Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

oordopjes voor het slapen

Gepimpte oordopjes.

Gebaseerd op de film 'Breakfast at Tiffany's'.

8efa3a797f2c0bc6e2d94d807c0f90f1.jpg

Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen.
Demping is beter dan Orthopax.
Maar de oordopjes van was bij de Etos voldoen ook voor eens een middagslaapje.

Bij mij werken de standaard 3M oranje oordopjes prima.
Slaap er al jaren mee en draag ze ook op de motor. Ik voel ze niet eens. 

Ik lees meerdere ervaringen met oordopjes van was. Kan je die makkelijk weer uit je oor krijgen? Ik zoek goede oordopjes voor mijn zoon die erg gevoelig is voor geluid. Die van Alpine vindt hij niet fijn zitten. Maar ik zou dus bang zijn dat hij die wasbolletjes er niet meer uit krijgt.

Siliconen kneedbolletjes bevallen mij het beste. Maar alleen om te slapen met lawaai.

Deze haal ik er 's morgens gewoon weer in zijn geheel uit, er is nog nooit een stukje achtergebleven.

Tango schreef op 20-03-2025 om 22:36:

Ik lees meerdere ervaringen met oordopjes van was. Kan je die makkelijk weer uit je oor krijgen? Ik zoek goede oordopjes voor mijn zoon die erg gevoelig is voor geluid. Die van Alpine vindt hij niet fijn zitten. Maar ik zou dus bang zijn dat hij die wasbolletjes er niet meer uit krijgt.

Ja hoor, geen enkel probleem. 

MRI schreef op 20-03-2025 om 12:08:

Ja om ze goed te laten zitten, moet je die wasbolletjes van orhopax wel even verwarmen in je hand, dan kan je ze zo kneden dat ze de gehoorgang goed afsluiten

Ik neem die altijd mee op vakantie. Een keer was t zo warm dat het buitenste stuk  gesmolten aan mijn wang hing.😂

Wel het enige dopje wat geen pijn doet

pluggerz oordopjes zijn hier favoriet. De roze verpakking 

oordopjes van loop. Verschillende opties voor het stilte niveau en ze hebben een model voor kinderen. 

Ik heb alpine oordoppen 'sleepsoft' maar die werken dus helemaal niet. Hoor alle muziek van de buren nog prima met die dingen in 😑. En heb geen idee of ze lekker zitten als je ligt, want ik heb ze nooit langer dan 3 minuten ingehad (omdat ik toch alles hoor met die dingen in, dus die heb ik gefrustreerd weer in hun doosje gestopt)

Ik gebruik Herriestoppers. Even rollen zodat ze wat platter worden, oor iets naar achter trekken en dan schuif je het als staafje er in en zet het in je oor weer iets uit zodat het goed afsluit.
Goedkope vergelijkbare vind ik erg vervelend omdat die gelijk al weer uitzetten, dus lastig in je oor te schuiven zijn. Die zijn van 'gewoon' foam.

Hier ook een fan van die wasbolletjes!
Ik wist niet dat Kruidvat ze nu ook van eigen merk had, zijn deze even groot/klein als de bolletjes?

Op het doosje zien ze er namelijk groter uit, maar dat kan natuurlijk ook vertekend beeld zijn.

En dan nog even over die schuimdingen: ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar ik vind het echt helemaal niks en hoor nog steeds alles

Jesse_1 schreef op 21-03-2025 om 10:46:

Ik gebruik Herriestoppers. Even rollen zodat ze wat platter worden, oor iets naar achter trekken en dan schuif je het als staafje er in en zet het in je oor weer iets uit zodat het goed afsluit.
Goedkope vergelijkbare vind ik erg vervelend omdat die gelijk al weer uitzetten, dus lastig in je oor te schuiven zijn. Die zijn van 'gewoon' foam.

Ik ook, dit zijn de enige die gaan voor mij. Ik moet wel aan 1 kant het gladde uiteinde eraf knippen en het oordopje met de afgeknipte kant in mijn oor doen, anders is het te hard voor mijn smalle en gevoelige gehoorgangen.

noas_1993 schreef op 21-03-2025 om 14:34:

En dan nog even over die schuimdingen: ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar ik vind het echt helemaal niks en hoor nog steeds alles

Ook de Herriestoppers? Die zijn namelijk niet van gewoon foam, maar iets steviger en beter te modelleren.

(Ik heb geen aandelen overigens)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.