Hemf
15-05-2020 om 08:29
Tot hoe laat vrienden over de vloer?
Dochter is 15 en moet van ons op schooldagen om 21u thuis zijn en vriendinnen mogen die dagen tot 21u hier zijn.
In het weekend vind ik 23u thuis wel een mooie tijd (ze is dan buiten met vriendin(nen)). Maar ik zit niet altijd te wachten op tot 23u vriendinnen over de vloer, maar dat vind ik ook wel weer onredelijk.
Wat zijn jullie regels?
Angela67
15-05-2020 om 08:33
waarom niet buiten?
als ze het koud hebben gaan ze vanzelf naar binnen (ik bedoel: ieder naar hun eigen huis)?
of gaat het erom dat ze met meer dan twee zijn en dus buiten niet mogen 'samenkomen' en wel bij jou in huis? Kun je dan niet je tuin of garage/berging als hangjongerenplek aanwijzen?
gr Angela
Hemf
15-05-2020 om 08:37
Angela
Ja ze zijn ook meestal buiten, maar soms ook hier.
Het ging mij om de "tot hoe laat vrienden over de vloer regel".
Haar vriendinnen zijn welkom, maar ik dub nog even over een redelijke tijd om ze naar huis te sturen
Angela67
15-05-2020 om 08:51
boven of beneden
dat zou voor mij nog verschil maken. Als ze boven zitten op haar kamer en ik wil slapen dan zou ik ze naar beneden sturen. Anders zou 22:30 een mooi tijdstip zijn voor mijn gevoel, dan is er nog wat speling.
gr Angela
Kyana
15-05-2020 om 12:41
Laat
Ik heb daar geen tijdstip voor eigenlijk. Het maakt me niet zo veel uit mits het niet te lawaaiig is. Meestal gaan de vrienden wel ergens tussen 22:00 en 0:00 weg. Als het later wordt dan blijven ze vaak slapen. Dit geldt dan voor vrijdag/zaterdag. Doordeweeks is het meer de gewoonte dat iedereen eerder weggaat al hebben we daar geen harde afspraken over. Sowieso komt het doordeweeks vrij weinig voor dat er hier 's avonds vrienden zijn. Doordeweeks vrienden is vaak omdat ze samen huiswerk willen maken of aan een project werken of zo. Dat is niet iets wat ik opleg verder, er mogen ook doordeweeks best vrienden komen maar dat gaat zo vanzelf. Er zijn hier ook nog kleine kinderen in huis dus daar moeten ze qua volume wel rekening mee houden, anders kan 's avonds vrienden ontvangen niet.
Pom
15-05-2020 om 13:49
22.00
Dan heb ik het huis graag voor mezelf en vaak ga ik rond die tijd ook naar bed. Mijn slaapkamer is naast de voordeur zo’n beetje dus ik heb vrij weinig zin wakker te worden van pubers die nog de deur uit moeten.
Door de week uiterlijk 21.00 trouwens.
Groet pom
Pirata
15-05-2020 om 13:59
23:45
Ik ga niet langer wakker liggen dan tot 23:45. En dan moeten we ze soms nog helpen met vertrekken, want zo gezellig.
Maar nu is er al maanden niemand geweest.
Niki73
15-05-2020 om 17:51
Hier een half uur
Vriend(inn)en mogen blijven tot een half uur voordat kind naar bed moet of ik naar bed wil, wat maar het eerst is. Als ik moe ben, wil ik als eerste naar bed.
AlisonH
15-05-2020 om 18:50
Hooguit 11 uur
... en dan mogen ze op hun eigen kamer gaan zitten, niet in de woonkamer.
Lou
15-05-2020 om 19:38
Bedtijd en geluid
Wij hanteerden altijd ongeveer de bedtijd en dan een halfuurtje eerder, dan moet het bezoek wel zo'n beetje aanstalten gaan maken. In het weekend mag het zeker later worden, net als de bedtijd, maar dan wil ik misschien wel eerder naar bed dan zij weg zijn. Dat geeft op zich niet. Dan mogen ze langer blijven maar moeten ze wel zachter doen
Guera
15-05-2020 om 19:59
Van veel afhankelijk
Als jouw huis de reguliere uitvalsbasis of invalsbasis is dan zou ik strenger zijn dan af en toe. Mijn kinderen hebben bijna zelden vrienden over de vloer want wij wonen verst weg.
Dus ALS ze dan es hier zijn ga ik niet moeilijk doen. Anders vind ik in weekend 23 uur wel redelijk voor 15 jarigen. Zoon van 17 had voor corona vrienden over de vloer. Toen werd het half 2. Wij gaan dan naar boven film kijken en slapen.
Als ikt elke week verjaagd zou worden uit mijn woonkamer zou ik dat niet prettig vinden. Dan zou dat anders moeten
Pluk
15-05-2020 om 21:32
12 uur met 15 jaar
Wij hebben veel ruimte, maar vaak zitten ze in de keuken. De oudere pubers morgen zo laat ze willen. Ik ga gewoon mijn gang en doe oordopjes in met slapen. Ik vind het wel gezellig. Val zie ik sochtends en appje dat er wat zijn blijven slapen.
40er
15-05-2020 om 22:50
Hier
Door de week uur of 10, in het weekend mag het van mij ook wel half 1 ofzo worden. Wij gaan dan rustig naar bed toe hoor. Zoon is 16
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.