Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

tips gevraagd voor vakantie met paarden voor puberdochter

Dag! Ben dringend op zoek naar een leuk idee / adres voor de zomervakantie: een niet al te warme plek / land, ook okay voor alleenstaande ouders, iets met paarden (ponykamp doet dochter al weekje, deze tips zijn bedoeld voor gezin maar mogelijkheid rijlessen / cross oid zou toch wel fijn zijn), creatieve workshops / koken ook leuk idee!  Dochter net 13 jaar, soms moeite met contact maken (onzeker) maar wel behoefte aan leeftijdgenoten (misschien ook wat nederlandstalige?). Eenvoudig kan (gewend te kamperen), maar beetje luxer mag dit jaar zeker ook. Even gedacht aan Zweden / Scandinavische landen, maar beetje schrik voor alleen maar dennenbomen (maar misschien klopt mijn beeld niet en staan er ook prachtige eiken en beuken tussen . Wie weet heeft iemand een gouden tip?  Dank alvast!!

Texel? Op dit eiland zijn diverse mogelijkheden voor bos en duin of strand ritten op veelal Harlingers. Hele dag of halve dag. Dochter was 12, ging zonder ons twee verschillende ritten maken en genoot. Het is ook prettig dat de aanwijzingen gewoon in het Nederlands gesproken worden zodat je jezelf kan corrigeren of begrijpen wat er van je gevraagd wordt.
Verder nog genoeg andere dingen te doen op dit eiland. Vb met tandem eiland rond of dagje met garnalen vissersboot garnalen vangen en mogelijkheid tot dichtbij zien van zeehonden, de vuurtoren beklimmen
Vliegeren op het strand. In Den Burg leuk dorpsplein waar ze  leuke vliegers verkopen. Of lekker zonnen op het strand! 
sociale contacten? Kies voor een camping met sportactiviteiten zoals volleybal.

Op camping de Vledders doen ze buitenritten en paardrijlessen. Ook is er een meertje om te zwemmen. Zuidlaren is leuk en Groningen is dichtbij. 

Ik ben als kind hier geweest en zie dat het nog steeds bestaat: https://www.reitzentrumhausruckhof.at/

Een manege in Oostenrijk met IJslandse paarden waarmee je in de bak mocht rijden en buitenritten kon maken. Er zat een hotel met buitenzwembad en kinderclub op het complex maar wij zaten in een appartement iets verderop. Ik vond het fantastisch daar! Er zullen vast andere kinderen zijn geweest maar daar heb ik blijkbaar geen aandacht voor gehad, want ik kan het me niet herinneren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.