Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-09-2023 om 17:23
Mijn 10 jarige zoon van ongeveer 1.50 groeit zo'n beetje uit zijn 24 inch fietsje. Volgend jaar gaat hij naar de middelbare en ik ben dus op zoek naar een nieuwe comfortabele fiets. Hij heeft op dit moment een soort city bike (mountainbike met bagagedrager en spatborden enzo en ook wat minder groffe banden). Hij wil het liefst weer zoiets maar ook een gewone mountainbike vind hij leuk.
We hebben gepast bij de Decathlon en hij past goed op een maatje S met 27,5 inch banden, de maat M past bijna (tenen bij de grond en remmen net iets te lastig) we willen dus over een paar maanden met zijn verjaardag iets van het formaat van de M gaan kopen hij groeit immers snel.
Iemand tips over een leuke mountainbike die niet snel wegroest/uit elkaar valt maar waar je ook niet de hoofdprijs voor betaald?
02-09-2023 om 19:51
Bij een mountainbike (en ook een wielrenfiets) zit je vaak wel een beetje voorovergebogen op de fiets. Dat is met een rugzak van 10 kg echt niet ergonomisch verantwoord, dus om die reden zou mijn kind zo'n fiets niet krijgen voor naar school te gaan.
Op een normale fiets zit je rechtop. Als je de rugzak dan al op de rug hebt, kan die op de bagagedrager steunen.
02-09-2023 om 20:18
MamaE schreef op 02-09-2023 om 19:51:
Bij een mountainbike (en ook een wielrenfiets) zit je vaak wel een beetje voorovergebogen op de fiets. Dat is met een rugzak van 10 kg echt niet ergonomisch verantwoord, dus om die reden zou mijn kind zo'n fiets niet krijgen voor naar school te gaan.
Op een normale fiets zit je rechtop. Als je de rugzak dan al op de rug hebt, kan die op de bagagedrager steunen.
Hoe zie je dat voor je? De hengsels van een rugzak zijn hier te kort voor of ze hangen in je ellebogen en dat is weer gevaarlijk met de bocht in sturen of bij optrekken na wachten voor stoplicht. Een rugzak die goed zit, zakt niet af tot op bagagedrager.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.