Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-11-2018 om 22:17

Opleidingtips gevraagd

Onze dochter zit nu in 5vwo en weet nog niet precies wat ze hierna wil gaan doen. Iets met talen, dat iig.

Ze gaat in ieder geval naar de open dagen op de uni voor de studies Nederlands en Engels. Maar zou het liefst iets breders willen. En daar komt ze niet zo uit. Niet de vertaalacedemie en ook niet een hotelschool.

Heeft iemand hier een tip? HBO is ook goed.

Europese studies?

http://www.uva.nl/programmas/bachelors/europese-studies/studieprogramma/studieprogramma.html

"In het tweede semester kies je een moderne (Europese) taal*: Arabisch, Catalaans, Deens, Duits, Engels, Frans, Hebreeuws, Italiaans, Nieuwgrieks, Noors, Pools, Roemeens, Russisch, Servisch/Kroatisch, Spaans, Tsjechisch, of Zweeds."

"Voor sommige talen gelden ingangseisen. Sommige talen hebben Engels als taal van instructie."

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-11-2018 om 22:28

Taalwetenschap

Mijn dochter is destijds bij Engels, Koreastudies en taalwetenschap geweest. Ik was mee en taalwetenschap was mijn eerste keus. Dat is het niet geworden
Hbo journalistiek, vindt ze dat iets?

Taalwetenschap?

https://www.uu.nl/bachelors/taalwetenschap

"De bachelor Taalwetenschap leert je om op een wetenschappelijke manier vragen te stellen over taal en naar antwoorden te zoeken. Zo krijg je inzicht in een van de belangrijkste en meest complexe kenmerken van de mens. Je bestudeert hoe talen in elkaar zitten, welke processen in onze hersenen plaatsvinden en waarom talen veranderen. Taalwetenschap is veelzijdig: experimenten (psychologie), logica (filosofie), computermodellen (informatica) en veldwerk (antropologie) komen bij elkaar om het complexe verschijnsel taal te kunnen begrijpen."

Lou

Lou

11-11-2018 om 22:45

LAS?

Liberal Arts and Sciences. Een brede opleiding, veel zelf in te vullen. Leuk voor als ze naast talen ook andere dingen interessant vindt. School voor Journalistiek kan misschien ook heel leuk voor haar zijn, hoewel dat natuurlijk wel net iets anders is dan iets taligs studeren.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-11-2018 om 23:14

Wow

De LAS, die hadden we nog niet goed bekeken. En daar is ze in geintresseerd. Ook in Utrecht, wat makkelijk is.

Over de andere reacties: dat is t m dus allemaal net niet. Ook lastig hoor, als je nog niet weet wat je wil en je alleen maar weet dat talen je goed liggen.

Lou

Lou

12-11-2018 om 09:12

Dendy

Komende vrijdag is er een open dag met presentaties, onder meer van LAS. Mijn dochter is daar ook

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-11-2018 om 09:21

Lou

Mijn dochter is daar ook
Maar is al ingeschreven voor de Nederlands en Engels presentatie.
De LAS is volgens mij op de uithof, dat past er op die dag niet meer bij.
Maar in maart is er weer een open dag zag ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.