Moedervan3boys
16-10-2024 om 09:15
Onbeperkt internet
Hallo,
Ik had laatst een topic gemaakt over 4G. Maar dat was een foutje. Ik bedoelde onbeperkt internet. Dat wil mijn zoon graag, hebben jullie kinderen dat ook? Of nog niet?
Anouk1234
16-10-2024 om 09:28
Nee dat hebben mijn kinderen van 12 en 14 niet. Beide een abonnement met 12GB. Daar hebben ze meer dan genoeg aan. Als ze onbeperkt zouden willen is dat wat mij betreft prima, maar als dat duurder is dan een abonnement van 12GB dan mogen ze zelf het meerdere betalen. Nu betaal ik voor ze.
Ellori
16-10-2024 om 09:35
Ik ben hier in huis de enige die onbeperkt internet heeft op de mobiele telefoon, ik zit namelijk het meeste thuis. Zoonlief en partner hebben allebei 0GB maar ik kan data delen dus partner heeft daardoor 20GB en zoonlief 10GB. Voor zoon betalen wij zijn abonnement en passen we dit wel aan als hij op vakantie gaat voor 1 maand bijvoorbeeld maar verder niet. Wil hij een ander abonnement dan mag hij het verschil zelf bijbetalen.
Onbeperkt internet is echt onnodig voor kinderen, zeker als ze thuis gewoon toegang hebben tot de wifi, dan hebben ze thuis al onbeperkt internet
MamaE
16-10-2024 om 09:42
Waarom is dat nodig? Waarom is een beperkt aantal GB niet genoeg?
Mijn kind heeft nog geen telefoon, maar ik zou dat dus niet nodig vinden en ook niet bekostigen. Als ze dat wil, dan neemt ze er maar een krantenwijk voor of zo.
PinkFlower
16-10-2024 om 09:42
Ik heb zelf niet eens onbeperkt internet. Lijkt me voor een kind ook heel onnodig. Met een beperkte data leren zo ook mooi dat op = op. Thuis heb ik wifi op de telefoon, dat zou ik dan ook bij kind doen. Buiten huis heb ik 15 gb. Gaat nooit op eigenlijk.
SuzyQFive
16-10-2024 om 10:12
MamaE schreef op 16-10-2024 om 09:42:
Waarom is dat nodig? Waarom is een beperkt aantal GB niet genoeg?
Mijn kind heeft nog geen telefoon, maar ik zou dat dus niet nodig vinden en ook niet bekostigen. Als ze dat wil, dan neemt ze er maar een krantenwijk voor of zo.
Als zelfs stichting leergeld telefoons geeft aan kinderen die naar de brugklas gaan mag je aannemen dat het tegenwoordig gezien wordt als een levensbehoefte. Onbeperkt lijkt mij ook niet nodig maar ik zie ook wel aan mijn pubers dat ze aan 2GB niet genoeg hebben. Ze gebruiken het bijvoorbeeld ook voor navigatie (vaak excursies van school waar ze zelfstandig op de fiets heen gaan). Of iemand stuurt een hele trits foto’s in whatsapp (ja, kan je instellen dat ie het alleen op wifi doet) of ze zijn bij vrienden waar ze niet op de wifi mogen.
Ik heb zelf wel onbeperkt en kan met ze delen.
MamaE
16-10-2024 om 10:17
SuzyQFive schreef op 16-10-2024 om 10:12:
[..]
Als zelfs stichting leergeld telefoons geeft aan kinderen die naar de brugklas gaan mag je aannemen dat het tegenwoordig gezien wordt als een levensbehoefte. Onbeperkt lijkt mij ook niet nodig maar ik zie ook wel aan mijn pubers dat ze aan 2GB niet genoeg hebben. Ze gebruiken het bijvoorbeeld ook voor navigatie (vaak excursies van school waar ze zelfstandig op de fiets heen gaan). Of iemand stuurt een hele trits foto’s in whatsapp (ja, kan je instellen dat ie het alleen op wifi doet) of ze zijn bij vrienden waar ze niet op de wifi mogen.
Ik heb zelf wel onbeperkt en kan met ze delen.
Oh ik lees nu dat ik dit heel onhandig heb geformuleerd. Een telefoon krijgt dochter echt wel op de middelbare hoor. Ik bedoelde onbeperkt internet, dat ga ik niet bekostigen. Een beperkte hoeveelheid is prima en als ze extra wil, is dat eigen rekening.
Overigens vind ik op de fiets navigeren niet handig, want dan moet je je telefoon in de hand houden. Dan zoek je vooraf maar op hoe je moet fietsen.
Temet
16-10-2024 om 10:45
In theorie zouden kinderen met heel beperkt internet toe moeten kunnen als er thuis en op school wifi is. In de praktijk kan het zijn dat de wifi niet zo goed is (mijn dochter klaagt geregeld over de slechte wifi op haar middelbare school) en dan hebben ze toch een vrij grote databundel nodig. Dan zal een deel van die data ongetwijfeld worden gebruikt voor Insta en andere naar mijn idee nutteloze shit, maar helaas is de praktijk dat ze ook gewoon veel data nodig hebben voor schoolwerk - thuis maar ook op school.
Ik persoonlijk zou er een groot voorstander van zijn als er op school vooral met boeken werd gewerkt etc, maar de praktijk hier is helaas dat die kinderen gewoon daadwerkelijk het grootste deel van de dag aan het internet moeten hangen voor hun schoolwerk. En als de wifi dan onvoldoende werkt, zijn er data nodig. Maar zelfs in die omstandigheden krijgen onze bloedjes geen onbeperkte data. Dochter heeft meen ik 5 of 10 Gb (ik weet het niet meer uit mijn hoofd)
Hier hebben ze abonnementen van Simpel trouwens (en ikzelf ook). Onbeperkt bellen en sms-en zijn in de praktijk niet nodig, want dat doen die kinders amper.
