Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer


Zonnig77

Zonnig77

01-05-2024 om 09:49 Topicstarter

hoi lieve mensen, hoe gaat het met jullie (en de tiener(s))? Hier lekker vakantie en ik heb zelf zin een hoop te doen en vriendinnen te zien. Heb de tieners al voorgesteld leuke dingen te ondernemen. Zij vinden een ijsje eten gezellig en willen verder vooral LUMMELEN. Dat was niet zo verrassend 😇  
Hoe is het met/bij jullie?

Hoi Zonnig en de rest, hier ook vakantie. Beide kinderen zijn deze hele week bij hun vader/mijn ex en zo te horen ondernemen ze deze keer wel wat dingen (Koningsdag, zwemmen, natuurpark) en daar ben ik wel blij om.
Mijn ASS-zoon appte vandaag een link die hij interessant voor mij vindt ivm zijn diagnose. Hij is er dus tussendoor wel mee bezig.
Ik heb deze week genoten van de rust tijdens de dagelijkse routines. Ik werkte gewoon, maar het voelt toch minder chaotisch zonder kinderen. En dat kon ik wel goed gebruiken.

Hé Zonnig, ik lig al weken in de lappenmand, ondertussen antibiotica en corticosteroïden gehad, maar nog niet (helemaal) opgeknapt. Hier waren de kinderen de eerste week ook met ex op vakantie. Dus ik kon "lekker" ziek in bed liggen.

Wat mooi Kaas, dat zoon zelf ook met de diagnose bezig is geweest. Ga je met hem praten over de link die hij doorgestuurd heeft?

We hebben het er wel over inderdaad, hij wil zichzelf graag uitleggen. En het liefst bij iedere gelegenheid, terwijl dat niet altijd geschikt of nodig is. Ik geef dat ook wel bij hem aan.

Ik ben wel blij dat ik vorige week echt kon uitrusten. Nu iedereen er weer is, zit ik zo veel eerder aan mijn max. Ik ben blij als ik tussendoor een powernap kan doen. Gisteren kwam dat goed uit, want zoon had grote weerstand n.a.v. een bezoek aan de ortho. Ik kon dat beter aan omdat ik had gedut. Hij moet nu 8x per dag elastiekjes wisselen, dat is voor hem een grote opgave om erbij te hebben naast de normale dagelijkse verzorging. En toch doet ie het wel, nadat het eerste grote verzet eruit is gekomen.

Zonnig, ga je ondanks de wensen van je kinderen wel naar je vriendinnen? Laat je de kinderen dan thuis? 

Knip

MaraHva schreef op 07-05-2024 om 15:49:

[Quote verwijderd]

Bovenstaande post heb ik gerapporteerd omdat ik me afvraag of dit zomaar kan en mag

Het is nogal onvriendelijk om op een draadje in te breken met een vraag die niet ter zake doet. Bij het Ouders-forum kan je bij Onderzoeks-oproepen en Enquêtes posten.

Oef, 8 keer per dag is veel! Hopelijk krijgt hij er routine in.

Mvtj schreef op 07-05-2024 om 19:40:

Oef, 8 keer per dag is veel! Hopelijk krijgt hij er routine in.

Hij doet nu misschien niet 8x per dag, maar wel na elke keer eten en hopelijk in de nacht. Het gaat er vooral om dat ze erin zitten. Dan maar wat langer met eentje doen, is momenteel mijn instelling. Ik weet ook niet of de rek er na x uren uitgaat? ‘s Nachts kan het wel de hele nacht, dus het lijkt me niet erg zo.

Kaassoufflee schreef op 09-05-2024 om 12:25:

[..]

Hij doet nu misschien niet 8x per dag, maar wel na elke keer eten en hopelijk in de nacht. Het gaat er vooral om dat ze erin zitten. Dan maar wat langer met eentje doen, is momenteel mijn instelling. Ik weet ook niet of de rek er na x uren uitgaat? ‘s Nachts kan het wel de hele nacht, dus het lijkt me niet erg zo.

Ow zo'n soort systeem.... Ja, ik heb ook een hulpmiddel wat ik eigenlijk elke 3 dagen moet vervangen. Maar het blijft ook een week goed zitten. Dus idd vooral doen wat haalbaar is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.