Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Telefoongebruik tiener (14 jaar)


Trouwens, regels van andere ouders doen er zeer zeker toe. Voor ons allemaal. Maar we zijn ons er niet zo van bewust vaak. Maar uiteindelijk zijn we vooral kuddedieren en apen elkaar na. 

Hier mag de telefoon niet mee naar boven 's avonds en ook niet bij het huiswerk. (kinderen zijn 12 en bijna 16) Na een uur of 9 's avonds (in het weekend wel later) moet de telefoon ook naar de oplaadplek. Als er teveel op de telefoon wordt gepield vragen we ook of de kinderen de telefoon wegleggen. 

Ik vind het geen gezonde ontwikkeling dat de jeugd zich op geen andere manier kan vermaken dan via een scherm; ik merk dat mijn eigen kinderen daar ook vatbaar voor zijn. Niet dat ze niks anders zouden willen doen, maar het schermpje is veel te verleidelijk en maakt dat de echte wereld minder interessant wordt en ze zelf bijna niet meer kunnen bedenken wat ze anders kunnen doen. Zelf iets maken of tekenen: ja maar het wordt nooit zo mooi als op pinterest of youtube. Naar buiten: maar wat moet ik doen dan. 

Hier ook een 14 jarige en geen regels voor schermtijd.Bij haar is het niet zo nodig. Ze gaat om 22 uur slapen dan gaat hij in vliegtuigmodus. Doet ze al jaren zo. 
De telefoon gebruikt ze meestal letterlijk als telefoon. En is meestal aan het (beeld)bellen met een groep vriendinnen. En dan alleen omdat ze avonds thuis moeten zijn. Want anders waren ze liever bijelkaar.
Oh en ze leest via haar telefoon. Helaas geen literatuur, maar via engelse site, met van die tienerverhalen.
Van de zomer zat ze opeens heel veel op haar telefoon. En toen ik er wat van zei. Bleek dat ze gewoon 2 uur lang in een goed verhaal zat.

---

---

02-11-2021 om 06:26

Waarom nu weer "helaas geen literatuur"‽ Waarom zo'n sneer? Geniet van lezen! Wat dan ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.