Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers corona met carnaval

ik hoor van mijn dochter dat de pubers allemaal niet meer willen testen. Gisteren waren 2 vriendinnen met corona op een buitenfeestje aan het carnavallen. Ik weet het niet meer zo goed. De pubers maar laten gaan of nog strikt aan de regels? Ze zijn er klaar mee , ze willen carnavallen enz....


Hoe weten ze dan dat ze corona hebben als ze niet meer willen testen?

Kikki39

Kikki39

27-02-2022 om 14:39 Topicstarter

Die hadden wel getest. Maar de rest wil niet meer testen. Mijn dochter ook niet 

Tja....ik zou ze lekker laten gaan. Ik kan mij voorstellen dat het nu klaar is. Ga je uitgebreid carnavallen dan aanvaar je ook de consequenties. 

Als  volwassenen zou ik denk ik ook gaan. Na twee jaar is het klaar. Ik werk in de acute zorg en ik gun niemand covid maar de rek is er uit en als ze lekker kunnen feesten.  Mooi laten. 

Laten gaan. Er is toch geen houden meer aan. Jij kunt je poot stijf houden maar heel veel mensen/ouders doen dat echt allang niet meer.  En zeker de pubers die het nog niet hebben gehad ‘moeten’ het dan nu maar krijgen. Dat is goed voor de immuniteit in de gemeenschap. Ik zou ze wel een tijdje weghouden bij ouderen en kwetsbaren. En de rest van het gezin dus ook. Daar zou ik wel streng in zijn. Dat is gemakkelijk praten voor mij omdat ik niet bijvoorbeeld voor werk in contact kom met oude of zieke mensen. Als je in de zorg werkt, is het een andere vraag. 

Iedereen die een serieus verhoogd risico loopt en zelf besluit carnaval te gaan vieren, is wat mij betreft niet helemaal in orde. Je kunt op twee vingers natellen dat je dan met Corona in aanraking gaat komen. En dan ben je als volwassene toch echt aan je eigen gebrekkige beoordelingsvermogen overgeleverd, wat mij betreft. Daar hoeft een puber in dit stadium van mij geen rekening meer mee te houden. 

Kikki39

Kikki39

27-02-2022 om 14:43 Topicstarter

Dochter heeft klein beetje keelpijn. Maar wil niet testen en ze wil deze dagen naar de carnaval. 

Kikki39 schreef op 27-02-2022 om 14:43:

Dochter heeft klein beetje keelpijn. Maar wil niet testen en ze wil deze dagen naar de carnaval.

Mooi laten gaan...   

Ik snap de pubers wel. Ik ben zelf altijd heel braaf geweest met de regels. Kwam buiten de supermarkt bijna nergens. Nu het niet meer dan een griepje is vind ik testen en quarantaine erg overdreven. Ga gewoon bij klachten niet (bij kwetsbaren) op bezoek. Maar laat het leven verder doorgaan. Zolang ik geen klachten heb en niet getest ben heb ik geen corona. Weet wel dat dat niet zo is, maar zo zit ik er nu wel in.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-02-2022 om 14:51

Wat kan er mis gaan? Ik denk weinig, dus ik zou het loslaten. Dochter na carnaval even niet naar oma laten gaan en zelf ook een paar dagen wegblijven bij kwetsbaren, voor de zekerheid. 

Kikki39 schreef op 27-02-2022 om 14:43:

Dochter heeft klein beetje keelpijn. Maar wil niet testen en ze wil deze dagen naar de carnaval.

Het is dan meer een vraag aan jou: vind je het erg als ze jou besmet? En je eventuele partner en andere kinderen?

Persoonlijk denk ik dat gezonde geboosterde mensen het misschien juist nu maar zouden moeten krijgen. Die zitten nu op de top van de bescherming tegen ernstige ziekte. Na een paar maanden neemt die alweer (iets) af volgens mij. En laten we wel wezen: je ontkomt er niet meer aan. Het is geen kwestie meer van ‘of’ maar van ‘wanneer’.

Voor ouderen of zieke mensen ga ik zulke uitspraken niet doen en risico’s niet bagatelliseren. Daar heb ik gewoon veel te weinig kennis voor. Daar zou ik dus de grens trekken.

Ik zou ze ook laten gaan. Wat de rest ook zegt: even niet naar opa en oma en verder vooral lekker laten genieten dat het allemaal weer kan!

Ik zou ze ook laten gaan. Even wegblijven bij de wat kwetsbaardere leden van de samenleving en gaan. Het virus is totaal niet meer onder controle, als je het linksom niet krijgt is het wel rechtsom. Ik heb het zelf nog niet gehad voor zover ik weet, wat me zeer verbaast met mijn baan in het VO. Misschien moet ik ook maar carnaval gaan vieren. 

Kikki39 schreef op 27-02-2022 om 14:43:

Dochter heeft klein beetje keelpijn. Maar wil niet testen en ze wil deze dagen naar de carnaval.

Je hoeft tegenwoordig toch ook niet meer naar de teststraat? Je mag met klachten gewoon een zelftest doen. Daar zou ik trouwens wel op staan als het mijn dochter was. Dat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen en gewoon gaan ondanks dat zij corona hebben betekent niet dat zij dat ook zou moeten mogen.

Caroline80 schreef op 27-02-2022 om 14:45:

Ik snap de pubers wel. Ik ben zelf altijd heel braaf geweest met de regels. Kwam buiten de supermarkt bijna nergens. Nu het niet meer dan een griepje is vind ik testen en quarantaine erg overdreven. Ga gewoon bij klachten niet (bij kwetsbaren) op bezoek. Maar laat het leven verder doorgaan. Zolang ik geen klachten heb en niet getest ben heb ik geen corona. Weet wel dat dat niet zo is, maar zo zit ik er nu wel in.

Zolang je je niet laat vaccineren is het veel meer dan een griepje. Van een griepJE komt niemand in het ziekenhuis, krijgt niemand long covid etc. Van een stevige griep komt een heel klein deel in het ziekenhuis als ze zich niet laten vaccineren. Van corona veel meer. 

Aiden schreef op 27-02-2022 om 15:47:

[..]

Zolang je je niet laat vaccineren is het veel meer dan een griepje. Van een griepJE komt niemand in het ziekenhuis, krijgt niemand long covid etc. Van een stevige griep komt een heel klein deel in het ziekenhuis als ze zich niet laten vaccineren. Van corona veel meer.

Het klopt dat je van een griep geen long covid krijgt Maar je kunt er wel postvirale me/cvs aan overhouden. Momenteel wordt vermoed dat long covid ongeveer hetzelfde is. De kans lijkt bij griep overigens wel een stuk kleiner.

En ook van zeer milde covid (ik had enkel een hoest en iets verhoging) kun je long covid krijgen. De kans op long covid lijkt op vaccinatie overigens wel kleiner.

Echter denk ik dat risico op long covid geen factor meer zou moeten zijb bij besluit om wel of niet te gaan, om rlde simpele reden dat het er op lijkt dat je corona nu toch niet meer kunt vermijden.

Als ik dochter was zou ik overigens wel een zelftest doen bij klachten.

Ik zou ze lekker laten gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.