Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Eef

Eef

11-07-2020 om 15:03

Spullen echt nodig voor zeilkamp (16 jaar)

Zoon gaat binnenkort een week op zeilkamp.

We kregen een brief dat er allerlei spullen nodig (of handig) zijn: zeilschonen, wetsuit, zeiljack, handschoenen en geloof ik nog meer.

Hij gaat zeilen op een grote boot die niet snel omslaat.

Hij gaat 1x voor de lol zeilen. Ik heb geen zin om eindeloos veel spullen te kopen (duur en eigenlijk ook geen tijd meer voor, of moet via internet) en het kamp is al duur genoeg. Ik gun het hem van harte, maar wil al die extra spullen en kosten voorkomen. Vroeger heb ik zelf zeilles gehad en hadden we niets speciaals. Niets. Ander kind heeft jaren geleden zeilles gehad en kreeg volgens mij daar een zwemvest en dat was het volgens mij.

Het is ook mogelijk daar ter plekke van alles te huren, maar dat kost nog steeds veel geld, alles bij elkaar.

Hij kent niemand van wie hij dergelijke spullen kan lenen.

Hij heeft sneakers die hij gewoon aan zou kunnen doen, ik weet niet of dat mag. Worden dan nat, ach, drogen wel weer. Misschien hebben we nog waterschoenen (niet zeilschoenen) ergens liggen. Hij wil het liefst met blote voeten.

Jullie raden mijn vraag al: zijn er spullen die hij echt nodig heeft (dan maar daar huren denk ik)?
Tips als iets echt moet?

ElenaH

ElenaH

11-07-2020 om 15:21

Eef

'Vroeger heb ik zelf zeilles gehad en hadden we niets speciaals. '

Vroeger reed iedereen in auto's zonder gordels ...

Jan

Jan

11-07-2020 om 15:24

Ik zou

Gewoon even de organisatie bellen met deze vraag. Kan me voorstellen dat het ook nog per organisator anders is.

vlinder72

vlinder72

11-07-2020 om 15:33

Decathlon

Goedkoopste zeiljas bij de decathlon en een regenbroek.

Als het heerlijk weer is heb je al die spullen niet nodig. Het kan echter ook koud en nat zijn.

Mijn zoon had op zeilkamp een jack en regenbroek mee. Mijn andere zoon gaat dit jaar op surfkamp. Hij heeft een eigen wetsuit en surflaarsjes. Allebei van de decathlon. Waterschoenen neemt hij ook mee. En omdat het eigenlijk een zeilkamp is voor de zekerheid ook maar een regenbroek en waterdicht jack. Die hebben wij toch nog liggen.

Eef

Eef

11-07-2020 om 16:55

Elenah

jij:
'Vroeger heb ik zelf zeilles gehad en hadden we niets speciaals. '

Vroeger reed iedereen in auto's zonder gordels ...

Ik:

Daar gaat het om veiligheid. Ik dacht dat het nu meer om comfort zou gaan. Dus dan wordt mijn ervaring wel weer relevant

Eef

Eef

11-07-2020 om 16:56

Jan

Dank voor jouw tip.
Dat was natuurlijk de beste .

Heb ik gedaan en heb nu beter een beeld.

Het is inderdaad vanuit comfort.
Maar kan prettig zijn bij slechter weer.

ElenaH

ElenaH

11-07-2020 om 17:28

Nou

'zeilschonen, wetsuit, zeiljack, handschoenen'

Alles wat je noemt, heeft te maken veiligheid, niet met comfort (wel eens een wetsuit aangehad?). Slippende zolen op een nat dek, blaren op je handen van wegschietend touw, onderkoeling.

Eef

Eef

11-07-2020 om 19:25

Elenah

Ik heb de zeilschool gesproken.
Ze zeilen op een grote boot.
Die dingen hadden volgens hun zeggen met comfort te maken. Niet met veiligheid.
Daar ga ik dan vanuit.

ElenaH

ElenaH

11-07-2020 om 19:39

Eef

Logisch.

zolen

Ik zou wel even letten op de zolen van de schoenen. ook op een grote boot kan het glad zijn. Ik had zelf het meeste plezier van goedkope gymschoenen met stevige ribbels.
En een regenjas met zakken die waterdicht zijn, heel fijn.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.