Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Omgeving Youseum Amsterdam

Ik ben van plan binnenkort met mijn 12 jarige dochter naar Youseum in Amsterdam te gaan. Op dat dag dat we willen gaan gaat het museum pas om 12 uur open, terwijl we om 9.30 al aan kunnen komen met de trein op station Amsterdam Amstel. Is er nog iets in de buurt van Amsterdam Amstel/Youseum te doen? Zitten er bv. nog winkels in de buurt? (Het is niet de bedoeling om het echte centrum van Amsterdam in te gaan. het moet echt op loopafstand van Amsterdam Amstel zijn.)

Want verder reizen met het ov, of elektrische scootertjes is niet mogelijk? Ik zou persoonlijk z'n elektrisch scootertje pakken en naar het Anne Frankhuis gaan, of richting de Dam bijvoorbeeld.

Let op, wel de rit beeindigen als je afstapt, niet pauzeren, want dan betaal je gewoon door. 

Er zijn ook in andere stadsdelen dan het centrum gewoon winkels. En je kunt ook ergens wat gaan drinken. Of nog een ander museum bezoeken, lekker rondwandelen door de buurt. Het OV in Amsterdam is prima ontsloten. Je kunt op allerlei manieren (trein, bus, tram, metro, lopend) overal komen. 

Het Tropenmuseum ligt op een half uur wandelen van het Amstelstation, ook leuk. In die buurt kan je ook gezellig iets eten of drinken.

Caroline80

Caroline80

27-05-2022 om 11:36 Topicstarter

MamaE schreef op 27-05-2022 om 11:17:

Er zijn ook in andere stadsdelen dan het centrum gewoon winkels. En je kunt ook ergens wat gaan drinken. Of nog een ander museum bezoeken, lekker rondwandelen door de buurt. Het OV in Amsterdam is prima ontsloten. Je kunt op allerlei manieren (trein, bus, tram, metro, lopend) overal komen.

Ergens wat gaan drinken is inderdaad wel een optie.

Caroline80

Caroline80

27-05-2022 om 11:37 Topicstarter

Florisantje schreef op 27-05-2022 om 11:12:

Want verder reizen met het ov, of elektrische scootertjes is niet mogelijk? Ik zou persoonlijk z'n elektrisch scootertje pakken en naar het Anne Frankhuis gaan, of richting de Dam bijvoorbeeld.

Let op, wel de rit beeindigen als je afstapt, niet pauzeren, want dan betaal je gewoon door.

Oh nee, dat gaat echt niet goed als mijn dochter en ik op een scooter gaan rijden in Amsterdam. 

Of niet naar het Amstel station gaan, maar naar het Muiderpoort station. Dan via de Dappermarkt en tropen museum naar het Amstel station lopen. Je kunt ook nog naar Artis lopen. Ook als je niet de dierentuin in gaat is daar genoeg te zien wat betreft architectuur. Die kant van Amsterdam is echt wel mooi.

Je kan ook naar Park Frankendael (600-800m lopen), rondlopen, alles bekijken en koffie met gebak nemen of ontbijtje in Restaurant Merkelbach. 

Of je neemt een trein later. 

Als ze dat museum leuk vind zal ze WONDR ook wel leuk vinden. Lopend is het ver maar met openbaar vervoer een half uurtje uit elkaar.

Tara82 schreef op 27-05-2022 om 11:39:

Of niet naar het Amstel station gaan, maar naar het Muiderpoort station. Dan via de Dappermarkt en tropen museum naar het Amstel station lopen. Je kunt ook nog naar Artis lopen. Ook als je niet de dierentuin in gaat is daar genoeg te zien wat betreft architectuur. Die kant van Amsterdam is echt wel mooi.

Goed idee, dat is inderdaad een leuke wandeling!

Ik had echt een heel lang verhaal getypt, maar ik drukte ergens op, en alles is weg .

Dus poging 2, iets korter. In de directe omgeving zit niet zoveel. Maar je kunt:

- lopen naar de Pijp en Albert Cuijp even over, wandeling deels langs de Amstel (25 a 30 minuten lopen)

- langs de Ringvaart naar de Middenweg/Linneausstraat lopen, daar zijn winkels, maar stel je er niet te veel van voor. Daar is ook Park Frankendael.

- Tropenmuseum noemde Moxxie al, altijd leuk.

- Eens iets heel anders: De Nieuwe Ooster is een grote begraafplaats/arboretum (bomenpark, meer dan 1000 verschillende boomsoorten), voor mij persoonlijk een van de mooiste plekjes in Amsterdam, een groene oase, maar begraafplaatsen zijn niet voor iedereen . Daar is ook uitvaartmuseum Tot zover (ook echt klein, niet te veel verwachten, maar wel interessant) en een cafe waar je koffie met wat lekkers kunt krijgen. Wel even checken of museum en cafe open zijn die dag voor je gaat. Dan kun je evt teruglopen langs de Weespertrekvaart (25 minuten lopen schat ik), of met de bus.

- Het Namenmonument (heel indrukwekkend) en/of de Hermitage (waar nu het Amsterdammuseum deels in zit), liggen bij elkaar. Ook 20/30 minuten lopen denk ik, (of met de metro) wandeling langs de Amstel, ook altijd  leuk.  Bij Dignita in de Hoftuin kun je daar zitten en wat drinken.

of je gaat een kopje thee drinken in het Amstel hotel? Dat is redelijk vlakbij. In de buurt van het amstelstation is op zich niet veel te doen. Richting Utrechtsestraat lopen is dan nog het leukste denk ik. 

Tara82 schreef op 27-05-2022 om 11:39:

Of niet naar het Amstel station gaan, maar naar het Muiderpoort station. Dan via de Dappermarkt en tropen museum naar het Amstel station lopen. Je kunt ook nog naar Artis lopen. Ook als je niet de dierentuin in gaat is daar genoeg te zien wat betreft architectuur. Die kant van Amsterdam is echt wel mooi.

Dat is inderdaad ook een leuke wandeling.

Of neem de metro naar het Waterlooplein, de markt is weer open en je bent er binnen10 minuten vanaf Amstel. 
Inderdaad park Frankendael, iets drinken in de tuin bij Merkelbach en even shoppen in de Linnaeusstraat/Oostpoort.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.