Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Sporten bij zware hoest

Hoi! Puber (17) loopt al meer dan twee weken hevig te hoesten. We hebben al een doktersbezoek achter de rug, en een nieuwe visite is dinsdag gepland (behandeling werkt onvoldoende). Het gaat voor alle duidelijkheid niet om Corona
Nu wil meneer vanavond gaan voetballen. Zijn team speelt een belangrijke wedstrijd, en hij wil op het veld staan. Snap ik, maar vind ik echt een slecht idee. 

Loslaten en hem zelf de gevolgen laten ondervinden?
Of toch proberen hem te overtuigen? 

Wat was het makkelijk als ze jonger waren. Toen kon je gewoon zeggen 'sorry jongen, vanavond niet'

Loslaten! Dit moet hij even zelf ondervinden denk ik. Maar daarbij zou ik wel zeggen: als je kunt sporten kun je ook naar school. 

dan

dan

30-10-2021 om 17:32

veel kans dat het niet zo lekker zal gaan op het veld en dat hij dan alsnog afhaakt. Dat vele hoesten is wel vermoeiend, althans dat vind ik zelf altijd. 

?Als hij onvoldoende presteert in het veld dan wordt hij toch gewoon gewisseld door de coach?
Wat krijgt hij voor behandeling? Ik weet dat met bijvoorbeeld sommige antibiotica sporten wordt afgeraden.  Dan zou ik hem adviseren niet te gaan spelen maar er voor de gezelligheid wel heen laten gaan en op de bank laten zitten. Alleen als hij geen koorts heeft, met koorts ga je niet proberen te voetballen. 
Dochter hier heeft anderhalf seizoen op de bank gezeten.  Zwaar geblesseerd lukte spelen echt niet. Thuis was ze er altijd bij, met een uitwedstrijd alleen als het paste qua auto's. Als er met haar thuis laten 1 auto minder kon rijden dan was ze er niet bij. 

Mag hij - in Corona-tijden - wel spelen van zijn coach? Ik kan me voorstellen dat zijn coach én het andere team niet zitten te wachten op iemand die loopt te hoesten op 't plien.

Zonder koorts zou ik hem laten gaan. En dan ondervindt hij zelf wel of het gaat of niet en of hij mag spelen.

Niemand zit er nu op te wachten om besmet te raken met zo'n hardnekkige hoest. Ik zou flink balen als ik een van de teamgenoten van jouw zoon was, de coach of een van de tegenstanders. 

Los van covid is het erg vervelend om nu te hoesten gezien de pandemie. Ik zou hem niet laten gaan. Hij is 17 en woont thuis, dus hij valt nog altijd onder jouw verantwoordelijkheid 

De KNVB adviseert de volgende maatregelen voor ouders.

Breng je kind(eren) niet naar de sportlocatie als je kind klachten heeft van neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts

Yumi schreef op 30-10-2021 om 22:37:

De KNVB adviseert de volgende maatregelen voor ouders.

Breng je kind(eren) niet naar de sportlocatie als je kind klachten heeft van neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts

Dit dus.

Kunnen er volgende week nog eens 21 jongens zich laten testen. Niet handig.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

31-10-2021 om 00:45

Ik mag aannemen dat hij niet is gegaan.  Dat zou een ontzettend dom idee zijn. Lekker je medespelers aansteken. Ookal is het geen covid, het heeft consequenties voor iedereen die hij aan steekt.

dan

dan

31-10-2021 om 09:07

Is hij nog gegaan? Ik denk dat hij beter het doktersbezoek kan afwachten en pas weer gaat sporten als de behandeling aanslaat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.