Nathalia
24-05-2020 om 12:03
Opnieuw de vlag uithangen?
Wat zouden jullie doen/doen jullie? Kind wist (agv de coronacrisis) in maart al dat ze geslaagd was aan de hand van net afgeronde schoolexamens. Even een vreemde gewaarwording, maar al snel toch maar gewoon de vlag met tas uitgehangen en alvast een klein feestje gevierd hier. Later bleek dat het 4 juni 'vlaggendag' wordt, wanneer iedereen officieel te horen heeft gekregen of hij/zij is geslaagd. Kunnen we de vlag dan nog eens uithangen? Of zou dat overdreven zijn? (N.a.v. de vlag ontving geslaagd kind vele kaarten en felicitaties en leuke reacties van omwonende buren in maart).
Het lijkt zo 'opschepperig', maarja... kind is wel dik cum laude geslaagd, dus ook wel leuk om nog eens de vlag uit te hangen (en dan hopelijk met de schoolvlag, die jaarlijks op de uitslagdag wordt uitgedeeld).
Wat vinden jullie?
ElenaH
24-05-2020 om 12:24
Kweenie
Mijn dochter heeft de schoolvlag op 15 mei al gekregen, een uur nadat iedereen gebeld was met de uitslag. Toen hebben we een week gewapperd, net als veel anderen in de wijk. Ik ga dat op 4 juni niet opnieuw doen, denk ik.
IngridT
24-05-2020 om 12:27
Gewoon nog een keer...
Toch ook raar als de halve straat vol vlaggen hangt en bij jullie niks?
T is een bijzonder jaar. Alles gaat anders dan anders, dus dit ook. Examenleerlingen missen al zoveel van de rituelen die ze anders zouden meemaken..LSD, CE in de examenzaal, Examenreisjes, het wachten op ‘ het telefoontje’ .....,
Keertje extra vlaggen is eigenlijk wel minste Wat je kunt doen ter compensatie,,,
40er
24-05-2020 om 12:29
Tuurlijk
We hebben al gevlagd, maar doen dat 4 juni ook weer hoor! Dan kan er ook iets een feestje gevierd worden (op veilige afstand). In deze rare tijd pakken we alles aan voor een feestje 😉
Hangkous
24-05-2020 om 12:31
Jawel
4 juni is HET nationale moment. Dan krijgen ze bij ons de cijfers van de laatste herkansingen van de schoolexamens en de vlag. Beide uitgereikt op school. Dan gaan we nog een keer vlaggen. Dochter wist het net na half april, toen hebben we en dag gewapperd en 4 juni wapperen we weer.
Dan hangen overal de vlaggen hoop ik. Feestelijk moment waar dochter ook bij hoort.
AlisonH
24-05-2020 om 12:35
Ja hoor
Gewoon weer doen! Alles is al anders dan anders, het mag voor haar ook wel een keer in haar voordeel uitpakken.
Wilgenkatje
24-05-2020 om 12:52
Tuurlijk, 4 juni vlaggen!
Ik was verbaasd dat er al eerder vlaggen hingen; was als kaartensturende tante ingesteld op de gemelde 4 juni.
Lekker vieren, deze bijzondere examengeneratie.
Dendy Pearson
24-05-2020 om 13:07
Ik vind dat gevlag altijd reuze leuk om te zien. Heerlijk gekke gewoonte, zo’n vlag met tas.
Dus hier gaat hij uit. Ook al weet dochter allang dat ze geslaagd is en heeft ze ook al kaarten ervoor gehad.
Emmawee
24-05-2020 om 13:50
Zeker doen!
Met beide handen aangrijpen. Er is al zo veel dat niet doorgaat dit jaar.
skik
24-05-2020 om 15:03
Tuurlijk!
Zo leuk altijd, al die vrolijke trotse vlaggen in de straat! Gewoon nog een keer doen hoor.
skik
wil40
24-05-2020 om 16:06
Ja hoor.
Lekker wapperen als jullie dat leuk vinden. Misschien komen er wat minder kaarten en felicitaties omdat ze die al heeft ontvangen. Maar gewoon mee doen op 4 Juni, staat vrolijk.
Triva
24-05-2020 om 16:19
Tuurlijk
Iedereen weet toch dat het DAN nationale geslaagden/vlaggendag is?
Nathalia
24-05-2020 om 17:21
Yeah!
Nou, dan gaan wij toch ook maar lekker de vlag nog een keer uithangen en nog eens een feestje vieren! Yeah!
Dank allemaal, voor jullie reacties!
mijk
24-05-2020 om 19:49
hier 2 keer...
Zoon had een officieel belmoment dus toen is ie uitgegaan vorige week vrijdag en 4 juni doen we het lekker nog eens.....
Mijk
ElenaH
25-05-2020 om 06:17
Hmmm
Misschien doen wij 4 juni dan toch wel gewoon mee. Voor de gezelligheid
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.