Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-10-2024 om 09:15
Hallo,
Ik had laatst een topic gemaakt over 4G. Maar dat was een foutje. Ik bedoelde onbeperkt internet. Dat wil mijn zoon graag, hebben jullie kinderen dat ook? Of nog niet?
17-10-2024 om 09:21
Dochter heeft onbeperkt internet. Had ze eerst niet. Maar dat wilde ze graag. Ze had uitgezocht hoeveel dat was. En het verschil betaalt ze zelf. Eerst van haar zakgeld en tegenwoordig heeft ze een baantje. Haar abbo wordt de 16e van onze rekening afgeschreven. En ik krijg netjes de 15e (ze heeft dit als vast ingesteld) door haar het verschil op mijn bankrekening gestort. Van ons mocht ze altijd zelf weten hoe ze zakgeld ging besteden. Als dat aan data is, prima. (beter dan aan snoep)
17-10-2024 om 09:38
MamaE schreef op 16-10-2024 om 10:17:
[..]
Oh ik lees nu dat ik dit heel onhandig heb geformuleerd. Een telefoon krijgt dochter echt wel op de middelbare hoor. Ik bedoelde onbeperkt internet, dat ga ik niet bekostigen. Een beperkte hoeveelheid is prima en als ze extra wil, is dat eigen rekening.
Overigens vind ik op de fiets navigeren niet handig, want dan moet je je telefoon in de hand houden. Dan zoek je vooraf maar op hoe je moet fietsen.
Doen ze ook, maar halverwege moeten ze toch ook even checken of ze goed gaan.
We doen ook aan geocachen dus dan navigeren ze sowieso regelmatig.
17-10-2024 om 09:39
Lotte78 schreef op 17-10-2024 om 09:21:
Dochter heeft onbeperkt internet. Had ze eerst niet. Maar dat wilde ze graag. Ze had uitgezocht hoeveel dat was. En het verschil betaalt ze zelf. Eerst van haar zakgeld en tegenwoordig heeft ze een baantje. Haar abbo wordt de 16e van onze rekening afgeschreven. En ik krijg netjes de 15e (ze heeft dit als vast ingesteld) door haar het verschil op mijn bankrekening gestort. Van ons mocht ze altijd zelf weten hoe ze zakgeld ging besteden. Als dat aan data is, prima. (beter dan aan snoep)
Nou idd! Wilde dat die van mij wat minder snoepten… Maar ja, deed dat zelf ook 😇
17-10-2024 om 10:48
MamaE schreef op 16-10-2024 om 10:17:
Overigens vind ik op de fiets navigeren niet handig, want dan moet je je telefoon in de hand houden. Dan zoek je vooraf maar op hoe je moet fietsen.
Wij stappen gewoon af als we iets op moeten zoeken.
Maar 1 keer naar een kaartje kijken en we weten de grote lijnen wel, dus dat afstappen hoeft niet zo vaak.