Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
deon

deon

16-02-2018 om 17:30

telefoon afpakken? of niet......

hallo mijn zoon heeft iets heel erg fouts gedaan (15 jaar) kan ik zijn telefoon afpakken aangezien hij meteen emotione word en iets zegt over snapchat reeks ofzo en zijn leven zo verpest


D UH

D UH

19-02-2018 om 13:16

Ad Hombre OT

Ik schrijf niet op regelmatige basis maar lees heel veel. Ik heb wel een andere nick, dat klopt, maar dat doe ik bewust omdat ik niet wil dat je weet wie ik ben (al weet je dat vast niet want ben geen vaste schrijver maar schrijf nu wel regelmatig mee in de draadje). Ik lees dat je het regelmatig doet, continue anderen attenderen op fouten. Dat komt gewoon heel vervelend en arrogant over. Het schijnt dat mensen die dat doen, geen leuke mensen zijn. Nou dat heb je in ieder geval bevestigd. Je komt op mijn over als een niet leuk persoon.

@Emma

@Emma

19-02-2018 om 13:43

Goh

Ik weet ineens weer waarom dyslecten faalangstig zijn en/of niet snel hun zegje zullen doen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

19-02-2018 om 13:48

Kun je, om topicvervuiling te voorkomen, een eigen taalpolitietopic openen waar je je taalgrieven kunt spuien, inclusief verwijzing naar het topic waar een TO uit de bocht is gevlogen? Jij blij, TO blij, wij blij.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2018 om 13:56

D UH

Ach, ja, D UH. Er hangen hier wel meer mensen rond die niet altijd even aardig zijn, om het zachtjes te zeggen. Ik heb in ieder geval niet de ambitie om de *aardigste* te zijn. Dat zeker niet...

Aardig is ook maar relatief. Je hebt mensen die oppervlakkig aardig zijn maar onder die oppervlakte, schijnheilig of hypocriet zijn of graag samenspannen met anderen. (je leest het wel eens over de kinderen, maar ouderen hebben geleerd het beter te verbergen)

Ik heb hier wel eens wat 'bitches' achter me aan gekregen. Oppervlakkig misschien aardig, maar owee als je iets zegt wat ze niet aanstaat. En dan bij voorkeur met een dame of 4, 5 tegelijk op je inhakken. Echt niet aardig hoor Misschien zat jij daar ook wel bij, wie weet, onder je andere nick...

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2018 om 14:09

Emma & Sally

Emma:
"Ik weet ineens weer waarom dyslecten faalangstig zijn en/of niet snel hun zegje zullen doen."

Een hoofdletter voor en een punt na een zin is geen dyslexie. Juist door dit soort onwaarheden wordt de term dyslexie verdacht als universeel excuus om er maar met de pet naar te gooien.

Sally:
"Kun je, om topicvervuiling te voorkomen."

Zoals gezegd, ik ben (deze keer voor de verandering) niet begonnen. Ik kan moeilijk de eerdere taalpostjes verplaatsen naar een ander topic.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

19-02-2018 om 14:14

Laat ik het dan anders vragen:

Willen alle taalpolitieagenten hun grieven m.b.t. slecht geschreven topics vanaf nu in een eigen taaltopic bespreken i.v.m. topicvervuiling?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2018 om 15:02

Astu Sally

Andere rubriek

Misschien is het beter om in de rubriek "over het forum" over omgangsvormen verder te discussieren. Niet door mij, ik heb mijn zegje wel gezegd.

Nou vooruit,eentje dan, omdat deze bitch niet laten kan:
Ad, jonguh, als jouw ogen iemand die orthografisch uitgedaagd is niet kunnen verdragen , moet je misschien maar de deur niet meer uitkomen. Je netvlies mocht eens een downie raken, een obees, iemand met een hazenlip of gewoon iemand met een kledingsmaak die niet aan jouw esthetische normen voldoet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2018 om 19:15

Die had ik even gemist

Niet ver genoeg naar beneden gescrold....

Ellie

Ellie

24-02-2018 om 20:46

Deon

Beste Deon,

Ik vind dat je het goed opgelost hebt. Ikzelf zal niet zo snel de telefoon van mijn zoon afpakken. Ik kan me goed voorstellen dat ze de telefoon 'nodig' hebben. Ik spreek uit eigen ervaring

Zolang hij spijt heeft en snapt dat hij het niet nog een keer moet doen, is het goed.

Taal-, formuleer-, interpunctie-, grammatica- en spelfouten inbegrepen, ik kom niet uit Nederland

Ellie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.