Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

oordopjes voor het slapen

Hoi allemaal, een van mijn dochters slaapt erg slecht laatste tijd. Ze word snel wakker van geluiden om haar heen. Ik hoopte dat oordopjes hier tegen konden helpen. Maar tijdens het slapen vallen die dingen altijd alweer snel uit bij mijn dochter. Heeft iemand andere tips tegen onrustig slapen wegens veel geluid. Of weet hoe ik aan betere oortjes kom die niet zomaar uitvallen?
Alvast bedankt allemaal

MRI

MRI

20-03-2025 om 10:50

Welke oordopjes had ze dan? Ik vind dat orhopax altijd wel goed  blijf zitten

Ik heb ook orhopax, wasbolletjes. Ik heb vanalles gehad en deze werken voor mij het best. Die schuimdingen vielen altijd uit en daar gingen mijn oren zeer van doen. Ik heb van die dure op maat gemaakte gehad, daar kon ik niet mee slapen want die deden zeer als ik erop ging liggen en ik ben een zijslaper dus ik lag er altijd op 😏. Die wasbolletjes sluiten goed af en blijven zitten zonder dat ik er hinder van ondervind.

Mijn dochter van 16 slaapt met Pluggerz Music oordopjes. Je krijgt ze in 2 maten.

Ohropax siliconen kneedballetjes bevallen mij het beste om mee te slapen.

https://www.oordopjesonline.nl/oordopjes-pakket.html 
Proefpakket met allerlei soorten 

MRI

MRI

20-03-2025 om 12:08

Ja om ze goed te laten zitten, moet je die wasbolletjes van orhopax wel even verwarmen in je hand, dan kan je ze zo kneden dat ze de gehoorgang goed afsluiten

Als het stormt buiten heb ik de neiging slechter te slapen. Ik scheur dan tevoren reepjes toiletpapier af, met een beetje water maak ik er twee propjes van en die stop ik in mijn oren. Meestal heb ik ze nog in als ik wakker word en soms niet. Het reduceert significant geluiden.

Ze doen geen pijn zoals alle andere die vaak ook minder goed werken.

Ik heb ook altijd die ohropax tegen snurkgeluiden. Helpt goed, maar ik las laatst dat ze eigenlijk tot 27 decibel dempen en op maat gemaakte oordoppen van bijvoorbeeld beterhoren wel kunnen dempen tot 33 decibel.

Missschien scheelt het niet super veel, maar bij ohropax begint het met te irriteren dat ik ze elke keer moet kneden en warm maken voor ze in kunnen en dat ze snel vies worden.

Je kunt dan natuurlijk prima nieuwe pakken, want ze komen in een doosje met een stuk of acht. Maar ik ben serieus aan het kijken naar op maat gemaakte.

Is duurder, maar gaat langer mee en kan je volgens mij ook redelijk eenvoudig schoon maken.

Ik heb op maat gemaakte oordopjes bij zo’n hoorwinkel gekocht. Dan maken ze met een goedje de afdruk van elk oor en passen ze perfect speciaal voor jou. Kostte mij 2,5 jaar geleden ongeveer 125 euro en ik moet binnenkort pas weer eens nieuwe want het begint nu wat meer geluid te lekken. Je hoort nog steeds de wekker en het rookalarm maar van bijvoorbeeld langsrijdende (en toeterende) auto’s word je niet meer wakker. 
‘s Morgens het meegeleverde doekje erover heen en klaar ✅ 

Die wasbolletjes zijn er ook van Kruidvat eigen merk en dan kosten ze maar een paar euro. Het proberen waard. Ook toepasbaar bij mensen bij wie de meeste oordopjes niet/slecht passen (zoals ikzelf, 'oortjes' vallen bij mij ook vaak uit)

Deze, voor het makkelijke, een paar keer te gebruiken en dan weggooien.

837x1200.jpg

Deze is mijn favoriet, wel even de gehoorgang een klein beetje bevochtigen met je vinger (even over je tong halen) Wasbaar.

Loop Quiet (2) 

550x670.jpg

madee schreef op 20-03-2025 om 13:21:

Ik heb op maat gemaakte oordopjes bij zo’n hoorwinkel gekocht. Dan maken ze met een goedje de afdruk van elk oor en passen ze perfect speciaal voor jou. Kostte mij 2,5 jaar geleden ongeveer 125 euro en ik moet binnenkort pas weer eens nieuwe want het begint nu wat meer geluid te lekken. Je hoort nog steeds de wekker en het rookalarm maar van bijvoorbeeld langsrijdende (en toeterende) auto’s word je niet meer wakker.
‘s Morgens het meegeleverde doekje erover heen en klaar ✅

Kun je ze niet opnieuw laten afstellen? Degenen die ik voor m'n werk heb hebben afgelopen week een onderhoudsbeurt gehad: nieuwe rubberen ringetjes (filters?) erin en opnieuw afgesteld voor de hoeveelheid geluid door ze door mogen laten. 

Tijgeroog schreef op 20-03-2025 om 17:49:

[..]

Kun je ze niet opnieuw laten afstellen? Degenen die ik voor m'n werk heb hebben afgelopen week een onderhoudsbeurt gehad: nieuwe rubberen ringetjes (filters?) erin en opnieuw afgesteld voor de hoeveelheid geluid door ze door mogen laten.

Ik heb er geen ringetjes oid aan vast. Het oordopje bestaat uit 1 onderdeel van siliconen (of iets anders soepels wat precies in mijn oor past)

Tijgeroog schreef op 20-03-2025 om 17:49:

[..]

Het is het meest waarschijnlijk dat de gehoorgang na x jaar wat van vorm veranderd is (edit: DOOR het dragen van de dopjes). Daardoor lekt er geluid langs het oorstukje. Dit kun je laten testen. Als er geluid langs lekt, helpt n ander filter niet.

ik heb op Maat gemaakte oordoppen bij shonenberg laten maken, dacht dat t die winkel was, weet niet zeker.

sinds ik die heb is het echt een stuk beter! Ideaal!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.