Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

rockband

Mijn dochter speelt al jaren basgitaar (sinds haar 7de) en sinds 2 jaar in een eigen gevormd (hard)rockbandje van uit de muziek school. Nu de corona beperkingen opgeheven gaan worden, gaat deze band komend weekend voor het eerst live optreden, ik ben vooral trots op haar dat ze dit durft en kan. Wat zijn jullie ervaringen van jullie kids die live optredens spelen in hun band?

Superleuk hoor, ik heb zelf jarenlang basgitaar gespeeld in verschillende bandjes en mijn jongste zoon speelt piano en gitaar. (Nu even geen bandjes omdat hij te druk is met zijn studie en werk) 😎

Heb een blauwe maandag in een badje gezongen. Wat praktische tips; pas op elkaar; Zeker als je optreed in een onbekende omgeving houd je elkaar een beetje in de gaten als je nog blijft hangen na de show. Niemand gaat alleen geen of alleen terug. Zeker als er meiden in de band zitten. Jammer dat het nodig was, maar dronken mannen kunnen echt heel naar zijn. Gelukkig had ik hele lieve bandgenoten die altijd goed op me paste. 

Wij hadden ook regelmatig een biertje op het podium staan of een flesje water. Zorg dat dit op een plek staat waar publiek niet bij kan. Dat voorkomt niet alleen dat iemand er snel iets in stopt als je niet oplet, maar vooral dat iemand het al wild dansend om stoot waardoor je midden in een set uitglijdt (ja, ik heb ervaring 😄)

Mijn dochter van 15 is de leadzanger in een bandje. Ze oefent bij een poppodium die ook voor faciliteiten zorgt. Ze heeft pas ook voor het eerst live opgetreden. Vanwege Corona moest dat buiten op een podium dat op een voetbalveld was neergezet. We moesten als publiek in stoeltjes op 1,5 meter afstand van elkaar zitten.

Ze was van te voren best zenuwachtig. Maar daar was tijdens het optreden niets van te merken. Als een ervaren zangeres stond ze op het podium: microfoon lekker strak tegen haar lippen, soepele bewegingen, controle over alles en goed samenspel met de rest van de band. En haar stem kwam keigoed uit de grote luidsprekers en vulde zo het hele voetbalveld.

Echt heel bijzonder om je eigen dochter zo te zien en door de luidsprekers te horen. Wij - ouders, zoon en haar vriendje - waren supertrots op haar. Ze heeft de smaak nu te pakken en wil nu veel meer optreden.

Oudste zoon speelt al jaren (bas)gitaar op zijn kamer en zit nu sinds een paar weken in een band. Ze hebben een optredentje gehad op een soort scholenstrijd. Er mocht verder geen publiek bij, maar er was een livestream. Zo leuk om hem te zien spelen, helemaal in zijn element en hij deed het echt heel goed. Ze hebben alleen nog geen zanger(es), dat zou het helemaal afmaken.
Jongste was weinig onder de indruk van het optreden: "dit hoor ik hem elke dag doen"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.