Anouk1234
16-10-2024 om 11:06
Temet schreef op 16-10-2024 om 10:45:
In theorie zouden kinderen met heel beperkt internet toe moeten kunnen als er thuis en op school wifi is. In de praktijk kan het zijn dat de wifi niet zo goed is (mijn dochter klaagt geregeld over de slechte wifi op haar middelbare school) en dan hebben ze toch een vrij grote databundel nodig. Dan zal een deel van die data ongetwijfeld worden gebruikt voor Insta en andere naar mijn idee nutteloze shit, maar helaas is de praktijk dat ze ook gewoon veel data nodig hebben voor schoolwerk - thuis maar ook op school.
Ik persoonlijk zou er een groot voorstander van zijn als er op school vooral met boeken werd gewerkt etc, maar de praktijk hier is helaas dat die kinderen gewoon daadwerkelijk het grootste deel van de dag aan het internet moeten hangen voor hun schoolwerk. En als de wifi dan onvoldoende werkt, zijn er data nodig. Maar zelfs in die omstandigheden krijgen onze bloedjes geen onbeperkte data. Dochter heeft meen ik 5 of 10 Gb (ik weet het niet meer uit mijn hoofd)
Hier hebben ze abonnementen van Simpel trouwens (en ikzelf ook). Onbeperkt bellen en sms-en zijn in de praktijk niet nodig, want dat doen die kinders amper.
Bij mijn kinderen moet de telefoon op school in de kluis. Dus op school gebruiken ze geen data. Laptopgebruik tijdens de les moet dan via de wifi.
Duufje
16-10-2024 om 11:15
Ellori schreef op 16-10-2024 om 09:35:
Ik ben hier in huis de enige die onbeperkt internet heeft op de mobiele telefoon, ik zit namelijk het meeste thuis. Zoonlief en partner hebben allebei 0GB maar ik kan data delen dus partner heeft daardoor 20GB en zoonlief 10GB. Voor zoon betalen wij zijn abonnement en passen we dit wel aan als hij op vakantie gaat voor 1 maand bijvoorbeeld maar verder niet. Wil hij een ander abonnement dan mag hij het verschil zelf bijbetalen.
Onbeperkt internet is echt onnodig voor kinderen, zeker als ze thuis gewoon toegang hebben tot de wifi, dan hebben ze thuis al onbeperkt internet
Ik begrijp het misschien totaal verkeerd, maar dan heb jij dat toch juist niet nodig?
Thuis zit je op de wifi neem ik aan?
Hier heeft niemand onbeperkt internet. We hebben allemaal eenzelfde abonnement met 10GB, dat is ruim voldoende. Thuis op de wifi en buitenshuis hebben zowel man als ik het nog nooit op gekregen.
Kind wel Die vond het reuze interessant de eerste keer. Maar nu weet hij ook dat het op gaat (hij kan er niet overheen) en doet hij veel voorzichtiger.
Ysenda
16-10-2024 om 11:22
MamaE schreef op 16-10-2024 om 10:17:
[..]
Overigens vind ik op de fiets navigeren niet handig, want dan moet je je telefoon in de hand houden. Dan zoek je vooraf maar op hoe je moet fietsen.
Dat hoeft ook niet, oortje in en op de aanwijzingen fietsen.
MamaE
16-10-2024 om 11:33
Ysenda schreef op 16-10-2024 om 11:22:
[..]
Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Ik heb het geluid van google maps altijd uitstaan anders praat het de hele tijd door mijn podcasts heen tijdens het rijden en dat vind ik irritant.
Ysenda
16-10-2024 om 11:34
zoon van 20 heeft onbeperkt wifi maar die studeert in de trein en de trein wifi is belabberd.
En ook bij het zeilen is het handig.
Bellebelle
16-10-2024 om 11:36
Mijn kinderen hebben 5 GB per maand. Thuis uiteraard onbeperkt internet via de wifi. Op vakantie mogen ze nog wel eens een grotere bundel voor één maand. Dat doe ik zelf ook vaak. Op school is het tegenwoordig thuis of in de kluis, dus daar is niet zoveel internet nodig.
PinkFlower
16-10-2024 om 11:46
Ysenda schreef op 16-10-2024 om 11:22:
[..]
Of een telefoonhouder op het stuur. Dat heb ik als ik weer eens niet weet waar ik heen moet. Ben slecht met de weg vinden. Op navigatie fiets ik nog de verkeerde kant op. Pas als ik zie dat mijn poppetje op het scherm de andere kant op gaat dan ik moet heb ik het door 😅
Daglichtlamp
16-10-2024 om 12:22
PinkFlower schreef op 16-10-2024 om 11:46:
[..]
Of een telefoonhouder op het stuur. Dat heb ik als ik weer eens niet weet waar ik heen moet. Ben slecht met de weg vinden. Op navigatie fiets ik nog de verkeerde kant op. Pas als ik zie dat mijn poppetje op het scherm de andere kant op gaat dan ik moet heb ik het door 😅
Ik heb zo'n siliconen van de Hema aangeschaft, speciaal voor als ik een OV-fiets gebruik. Die bevestig je zonder gereedschap. (want juist dan ken ik vaak de weg niet).