat erg dit. Ik vraag me af wie er aansprakelijk is wanneer de boeken beschadigd zijn of weg gehaald. 

Ik moet dit jaar ook voor het eerst bij Van Dijk bestellen. Voor de handigheid laat ik ze op mijn werk bezorgen, daar is altijd iemand aanwezig.

duizel schreef op 07-07-2024 om 21:25:

[..]

Wat erg dit. Ik vraag me af wie er aansprakelijk is wanneer de boeken beschadigd zijn of weg gehaald.

PostNL natuurlijk. Die pleurt ze voor de deur. 

Hahaha ja Absor. Zo gaat dat. 
Maar eigenlijk is het niet grappig 

Ik veranderde het afleveradres bij Van Dijk altijd een week voor we weggingen, de boeken werden dan bij mijn ouders bezorgd. Zodra we weer thuis waren veranderde ik dat weer in ons eigen adres, de laatste jaren komen de boeken vaak nog voor de vakantie.

Decembermamma

Decembermamma

11-07-2024 om 06:40 Topicstarter

Ik heb ze besteld, vooralsnog staan ze op het adres van mijn werk. Alleen als ze dan in de avond of het weekend komen hebben we een probleem. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.